Díky vlastním segmentům v Google Ads si můžeme vyprofilovat vlastní publikum podle různých možností. Například zájmů, záměrů koupit, vyhledávaných výrazů nebo také podle lidí, kteří procházejí vybrané webové stránky nebo používají vybrané aplikace. Ale co když k tvorbě vlastních segmentů přizveme pomoct AI.
Že můžeme pomocí AI zjistit relevantní zájmy nebo záměry koupit, jsme už psali v článku AI Inside Out #15. Kluci ze SEO oddělení zase pěkně sepsali článek Analýza vyhledávaných dotazů s pomocí AI. Jak je to ale s vytvořením publika z lidí, kteří procházejí vybrané webové stránky?
Výběr kvalitních nástrojů
V první řadě musíme zvolit správný nástroj. Já jsem využil nástroje Copilot a Gemini, nástupce Bing Chatu a Bardu. Oba nástroje jsou připojené k internetu, což je pro tento use case důležité. Copilot z Microsoftu, který využívá ChatGPT-4, se v tomto duelu tedy utká s Gemini od Googlu.
Odladění promptu
Po výběru nástrojů si musíme odladit prompt. Ten svůj jsem několikrát testoval, upravoval a obohacoval o další podněty z výstupů, dokud jsem s výsledkem nebyl spokojený.
Připravuji reklamní kampaň v Google Ads pro eshop, který prodává LED pásky.
Cílem je definovat weby, které navštěvuje cílová skupina, abych si z jejich návštěvníků mohl vytvořit vlastní segment.
Jsi seniorní PPC specialista.
Cílovou skupinou jsou gameři a streameři.
Jakých je 10 nejrelevantnějších, unikátních a aktivních blogů s pravidelnými příspěvky do roku 2024 v České republice, které se věnují výhradně gamingu a streamování a které tím pádem pravidelně čtou výhradně lidé v této cílové skupině? U každého blogu uveď URL, která musí být platná a funkční.
Vyhodnocení výsledků nástrojů
1) Výsledky Copilota
Výstup z Copilota je sice kvalitní a relevantní. Jenom je škoda, že je celý pouze z jednoho zdroje. Copilot mi tak moc webů nenabídnul. Zároveň ale pod výpisem uvedl další dva odkazy, z kterých mohu čerpat.
Na webu Detailed je uvedené velké množství relevantních a aktivních blogů o gamingu, jsou ale zahraniční. Určitě je mohou číst i čeští čtenáři, kteří se o toto téma velmi zajímají, bude se ovšem pravděpodobně jednat o minimum lidí. Daleko zajímavější je Similarweb, na kterém je uvedených 5 relevantních webů, které je možné pro cílení využít.
2) Výsledky Gemini
Odpověď od Gemini hodnotím jako méně kvalitní. Relevantní jsou pouze tři webové stránky Vortex, Games a Level. Gemini uvedl také tři YouTube kanály, a z toho pouze jeden skutečný. Dále vypsal dva kanály na Twitch, které také nejsou úplně vhodné.
I tento výstup ale můžeme použít minimálně jako inspiraci. Místo jednotlivého kanálu na Twitch můžeme použít celý kanál. Na YouTube zase můžeme vyhledat nejznámější gamery a streamery a použít URL z jejich kanálů. V tomto případě můžeme poměrně dobře odhadnout i jejich návštěvnost pomocí počtu shlédnutí.
Pomůže AI s vlastními segmenty?
Za mě ano! A doporučil bych tento use case testovat dalším specialistům? Také ano! Podle mého hodnocení se stal vítězem tohoto duelu „microsoftí“ Copilot. Zároveň ale musím podotknout, že kvalita výstupů bude různá podle typu use casů. Především tedy podle cílové skupiny, pro kterou blogy hledáme.
Doporučil bych si nevybírat mezi těmito nástroji jen jeden, ale použít je oba. Jakmile specifikujete detaily v promptu, zabere vám už pouze pár vteřin vložit prompt do druhého nástroje. Výstupy se mohou vhodně doplňovat a můžete si pak z obou vybrat to nejlepší nebo se minimálně inspirovat.