Jaké nástroje a aplikace využívám v rámci projektového řízení marketingových kampaní? Jak si ulehčit práci pomocí digitálních služeb? A s jakými marketingovými nástroji se setkáte?
Projektový manažer koordinuje širokou škálu služeb od komunikační strategie, výkonnostního marketingu, správy sociálních sítí, grafického designu, SEO optimalizace či analytiky. Jelikož je u nás v agentuře Taste projekťák garantem cross-channel přístupu, je nutné, abych se vyznal v několika marketingových platformách. Zároveň je potřebné si efektivně koordinovat svůj dedikovaný tým a mít velký přehled o aktivitách a rozvoji klienta.
V tomto článku vám stručně představím nástroje a aplikace, které dennodenně používám při své práci.
Nástroj pro projektové řízení — Teamwork
Teamwork je projektový nástroj na steroidech a najdete v něm veškeré funkce, které jen potřebujete. Jedná se o webové řešení správy projektů, kde mohou být projekty vytvářeny a sdíleny s týmy, klienty a partnery. Mezi hlavní funkce patří snadné zadávání úkolů s termíny, tagování, plánování práce, logování času a sdílení souborů. Veškerou komunikaci můžete držet na jednom místě v rámci projektu a dedikovaných osob. Také velmi oceníte praktický firemní chat.
Alternativy: Asana, Trello, Teamogy, BaseCamp, Monday, Easy Project a další…
Google Analytics
Google Analytics je základním nástrojem pro práci s daty každého webu, e-shopu případně i mobilní aplikace. Slouží pro získání informací o návštěvnosti, chování a vlastnostech uživatelů, ale také pro vyhodnocení efektivity reklam a návratnosti vašich marketingových investic.
Power BI
Jedná se o vizualizační nástroj z dílny Microsoftu. Data z Facebook Business Manageru, Google Ads, Skliku, Search console, Collabimu a dalších zdrojů tak dokážeme přehledně a na denní bázi vizualizovat a reportovat v jednom prostředí. Také pomocí Power BI a dalších nástrojů umíme spárovat leady z kampaní s klientským CRM a vyhodnocovat jejich hodnotu a úspěšnost.
Alternativy: Google Data Studio a GoodData
Sklik
Sklik český reklamní systém umožňující zobrazování reklamy ve vyhledávání na Seznam.cz a na nejnavštěvovanějších webech českého internetu. Systém umožňuje uživateli zadat inzerát a klíčová slova, na která se bude jeho inzerát objevovat na stránkách vyhledávání na Seznamu. Inzeráty Skliku jsou velice přesně zacíleny a oslovují každého uživatele jednoduše podle toho, co zrovna hledá.
Google Ads
Google Ads je online reklamní platforma společnosti Google. Jedná se o jednu nejvyužívanější online marketingovou platformu, kterou můžete využít k propagaci své firmy, k podpoře prodeje produktů, zvýšení povědomí a zvýšení návštěvnosti. Jedná se o velmi podobnou platformu Skliku, ale Google Ads je mnohem pokročilejší a umožňuje více možností cílení a mediálního prostoru.
Business Manager
Facebook Business Manager je nástroj, který slouží k administraci facebookových stránek a účtů pro facebookovou inzerci. Naprosto nezbytným se stává, pokud se má na správě účtů a stránek podílet více lidí, potřebujete katalog produktů nebo Facebook Pixel. Spravují se zde reklamy na Facebooku, Instagramu a dalších partnerských plochách Facebooku.
Kontentino
Kontentino je ideální nástroj pro správu všech sociálních sítí na jednom místě. Umožňuje spolupracovat s klientem i ostatními členy týmu. Velmi oceníte funkce plánování příspěvků, komentování i schvalování. Vedle toho umí připravovat i přehledné reporty pro klienty.
Alternativy: ZoomSphere, Hootsuite, SocialPilot, Sendible, Buffer, Facebook creator studio…
Collabim
Collabim je SEO nástroj, který slouží k monitoringu pozic klíčových slov ve vyhledávačích, návrhu dalších klíčových slov, analýze hledanosti výrazu, analýze URL, PPC kampaní i obsahu stránky a technickému SEO. Mou velmi oblíbenou funkcí je Svatý grál, který využívám k analýze konkurence nebo potencionálního klienta na pár kliků.
InVision
Tento nástroj je vhodný pro vytváření prototypů aplikací i webů. Můžete zde nahrávat náhledy grafické tvorby a propojovat je do klikacích konceptů. InVision také nabízí prostředí pro komunikaci týmu, jeho spolupráci a sdílení zpětné vazby jak od spolupracovníků, tak i od klientů.
Výčet nástrojů a aplikací, se kterými přijdete do styku při vývoji a rozvoji webů či realizování marketingových aktivit je samozřejmě mnohem delší.
Mohu ještě doplnit: Google Search console, ContentKing, Screaming Frog, PPC Bee, Adobe Photoshop, Adobe InDesign, Marketing Miner, Ahrefs, SiteBulb, WordPress a další.
S jakými aplikacemi přicházíte do styku vy?
A bez jakých nástrojů byste se při své každodenní práci neobešli?
Napište mi prosím do komentářů.