Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Tipy na optimalizaci cenových srovnávačů

Cenové srovnávače neboli „zbožáky“ se těší velké popularitě jak u českých zákazníků, tak u e-shopů. Je ale práce s nimi opravdu tak jednoduchá, jak se na první pohled zdá?

Produktová data se do cenových srovnávačů dynamicky načítají prostřednictvím XML feedu. Právě zde se často ukrývá kámen úrazu. Nestačí totiž feed jen nahrát a těšit se z konverzí, protože systém nemusí feedu vždy dobře rozumět.  Výsledkem je nízká spárovanost produktů a slabá dohledatelnost. Pokud se potýkáte se slabou spárovaností, překontrolujte si, jaké posíláte do systému kategorie a názvy produktů. V některých kategoriích je povinné zasílat také EAN kódy.

Svou nabídku byste neměli opomenout doplnit také o další informace, které potenciálního zákazníka informují o dalších výhodách e-shopu ještě před proklikem. Určitě neopomeňte nahrát logo svého internetového obchodu. Konverzní poměr můžete zvýšit vyplněním údajů o dopravě a o výdejních místech. Sami posuďte, která nabídka na vás působí lepším dojmem?

ukázka cenového srovnavače

Pokud se potýkáte s nízkou spárovaností, doporučuji prověřit, zda nezasíláte příliš obecné kategorie nebo takové, které neodpovídají stromu kategorií na konkrétním zbožovém srovnávači. Dalším faktorem, jenž ovlivňuje spárování produktů, jsou názvy. Ty musí jasně určovat, o jaký produkt se jedná.

Zákazníci mohou využívat filtrování na úrovni kategorií produktů i produktových karet dle tzv. parametrů. Mají vaše produkty vlastnosti, které je odlišují od kokurenčních výrobků? Využijte parametry! Můžete do nich uvést řadu informací. Barvou a velikostí počínaje a konkrétními vlastnostmi konče.  Pokud parametry nezasíláte a zákazník použije filtrování dle parametrů, z výsledků vypadnete, čímž si zbytečně zavíráte dveře k zákazníkovi.

příklad filtrů dle parametrů v kategorii Pneumatiky

příklad filtrů dle parametrů v kategorii Pneumatiky

Filtr varianty na produktové kartě

Filtr varianty na produktové kartě

Zobrazuje se vaše nabídka tak, jak má? Nyní můžete svou pozornost přesunout k tomu, na jakých pozicích ji zákazník najde. Ale o tom příště.

Sdílejte článek