Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Byli jsme na Czech On-line Expo 2023

🗓️ 22.–23. února 2023 se konal největší český e-commerce a on-line business veletrh Czech On-line Expo 2023 v prostorách PVA EXPO Letňany. PPC a SEO specialisté z Taste byli opět u toho. Nejen jako posluchači pro načerpání inspirace na další sezónu, ale i jako řečníci.

Letos za Taste přednášel kolega Richard Klačko, který vystoupil na SEO summitu. Richard přednášel o správném nastavení filtrace na webu, pomocí které se dají vytvořit nové cesty k získání dalších zákazníků. Na PPC Summitu nás zastoupili bratři David a Jan Janouškovi. Přednáška se již tradičně věnovala Performance Max od A do Z.

Jaké byly PPC přednášky?

Druhý den dopoledne patřil přednáškám o PPC inzerci, jíž je primárně věnován tento článek. Den odstartovali svou přednáškou na PPC stage bratři Janouškovi. I přesto, že začínala již v 8:30, nenechalo si ji ujít mnoho diváků. Přednáška se týkala technického nastavení kampaně a zkušeností z praxe. A že nejenom u Performance Max „záleží“ na okolnostech a typu klienta.

Další přednáška, tentokrát od Vojtěcha Vidláka, měla název Cookie-less doba v PPC odvětví –⁠ přijde apokalypsa a lze se připravit? Vojtěch hovořil o tipech, jak cílit i bez přítomnosti cookies lišt, jak si s tím poradí Google a jak se na to mají e-shopy připravit.

Další na řadě byl Lukáš Bartošek s přednáškou Produktová analytika pomáhá maximalizovat zisky. Vysvětloval, jak je důležité řešit produktovou analytiku, která vede k nastartování výkonnosti celého e-shopu a naboostování kampaní a také jaké je řešení toho, aby se Google i Meta mohli zároveň optimalizovat na naše nejlepší produkty a jak správně shromažďovat a spárovat data.

V brzkém odpoledni proběhla zajímavá panelová diskuze o tom, Jak ustát propady prodejů z PPC v době ekonomické krize. Řešilo se současné zvyšování nákladů na objednávku a tím pádem větší investice do PPC reklam. Diskutovalo se tedy o tom, že je potřeba řešit, zda padá celý trh nebo jen náš business. Jestli padají jen tržby nebo i zisk a jestli jde propad pomalu nebo rychle. Diskuze se účastnili Jakub Hermann, Jaroslav Jakubů, Michal Krutiš a Petra Pacáková. Do diskuze se přidal i PPC specialista a konzultant Ladislav Vitouš, který celé dopoledne přednášky na PPC Summitu moderoval.

A co dalšího nás zaujalo?

Během dne jsme stihli i další zajímavé přednášky. Jednou z nich byla například v E-shop Partner sále přednáška Václava Soukupa s názvem Chytré vyhledávání pomůže vám i zákazníkům. Neměli jsme od této přednášky velké očekávání, ale z pohledu PPC specialisty to ukázalo opět další možnosti proč řešit vyhledávání na webu. Můžeme se více zaměřit na lidi, kteří použili vyhledání, protože se ukázalo, že jen 7 % uživatelů použije vyhledávání na webu, z toho ale 28 % tvoří zákazníci. Proto musí web dbát na viditelnost vyhledávače a také to, co bude výsledkem vyhledávání. Nechceme přeci, aby se ve výsledcích vyhledávání ukázaly např. produkty, které nejsou na skladě apod.

Odpoledne pak začal mimo jiné Analytics and Data Summit, kde nás, jako PPC specialisty, zajímala přednáška nazvaná Efektivnější marketing skrze GA4 od Dominika Neckaře. Představil, nejen to, kde hledat užitečné funkce, které známe z Universal Analytics. Ale také jaké jsou rozdíly mezi UA a GA4, jaké jsou výhody a nevýhody GA4 a jak a co je potřeba k migraci. Za zmínku stojí určitě i přednáška od Jakuba Kolába Jak plně využít potenciál dat z Shoptetu pro řízení vašeho e-shopu. Mluvilo se o tom, proč je dobré řešit dobu mezi prvním a druhým nákupem zákazníka a jak pracovat s daty pro efektivní správu e-shopu.

Těmito přednáškami jsme získali přehled o možnostech, které lze implementovat pro naše klienty. Těšíme se na celý záznam, abychom měli přehled ze všech částí. Celý program akce a záznamy z přednášek lze pořídit na webu Czech Online Expo 2023. A pokud se rádi inspirujete zajímavými řečníky a přednáškami nejen ze světa PPC reklamy jako my, tak letošní PPC Restart 2023 bude už 25. května!

Sdílejte článek

Související články