Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Inzerovat v Adwords zdarma není tak složité. Tedy jak pro koho

Jste nezisková organizace a hledáte možnost propagace? Poradíme vám, jak získat grant od Google pro inzerci v Adwords zdarma, jaké jsou podmínky, a také se s vámi podělíme o vlastní zkušenosti, co od této možnosti očekávat.

Google loves search

 

Co znamená Google Ad Grants

Lepší viditelnost, více darů, více dobrovolníků – s takovými úmysly poskytuje Google v rámci programu Google Ad Grants kredit do reklamního systému Adwords pro neziskové organizace. Jako neziskovka tak můžete zdarma zobrazovat své reklamy ve vyhledávání na Google v hodnotě do 10 000 USD měsíčně. Tato možnost je dostupná ve více jak 50 zemích včetně České republiky.

Jaká kritéria musíte jako neziskovka splnit?

  • Je nutné mít platný status charitativní organizace. Definici statusu charitativní organizace v ČR naleznete na webu Google pro neziskové organizace
  • Je potřeba potvrdit prohlášení o nediskriminaci, přijetí a použití daru, které je požadováno v přihlášce.
  • Musíte mít funkční webové stránky s dostatečným množstvím odpovídajícího obsahu.

Do programu Google pro neziskové organizace se nemůžete registrovat, pokud jste státní subjekt, organizace, nemocnice či lékařský spolek, škola, akademická instituce nebo univerzita.

Jak grant získat

Pokud splňujete podmínky pro neziskové organizace, čeká vás první registrace. Všechny organizace musejí být zaregistrovány u místního partnera TechSoup pro příslušnou zemi a ověřeny jako neziskové organizace. Po kontrole TechSoupu se můžete přihlásit do svého účtu, kde si vytvoříte ověřovací klíč. Díky klíči se registrujete do Google programu pro neziskové organizace. Ve chvíli, kdy Google dokončí vaše ověření, se znovu přihlásíte do účtu a vyberete, kterou výhodu chcete čerpat. V tomto případě tedy inzerci v Adwords. Detailní informace naleznete v nápovědě pro Gooogle Ads Grants

Možná jste se toho zalekli, ale vynaložené úsilí se vám vyplatí. Poskytování grantu není časově omezené. Pokud tedy přímo neporušíte některé z pravidel, o kterých píši níže, můžete inzerovat zdarma v Adwords dlouhodobě.

Získali jsme grant, co teď?

Abyste o grant nepřišli, musíte při inzerci ve vyhledávací síti kromě standardních zásad Adwords, dodržovat další pravidla:

Ohledně klíčových slov:

  • V účtu nesmíte používat klíčová slova značek, které organizace nevlastní (Youtube, Google, názvy novin apod.).
  • Nesmíte používat jednoslovná klíčová slova až na výjimky. Pomoct vám může, pokud slovo obsahuje pomlčku, nebo jiný znak. Není pak považováno za jednoslovné.
  • Nesmíte používat příliš obecná klíčová slova, která s vaší organizací nesouvisí.
  • Klíčová slovo ve vašem účtu musí mít skóre kvality alespoň 2.

Ohledně webu:

  • Můžete používat pouze domény webu, které vám byly schváleny při registraci.
  • Váš web musí obsahovat zevrubný a jasný popis organizace a jejího poslání.
  • Váš web musí správně fungovat a nesmí obsahovat nefunkční stránky.
  • Další podmínky k webům naleznete zde.

Ohledně správy účtu a výkonu:

  • Inzerovat můžete pouze ve vyhledávací síti, cílit na klíčová slova a používat pouze textové inzeráty.
  • Od 1. 1. 2018 můžete nastavit CPC na více než 2 dolary, ale pouze v případě, že používáte optimalizaci na konverze.
  • Pokud využíváte grant od Google, musíte mít v účtu nastavené geografické cílení, aby se reklamy zobrazovaly v lokalitách relevantních pro vaši neziskovou činnost.
  • V každé kampani musíte mít minimálně dvě aktivní reklamní sestavy, z nichž každá musí obsahovat sadu úzce souvisejících klíčových slov a dvě aktivní reklamy.
  • V účtu je potřeba mít alespoň dvě rozšíření reklam o odkazy na podstránky.
  • V rámci účtu musíte dosáhnout míry prokliku (CTR) alespoň 5 %. Vzhledem k testování nových slov a reklam vám může CTR kolísat, problém tedy nastává až v případě, kdy není tato podmínka dodržena dva za sebou jdoucí měsíce.

Jde vám z toho hlava kolem? Nebojte, všechny tyto podmínky si za chvíli osvojíte a hlavně, všechny body jsou logickými pomocníky k tomu, aby vaše reklamy byly relevantní, fungovaly s určitou kvalitou a vedly k žádoucím výsledkům.

Pokud se na to přeci jen necítíte, máte možnost využívat tzv. Adwords Express, kde se zobrazování reklam spravuje samo. Zde musíte zvolit pouze cílové publikum, napsat tří řádky o neziskové organizaci, nastavit denní rozpočet a tím veškerá správa kampaní končí.

Google grant a naše agentura

Když zrovna nezvyšujeme tržby, nepřinášíme konverze, nebo nešíříme brand našich komerčních klientů, pomáháme i my díky Google grantu dvěma neziskovým organizacím. První organizací je STK pro chlapy – nadační fond Petra Koukala, který realizuje osvětovou kampaň o důležitosti preventivních prohlídek mužů. Druhou organizací je Občanské sdružení Amélie, které poskytuje hlavně psychosociální pomoc pro onkologicky nemocné a jejich blízké. Spolupráce s organizacemi probíhá necelý rok, obě organizace grant už dříve měly, takže jde hlavně o pomoc s výkonem kampaní.

Kromě těchto dvou organizací, kterým spravujeme kampaně, pomáháme ale i dalším.

Opravdu grant pomůže?

Možná vás napadla otázka, zda grant reálně organizacím pomáhá, nebo jsou to jen sliby. V tomto případě jsem se místo běžného náhledu do Analytics zeptala přímo zástupců výše zmíněných organizací a zde jsou jejich odpovědi:

Michal Blažek z Občanského sdružení Amélie:

Bohužel za rok 2017 nemáme konkrétní data, protože poskytovatel webu nám nedovolil nasadit GA, ani jiný měřící nástroj, ale určitě vnímáme zvýšenou návštěvnost. To vše nás také dovedlo k modernizaci našeho webu, změně poskytovatele služeb, zavedení sledování návštěvnosti a celé řadě změn, ke kterým bychom se jinak jistě odhodlávali dlouho. V současné době tvoří návštěvnost z AdWords cca 10 %. To, že Google poskytuje grant na své placené služby neziskovkám zdarma je skvělé, ale bez partnera jako je Sun Marketing, bychom nevyužili ani desetinu potenciálu, který nabízí.

Mgr. Kamila Lukášková z Nadačního fondu STK pro chlapy:

Díky Google grantu, který jsme získali v květnu, se našemu nadačnímu fondu podařilo pomoci necelé stovce mužů i žen, kteří nás kontaktovali nejčastěji s dotazem na pomoc ohledně svých zdravotních potíži, s nasměrováním na správné lékaře, vysvětlením, proč je prevence důležitá a co taková prohlídka obnáší, či se jen chtěli podělit o svůj příběh a dodat tak odvahu dalším mužům s podobnými problémy. Oproti období před květnem 2017 je to rozhodně nárůst v přímých kontaktech o cca 60 %.

Dále se nám podařilo získat přes 50 lékařů, kteří se nám přihlásili do našeho STK klubu zodpovědných lékařů a pomáhají tak mužům se o své zdraví v rámci prevence lepe starat. Grant nám také pomohl v navázáni kontaktu s dalšími organizacemi podobného zaměřeni, které si nás našly a oslovily. A dávají nám vzájemně možnost bojovat nejen proti onkologickým onemocněním.


Tento článek byl zveřejněn 28. 2. 2018 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.

Sdílejte článek