Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Inzerování na Amazonu ve zkratce

Většina z vás už slyšela o Amazonu jako o e-shopu, kde najdete prakticky vše, co hledáte. Věděli jste však, že na Amazonu můžete promovat své produkty prostřednictvím placené reklamy? Pojďme si ve stručnosti představit tuto reklamní platformu.

Proč inzerovat produkty právě na Amazonu? Po Googlu a Facebooku se jedná o třetí největší online reklamní platformu, přičemž tržby z reklam rostou 5× rychleji než z Googlu. Inzerování na Amazonu je zatím dostupné pouze v 11 zemích, a to v USA, Kanadě, Francii, Indii, Japonsku, Velké Británii, Číně, Německu, Itálii, Španělsku a Mexiku.

Amazon image

Amazon Ads inzeruje ve 37 produktových kategoriích. Cílení pomocí klíčových slov se podobá Googlu nebo Seznamu. Pro inzerci lze použít volné, frázové i přesné shody. Nechybí ani vylučující klíčová slova. V nastavení rozpočtu vybíráte ze 2 možností. Můžete nastavit denní, nebo celkový rozpočet kampaně. Inzerování na Amazonu je založeno na CPC aukci, kdy nejvyšší bid vyhrává.

Metriky připomínají rozhraní Google. I zde se setkáte s hodnotami jako CTR nebo ROAS. Novým výrazem v reportingu je ACOS (Advertising Cost of Sales), který má stejný význam jako nám známé PNO.

Jak se tedy liší Amazon Ads a Google Ads? Představte si, že na Amazonu hledáte  fotbalový míč Nike. Po zadání dotazu se vám zobrazí fotbalové míče Nike, které se prodávají pouze na Amazonu. Neprokliknete se přímo na web e-shopu jako v Googlu. Amazon také na rozdíl od Googlu nebere v potaz signály o chování uživatelů.

Amazon říká: pro nákup je rozhodující mít dobře poskládanou produktovou stránku. Některé atributy produktové stránky lze měnit, některé nikoliv.

Produktová stránka obsahuje:

  • Fotku/video produktu ­­– fotka nebo video by měly mít vysokou kvalitu a musí odpovídat nabízenému produktu.
  • Hodnocení produktu pomocí hvězdiček – hodnota by měla být 3,5 hvězdičky a více na základě nejméně 15 zákaznických recenzí.
  • Popis produktu – zde je dobré vypíchnout největší přidanou hodnotu produktu a detailně produkt popsat.
  • Dostupnost – nezapomeňte ani na tuto zásadní informaci pro zákazníka.
  • Buy box – zajistěte na svých stránkách bílý box umožňující rychlé přidání produktu do košíku.
  • Rozšíření obsahu – využijte možnosti přidat další fotky a informace o produktu.

Stejně jako u Googlu, Facebooku nebo Bingu si pomocí testu můžete udělat certifikaci pro inzerování na Amazonu. Odkaz na certifikaci najdete zde.

Otázkou zůstává, kdy a jestli vůbec Amazon Ads vstoupí i na český trh. Pokud však chcete promovat svůj produkt v zahraničí, nebojte se využít právě Amazon. Jeho potenciál stále roste.

Pracuji na pozici PPC specialisty v Taste Sun, kam jsem nastoupil v roce 2018, abych zdokonalil své dovednosti v marketingu. Na PPC kampaních mě nejvíc fascinuje rozmanitost klientů a jejich cílů. Mým úkolem je těmto cílům co nejlépe vyhovět. Ve volných chvílích se rád vzdělávám, běhám, ochutnávám piva z malých minipivovarů a miluju fotbal.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář