Připomeňte si hlavní body, které nesmíte podcenit před spuštěním placené kampaně. Těchto 11 bodů vás může zachránit. Neuvěříte, na co všechno dokáží někteří zapomenout!
Dnes se podívejte na několik funkcí v AdWords a Skliku. Začátečníkům článek poslouží jako šikovný checklist, zkušeným připomene, na co už stačili zapomenout.
- Atribuce – Jasně, Google by mohl ten Last Click z rozhraní odstranit, nebo k němu dát aspoň hlášku, že už nejsme v roce 2001. Ale než se tak stane, budete to holt muset stále přepínat u každé nové konverze sami. Last Click je model, jehož jméno nesmíte vyslovit, natož ho použít.
- Jazyky – Jsme v Čechách, proč tedy přidávat do jazyků třeba angličtinu, slovenštinu nebo vietnamštinu? Lidé, kteří mluví těmito jazyky, se u nás přece nevyskytují… Omyl! Vyskytují. Tak to napravte i v cílení, jo?
- Kompletní rozšíření – Máte v kampaních všechna, která pro vaši inzerci dávají smysl? Volání, lokalita, popisky, odkazy na podstránky, strukturované úryvky, rozšíření o zprávu, o propagaci. Pokud inzerujete i za hranicemi ČR, můžete využít i ty zbývající. S rozmyslem do účtu (ať už kampaní, či sestav) dostaňte klidně všechno, ale smysluplně.
- RLSA – Remarketingové seznamy pro reklamy ve vyhledávání. Není úplně nutné u nich rovnou nastavovat bid modifikator na +/- stovky procent. Pro začátek postačí je používat, ať si na to zvyknete. Ono to pak výkonu celkem pomáhá.
- Obsahovka/remarketing – V obsahových kampaních (těch akvizičních, kde cílíte na zájmy, témata a podobně) nezapomeňte mezi vyloučená publika přidat remarketingové listy. Na ty přece cílíte jinak a jinde. Takže je určitě nechcete duplikovat. Totéž platí i pro Sklik.
- Frekvence zobrazování – Nezapomínejte upravovat frekvenci zobrazování reklam v obsahové síti. Přece nechcete každého otravovat třeba 30x denně s jednou kreativou.
- Rádoby RLSA – Klasické využití jako v AdWords bohužel opravdu zatím nelze. Ale co lze, je vyloučit retargetingové seznamy ve vyhledávací síti. Víte to? Používáte to? Používejte to.
- Frekvence zobrazování – Tady platí úplně to samé jako v AdWords. Jen se to nastavuje trochu jinak a jinde – na úrovni reklamních sestav (v obsahovce).
- Vyloučení zobrazování – Nezapomínejte využívat novou vychytávku Skliku – možnost nezobrazovat reklamy na dezinformačních webech.
- Tagování – Zapnout automatické tagování je jasná věc. Ale co dát do parametru utm_term? Nabízí se použít právě klíčové slovo. Ale není lepší {query}? Tak v Analytics vidíte vyhledávací dotaz uživatele místo klíčového slova.
- Firmy.cz – Propojení kampaně s firmy.cz asi zná každý. Možnost vložení retargetingové kódu do profilu na firmách už možná ne. Zkuste to, můžete pak cílit kampaně na seznamy uživatelů, kteří byli na vašem firemním profilu.