Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Kde získat pevný základ vzdělání v PPC marketingu?

Jan Janoušek
Jan Janoušek
25. 10. 2022

Digitální marketing se neustále mění a vyvíjí, proto je důležité se neustále vzdělávat. Můžete být klidně student, provozovatel e-shopu nebo marketingový manažer. Ať už jste na úplném začátku, nebo se jen chcete přiučit něčemu novému, poslechněte si naše tipy na knihy, blogy a podcasty, které se věnují PPC marketingu. Seznam inspirace najdete i níže v článku, abyste se k němu mohli snadno vracet.

Knížky

PPC

Join or Die: Digital Advertising in the Age of Automation (Patrick Gilbert)

Join or Die od Patricka Gilberta je knihou zaměřující se na automatizaci a vysvětlení strojového učení v rámci kampaní Google Ads. Spíše než kuchařkou pro bezchybné nastavení systémů se jedná návod na to, jak změnit myšlení v rámci reklamních systémů.

Ponderings of a PPC Professional (Kirk Williams)

Kirk se v této knize věnuje různým aspektům témat, jako je atribuce, cílení na publikum, automatizovaný bidding či cenotvorba. Stejně jako v případě Join or Die se nejedná o přesný návod, ale spíše o předání znalostí, jež Kirk za deset let nastřádal.

Marketing 

How Brands Grow 1/2 (Byron Sharp, Jenni Romaniuk)

Práce sepsané Byronem Sharpem a Jenni Romaniuk společně s jejich kolegy z Ehrenberg-Bass Institute, University of South Australia, kteří navázali na marketingový výzkum Ehrenberga a Goodharta. Kniha probírá koncepty jako mentální a fyzická dostupnost či důležitost distinktivnosti vs diferenciace.

Building Distinctive Brand Assets (Jenni Romaniuk)

Práce od Jenni Romaniuk, která navazuje na poznatky Ehrenberg-Bass Institute o důležitosti Brand Assets či chcete-li symbolů značek.

Marketing: Theory, Evidence, Practice (Byron Sharp)

Kniha, která shrnuje poznatky Ehrenberg-Bass Institute. Pokud se vám líbilo How Brands Grow a hledáte něco delšího, tak je tahle kniha přesně pro vás.

Influence (Robert B. Cialdini)

Kniha Influence se zabývá šesti základními principy přesvědčování, které ovlivňují naše rozhodování. Ať už je to reciprocita, sympatie či autorita.

Thinking, Fast and Slow (Daniel Kahneman)

Bestseller Daniela Kahnemana popisuje složitý systém lidského rozhodování, které je primárně založeno na emočním nikoliv racionálním uvažování.

Noise (Daniel Kahneman, Olivier Sibony, cass R. Sunstein)

Nejnovější kniha Daniela Kahnemana popisující základní nesrovnalosti a chyby v lidském uvažování.

How not to plan (Sarah Carter, Les Binet)

Pokud hledáte jednu knihu, kterou si přečíst, tak je to právě tato. Kniha shrnuje většinu marketingových otázek a dává na ně odpovědi. Autoři v ní vysvětlují jednoduchým způsobem, pomocí argumentů založených na důkazech a zajímavých příkladech, jak nad marketingem přemýšlet.

The Long and the Short of it (Les Binet, Peter Field)

Kniha, která hodnotí krátkodobé a dlouhodobé dopady různorodých marketingových aktivit je must pro všechny markeťáky.

Media in Focus: Marketing Effectiveness in the Digital Era (Les Binet, Peter Field)

Kniha se zaměřuje na měnící se mediální prostředí a zabývá se mimo jiné těmito otázkami: Funguje ještě masový marketing? Je nyní nejefektivnějším přístupem úzké zacílení? Stávají se neplacená média zbytečnými?

Effectiveness in Context (Les Binet, Peter Field)

Třetí kniha této dynamické dvojice je příručkou pro budování značky, která propojuje teorii s praxí a vychází z toho, jak si lidé vybírají a kupují značky. Staví na obecných pravidlech stanovených v knize Media in Focus a ukazuje, jak je aplikovat podle kategorie trhu, obchodního modelu, životní fáze a velikosti značky. 

Choice Factory (Richard Shotton)

Kniha popisující 25 biasů, které ovlivňují naše rozhodování.

Lidé

PPC

Yoan ferrand – PPC specialista, který vydává každý týden nový newsletter.

Cory Lindholm – PPC specialista, jehož feed se vyplatí sledovat.

Kasim Aslam – CEO a zakladatel Solutions 8.

Kirk Williams – Top 25 PPCčkař podle PPCHero.

Marketing

Les Binet – Spoluautor The Long and the Short of it, Media in Focus či Effectiveness in Context.

Petr Field –  Druhý Spoluautor The Long and the Short of it, Media in Focus či Effectiveness in Context.

James Hankins – Tvůrce Share of Search či Hankinsova Hexagonu.

Orlando Wood – Autor Lemon (IPA, 2019) či Look Out (IPA, 2021), knih zaměřující se na Neuromarketing.

Dan White – Autor velice zajímavých marketingových ilustrací, které zjednodušují orientaci v marketingových zákonech.

Jenni Romaniuk – Spoluautorka druhého vydání How Brand Grow a Building Distinctive Brand Assets.

Mark Ritson – Marketingový expert, publicista a bývalý profesor.

Richard Shotton – Autor Choice factory.

Tom Roach – VP Brand Strategy at Jellyfish.

Blogy, organizace a další

PPC

Ladislav Vitouš – Blog Ladislava Vitouše o PPC reklamě.

Hana Kobzová – Blog Hany Kobzové o novinkách ze světa PPC.

Digichef – Internetový magazín o digitálním marketingu.

Ulab novinky – Blog agentury Ulab o novinkách ze světa online marketingu.

Sklik – blog – blog o novinkách z dílny Skliku.

Think with Goole – Blog, na kterém Google zveřejňuje různé studie a vývoje trendů v rámci online.

Wordstream – Platforma, která shromažďuje novinky ze světa online marketingu.

Search Engine Land – Search Engine Land a jeho sesterská publikace MarTech se věnují všem aspektům digitálního marketingu, reklamním technologiím a MarTech.

PPC hero – Blog o novinkách ze světa online reklamy.

Search Engine Journal – Podobně jako Search Engine Journal se zaměřuje na novinky nejen ze světa PPC, ale také ze světa SEO.

Marketing

Contagious – Contagious je kreativní a strategická zpravodajská služba, která pomáhá reklamním agenturám a značkám poskytovat kreativnější, inovativnější a efektivnější marketing.

IPA – Institute of Practitioners in Advertising (IPA), založený Royal Charter, je profesní organizací a profesním institutem pro agentury a jednotlivce pracující v odvětví reklamy, médií a marketingové komunikace ve Spojeném království.

WARC – WARC je jedním z nejdůvěryhodnějších zdrojů informací o vývoji vysoce efektivního marketingu na světě.

Share of Search Council – Ambicí této platformy je rozšířit znalosti o metrice Share of Search tak, aby se používala nejen v komunikačním průmyslu, ale aby se stala přirozeným měřítkem ve všech manažerských skupinách bez ohledu na odvětví.

Marketing Week – Marketing Week je webová stránka zaměřená na marketingový průmysl se sídlem v Londýně, která vznikla z tištěného týdeníku, později měsíčníku.

Mark Ritson – Mark Ritson je konzultant v oblasti značek a bývalý profesor marketingu. Má doktorát z marketingu a vyučoval v programech MBA na předních obchodních školách včetně London Business School a MIT.

Tom Roach – Tom má více než 20 let zkušeností jako stratég v marketingových a komunikačních agenturách. Za kampaně, na kterých pracoval, získal řadu zlatých a stříbrných ocenění IPA Effectiveness Awards.

Jakub Kantor – Brand Stratég & konzultant, tvůrce podcastu BrandHunters.

Pavel Cahlík – Brand Stratég & konzultant, tvůrce podcastu BrandHunters.

Optmyzr – YouTube kanál PPC Town Hall, který obsahuje tipy a rady pro PPC a produktová videa.

Solutions8 – YouTube kanál agentury Solutions 8, kde sdílejí tipy a triky z prostředí Google Ads.

Podcasty

PPC

PPC Podcast – Podcast Ládi Vitouše o novinkách ze světa PPC. Láďa pravidelně vydává novinky ze světa PPC, společně s rozhovory od předních českých odborníků ze světa PPC.

PPC Rockstars – PPC Rockstars je vstupenkou k nejšťavnatějším tipům, taktikám a technikám v oblasti PPC od předních odborníků v oboru placeného marketingu.

PPC Ponderings Podcast – Zatímco mnoho PPC podcastů má formát rozhovoru, v hlavních epizodách se tento podcast věnuje spíše investigativnímu pohledu na klíčová témata ve světě digitální reklamy.

Marketing Brothers – Náš podcast zde samozřejmě nemůže chybět. Novinky a zajímavosti ze světa PPC a marketingu.

Marketing

Marketing Week – Podcast Marketing Week se zaměřuje na marketingový průmysl. Vznikl z tištěného týdeníku a později měsíčníku.

BrandHunters – Český podcast Pavla Cahlíka a Jakuba Kantora zaměřený na branding.

Branding over wine – Podcast, ve kterém každý měsíc hostí jednoho mezinárodního marketéra nebo manažera značky. Upřímné rozhovory o tom, jak rozvíjet životaschopné značky a firmy.

Everyone hates Marketers – Everyone Hates Marketers je jediný podcast pro lidi, kteří mají dost marketingových keců. Za necelé 4 roky dosáhl více než 1 milionu stažení bez reklam.

Lets talk branding – Podcast Stefa Hamerlincka, ve kterém vede rozhovory s předními odborníky v oblasti brandingu, designu a strategie.

Sdílejte článek

Související články