Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Instagram se přejmenoval! Jak funguje jeho nové propojení s Creator studiem?

To jsou novinky! Instagram se přejmenoval a dovoluje plánování příspěvků z desktopu. Pro social media specialisty je to velký den. Jejich digitální detox už neohrozí jejich kariéru. Přečtěte si výhody a nevýhody nových funkcí i předpovědi, kam to všechno spěje.

Re-branding Instagramu

Všimli jste si, že se Instagram přejmenoval? Na přihlašovací stránce vás teď přivítá pod názvem „Instagram od Facebooku“. Pokud to někomu do této chvíle ještě nebylo jasné, svým minoritním re-brandingem nám dává najevo, že Instagram k Facebooku prostě patří. Má sociální síť s 2,5 miliardami uživateli po celém světě zapotřebí budovat dál svou značku? O co se tu Facebook snaží?

Zdá se, že značku Facebook budeme vnímat stále víc. Tento re-branding je jen malý krok k budoucí integraci platforem na psaní zpráv, tedy Messenger a Whatsapp. Facebook pracuje na restrukturalizaci a velmi brzy (pravděpodobně začátkem příštího roku), budou moci uživatelé odpovídat na Messenger, Direct z Instagramu a WhatsApp z jedné aplikace! Přímá komunikace bude jednodušší než kdy dříve.

Co se týká současného brandingu, nejde Facebooku ani tak o uživatele, kteří si často této změny ani nevšimnou, ale hlavně o marketéry, které to má donutit využívat služby všech aplikací Facebooku komplexně a to především možnosti reklamy. Značky by se mohly už teď zamýšlet, jak naloží s rostoucím trendem messenger apps. Personalizovaná customer care, nové kreativní formáty, zlepšení reklam v messenger apps, …? Bude určitě zajímavé sledovat budoucí reakce (marketérů i uživatelů).

Instagram umožňuje plánování příspěvků přes Creator Studio

Co dalšího přináší zmíněná integrace s Facebookem? Konečně můžete plánovat příspěvky s předstihem přímo z desktopu, a to bez použití třetí strany! Facebook Creator studio, které doteď fungovalo spíše jako zdroj inspirace a přípravná platforma příspěvků na Facebook, nabízí nově stejnou funkci pro Instagram. Správci účtů Instagramu, kteří museli být permanentně online, si mohou začít plnit předsevzetí o digitálním detoxu… Nyní si vše mohou naplánovat dopředu z pohodlí svého desktopu.

Jak to funguje?

Kromě naplánování příspěvků ke sdílení, nabízí nativní nástroj Facebooku také přístup do analytik (Instagram přehledů). A také plánování IGTV (IG API nedovoluje plánovaní IGTV, takže je Creator Studio teď jediné místo pro plánování tohoto formátu). Jediné, co pro to potřebujete, je mít Business manager a Instagram účet připojený k vaší stránce na Facebooku.

Jak probíhá samotná publikace příspěvku? Okénko pro tvoření příspěvku najdete v levém horním rohu v Creator Studiu a jeho rozhraní pro Instagram. Při vytvoření příspěvku můžete přidat fotku, více fotek (pro carousel), kombinaci fotek i videa a IGTV. Obsah můžete naplánovat na obě platformy zároveň (FB i IG). Tedy během plánování příspěvku na Instagram můžete také zaškrtnout box „sdílet na Facebook“. Při sdílení můžete přidat i geo lokaci a samozřejmě textaci s tagy. Co už neuvidíte, je například počet příspěvků skrývajících se pod vaším tagem. Skvělá je také možnost oříznou fotografii do tří různých formátů: čtverec, landscape a vertical. Základní úpravy fotek (crop) tedy můžete ovládat zde. Nabízí vám také kompletní přehled o obsahu a stavu každého příspěvku (zda byl publikovaný apod.).

Co se týká analytiky v Creator Studio, není tak rozšířená jako u samotných Instagram Analytics. Ukáží vám běžné údaje o uživatelích, jako například kolik lidí vidělo příspěvek, kde ho viděli, jestli vyjádřili zaujetí a jaký typ zaujetí vyjádřili/jakou akci provedli (včetně návštěv webu, volání a email zpráv). Také ukazuje demografické údaje o uživatelích jako věk, lokaci, ale i čas, kdy jsou vaši followers nejvíc online. Jedinou nevýhodou je, že analytika, kterou zde uvidíte je jen 7 dní dozadu. U nativních Instagram Insights můžete vidět data až 2 roky zpět.

Je třeba mát na mysli, že alespoň v této fázi je Creator Studio velmi „odlehčená“ verze toho, co nabízí samotný Instagram. Například neposkytuje možnost spravovat komentáře a zprávy, sdílení na více účtů zároveň, ani vizuální kalendář příspěvků (grid view).

 

Výhody vs. nevýhody

+ Máte kompletní přehled o obsahu.

+ Úpravu fotek zvládnete v Creator Studiu.

+ Sdílet můžete všechny formáty: fotky, carousel, video i IGTV.

+ K dispozici máte základní statistiky.

 

– Chybí vizuální přehled naplánovaných postů.

– Omezená analytika nemusí vždy stačit.

– Z Creator Studia nedokážete odpovídat na zprávy v Directu.

– Neukazuje počet sdílení použitých #.

 

Pro plánování jednotlivých příspěvků je Creator Studio skvělé. Odpadá nutnost stahovat fotky do smartphone (konec mazání fotek pro dostatek místa) a příspěvky si můžete naplánovat v klidu dopředu na dobu, kdy rozhodně nechcete být online.

Jako Senior Social Media Specialista připravuji firmám ideální mix jejich komunikační strategie na sociálních sítích. Na sockách mě nejvíc baví jejich různorodost a strategické plánování. Měla jsem možnost pracovat s nejrůznějšími značkami, od těch menších až po globální brandy. A nyní opečovávám klienty Taste Digistory. Svůj čas offline trávím sportem, v přírodě nebo ve studiu s hudbou.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář