Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Milujte své hatery

Názor lze vždy vyjádřit slušně. Někdy se ale někomu nechce. A tak můžete číst názory na barvu pleti kluka v letáku nebo velikost košile, kterou nosí kolegyně na přepážce. Sociální sítě snesou všechen hněv a rozčarování. Jak se udržet, když vám něco takového přijde? A co se stane, když jim to natřete?

„Má nejoblíbenější činnost na světě je odepisovat na své nenávistné zprávy a sledovat, jak rychle dokážu změnit jejich náladu. Abdul Dremali

Jak se tedy vypořádat s komentářem, za který byste autorovi rádi lískli malý pohlavek?

  1. Nemá náhodou pravdu?

Rada číslo jedna, a rozhodně ta nejdůležitější je: Tohle není útok na vás.

Když si odmyslíte emočně zbarvená slova, není to náhodou vážně vaše chyba? A šlo by tu negativní návštěvu zákazníkovi kompenzovat? Udělejte vstřícný krok, a pokud můžete, snažte se situaci vyřešit k hulvátově spokojenosti. Uvidíte, že z tak zapáleného odpůrce se stane i stejně zapálený obránce značky.

Prostě uznejte chybu, pokud se opravdu stala. Upřímná omluva dělá divy.

Haters

  1. Skryjte ho

V případě, že komentář není relevantní a ještě by mohl podněcovat k dalším nenávistným komentářům, nemá smysl je popouzet. Odpovězte, ukažte jim, že nesouhlasíte a pak ho skryjte. Jakýpak copak.

  1. Ban nebo neban?

Máte vlastního trolla? Pro své dobré svědomí ho můžete upozornit, že by ban mohl přijít. Pokud ale pokračuje v nesmyslné a vulgární kritice, pak radíme, bez milosti banovat. Ono vlastně těm, kteří štěkají nejvíc, na tom zase tolik nezáleží.

Vaše jednání by však v podobných situacích mělo být konzistentní a rozhodně nemá smysl mazat všechny negativní zmínky. Stůjte za svým produktem, buďte milí a vysvětlujte. Klidně se omluvte. Pokud už něco smažete, buďte připraveni na obhajobu.

Vyšší dívčí

Pokud na vykecávání na síti máte dostatek času, udělejte z toho svou velkou přednost! Příklad si můžete vzít z Abdula Dremaliho, který je na svých sociálních sítích často slovně napadán. On ale díky milému tónu komunikace a zájmu o své hatery dokáže jejich názor změnit a rozhodně dělá z online světa o něco milejší místo.

Jste ve firmě trochu neortodoxní? A máte člověka, který by dokázal vtipně setřít i svou babičku? Posaďte ho k počítači a budou se dít zázraky! Inspirací vám i jemu může být profil Wendy’s, který se s nikým nepáře. Upozorňujeme však, že by tento styl komunikace měl odrážet firemní naladění a pokud jste právní kancelář, úplně to nedoporučujeme.

Haters komentáře

Zdroj: boredpanda.com

Hateři, ač nevybíravým způsobem, ukazují na slabé stránky společnosti. Proto je milujte a poslouchejte. A taky se nebojte postavit za svou značku. Ať už slušně nebo drze.

Sdílejte článek