Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak být superhero a ne superhňup

Připomeňte si hlavní body, které nesmíte podcenit před spuštěním placené kampaně. Těchto 11 bodů vás může zachránit. Neuvěříte, na co všechno dokáží někteří zapomenout!

Sign

Dnes se podívejte na několik funkcí v AdWords a Skliku. Začátečníkům článek poslouží jako šikovný checklist, zkušeným připomene, na co už stačili zapomenout.

google logo

  • Atribuce – Jasně, Google by mohl ten Last Click z rozhraní odstranit, nebo k němu dát aspoň hlášku, že už nejsme v roce 2001. Ale než se tak stane, budete to holt muset stále přepínat u každé nové konverze sami. Last Click je model, jehož jméno nesmíte vyslovit, natož ho použít.
  • Jazyky – Jsme v Čechách, proč tedy přidávat do jazyků třeba angličtinu, slovenštinu nebo vietnamštinu? Lidé, kteří mluví těmito jazyky, se u nás přece nevyskytují… Omyl! Vyskytují. Tak to napravte i v cílení, jo?
  • Kompletní rozšíření – Máte v kampaních všechna, která pro vaši inzerci dávají smysl? Volání, lokalita, popisky, odkazy na podstránky, strukturované úryvky, rozšíření o zprávu, o propagaci. Pokud inzerujete i za hranicemi ČR, můžete využít i ty zbývající. S rozmyslem do účtu (ať už kampaní, či sestav) dostaňte klidně všechno, ale smysluplně.
  • RLSA – Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání. Není úplně nutné u nich rovnou nastavovat bid modifikator na +/- stovky procent. Pro začátek postačí je používat, ať si na to zvyknete. Ono to pak výkonu celkem pomáhá.
  • Obsahovka/remarketing – V obsahových kampaních (těch akvizičních, kde cílíte na zájmy, témata a podobně) nezapomeňte mezi vyloučená publika přidat remarketingové listy. Na ty přece cílíte jinak a jinde. Takže je určitě nechcete duplikovat. Totéž platí i pro Sklik.
  • Frekvence zobrazování – Nezapomínejte upravovat frekvenci zobrazování reklam v obsahové síti. Přece nechcete každého otravovat třeba 30x denně s jednou kreativou.sklik logo
  • Rádoby RLSA – Klasické využití jako v AdWords bohužel opravdu zatím nelze. Ale co lze, je vyloučit retargetingové seznamy ve vyhledávací síti. Víte to? Používáte to? Používejte to.
  • Frekvence zobrazování – Tady platí úplně to samé jako v AdWords. Jen se to nastavuje trochu jinak a jinde – na úrovni reklamních sestav (v obsahovce).
  • Vyloučení zobrazování – Nezapomínejte využívat novou vychytávku Skliku – možnost nezobrazovat reklamy na dezinformačních webech.
  • Tagování – Zapnout automatické tagování je jasná věc. Ale co dát do parametru utm_term? Nabízí se použít právě klíčové slovo. Ale není lepší {query}? Tak v Analytics vidíte vyhledávací dotaz uživatele místo klíčového slova.
  • Firmy.cz – Propojení kampaně s firmy.cz asi zná každý. Možnost vložení retargetingové kódu do profilu na firmách už možná ne. Zkuste to, můžete pak cílit kampaně na seznamy uživatelů, kteří byli na vašem firemním profilu.

Do Taste Sun jsem přišel před čtyřmi lety a dnes vedu tým PPC specialistů. Starám se tudíž o správné směřování a rozvoj týmu jako celku i jednotlivých členů nebo o vypracovávání interních projektů. Po práci se věnuji hlavně svým dětem a sportu všeho druhu – fotbal, hokej, tenis, běh.

« Zpět na odborné články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář