Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Konec falešné metriky. Instagram a Facebook přestanou zobrazovat počet liků

Opět nastala virtuální panika. Instagram v několika zemích světa zrušil zobrazení celkového počtu srdíček (= liků) u jednotlivých postů. Cílem tohoto kroku je zvýšit autenticitu příspěvků a podpořit kvalitnější obsah. Jak se změna promítne do chování uživatelů a influencerů? A hlavně – změní se i Facebook?

O co přesně jde?

Hodnotit úspěšnost daného postu podle počtu srdíček už nebude možné. Jednotlivé uživatele, kteří dali like, tak uvidí pouze autor, jenž obsah sdílel. Může si je ručně sečíst, ale celkové číslo už ve feedu neuvidíme.

Zdroj: https://www.stuff.co.nz/life-style/well-good/114280450/instagram-removes-the-like-count-for-your-own-good

 

Že tuto změnu na svém profilu nevidíte? Po kanadském testu (který probíhal už v květnu) Instagram změnil zobrazení příspěvků v Brazílii, Austrálii, Novém Zélandu, Itálii a Irsku.

Cílem Instagramu je přimět uživatele, aby se více zajímali o obsah samotný než o jeho popularitu. Ruku na srdce, každý z nás se rád přidá k vítězi. Než něčemu dáme like, donutí nás novinka více přemýšlet nad tím, jestli nás obsah opravdu zaujal. Počet liků tak nebude faktorem ovlivňujícím naše rozhodování.

„Zjistili jsme, že pro lidi je mnohem přirozenější komunikovat soukromě než veřejně. S tím, jak se nyní celá společnost Facebook více orientuje směrem k privátní komunikaci, se chceme poučit z toho, co tak dobře funguje na Instagramu u soukromých zpráv a Stories. Nové poznatky pak chceme aplikovat na vše, co děláme,“ říká Adam Mosseri, ředitel Instagramu.

A jak to změní přístup firem?

Je pravděpodobné, že změna dorazí i do České republiky. Firmy se dodnes honí za počtem liků, protože si tak měří „úspěch. Zapomínají ale na mnohem relevantnější metriky, jako jsou míra zaujetí, dosah nebo uložení příspěvku. Donutí je to také více investovat do obsahu jako takového. Novinka k nám samozřejmě doputuje jen v případě, že v Instagramu nedojde k poklesu tržeb.

Co to udělá s influencery?

Pro mnoho influencerů představovaly liky důležitou metriku. Kvůli omezení dosahu příspěvků mnoho z nich používá osobní profil. Instagram slibuje, že i jim nabídne vhodnou alternativu, jak mohou prokazovat klientům své výsledky. Vytvořit nástroj na sečtení reakcí ze seznamu likujících pravděpodobně nebude takový problém.

Po zavedení pravidel, podle nichž influenceři musí své sponzorované aktivity označovat jako „spolupráci, jde o další přirozený krok k větší autenticitě.

Změní se i Facebook?

A Facebook bude následovat. Jak píše server Technet.cz, podle programátorky Jane Manchun Wongové (viz tweet), která se „pohrabala“ v kódu aplikace, se podobná funkce objeví i přímo na Facebooku.

Je to totální konec světa?

Tato změna samozřejmě přinesla další obrovskou vlnu nevole. Dovolím si být osobní.  Na nové zobrazení profilu jste si zvykli, na nový layout profilu a změnu vyhledávání na Facebooku taky. Proto věřím, že nové opatření povede k lepším zítřkům sociálních sítí.

Tuhle zprávu jsem zaregistroval poprvé na Technetu. Upřímně, raději než liky na Facebooku nebo Instagramu bych zakázal komentáře pod články na iDNESu…

Už nějaký ten pátek jsem projekťákem v Tastu. Přestože se specializuji na digitální marketing, dělal jsem také volebního manažera občanské kandidátce Praha Sobě v pražských komunálních volbách. Staral jsem se o klienty jako HBO, Vitana, lékárny Alphega nebo Royal Canin. Rád vařím i jím, miluji kávu a svou ženu.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář