Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Na velikosti a délce záleží aneb tipy na tvorbu YouTube reklamy

Dle některých studií bude video v roce 2021 globálně tvořit 82 % veškerého konzumovaného obsahu na internetu. Není tedy na co čekat. Vyladěnou reklamu pro YouTube můžete mít už dnes. Stačí se řídit několika jednoduchými tipy přímo od zástupců Googlu.

Google radí

Kdybyste se ptali na obecnou radu, jak využít placené video formáty k naboostování svého byznysu, tak by stačily tři kroky:

  • Zasáhněte více relevantních uživatelů.
  • Zaujměte jejich pozornost.
  • Přeměňte pozornost v akci.

To se ale pohybujeme v dost obecné rovině. Pro dosažení bodu č.1 je stěžejní dobře zvolit cíl a akci, kterou chcete u uživatele vyvolat. K těmto bodům poté vyberete vhodný typ cílení. Řídit se můžete například touto tabulkou. Nicméně testování různých kombinací bude vždycky nejlepší variantou.

Google publikum v nákupním procesu- graf

Pohrajte si s kreativou

Máte důmyslně propracované nastavení kampaně? Výborně. Ale bez nápadité kreativy jiskra mezi uživatelem a vámi prostě nepřeskočí. Získejte si pozornost a přeměňte ji v akci.

Vyberte správné měřítko

Nejde jenom o nápad, ale i jeho exekuci. Jestliže produkt zabere 2 % obrazu, uživatelé mobilních zařízení budou muset tahat lupu, aby ho vůbec našli. Velikost a umístění produktu ve videu tedy také hraje svoji roli.

Pokud vám to rozpočet dovolí, můžete odlišit spoty pro uživatele na počítači či mobilu. S produktem pak pracujte v měřítku ideálnímu pro danému zařízení.

Panorama image

Natřískejte první vteřiny

Online divák je tvor nesoustředěný a netrpělivý, věnuje vám tedy maximálně 5 sekund, než se rozhodne reklamu přeskočit. Oproti klasickému celovečernímu filmu tak musíte hlavní zápletku umístit do prvních vteřin videa.

Zvažte také citlivé umístění brandu hned do úvodu videa. Udržet pozornost uživatele až do finálního packshotu je totiž značně nelehký úkol a takto se můžete vyhnout tomu, že ani nezjistí, na co tato reklama je. Na druhou stranu by měl produkt do videa zapadat přirozeně.

V návaznosti na krátkou dobu udržení pozornosti uživatele také platí, že čím kratší reklama, tím vyšší „dokoukatelnost“ a šance na přijetí celého sdělení uživatelem.

Zahrajte na správnou notu

Nespornou výhodou YouTube reklamy je to, že váš divák má v drtivé většině případů (95 %) spuštěný zvuk. Práce se zvukovými vjemy tedy přináší další možnost přinést kýžený efekt. Pokud do voiceoveru zakomponujete název značky, vybavení reklamy i brandu se zvyšuje (podle Googlu až o 20 %).

Udělejte to sami

Koukáte se po dalších možnostech, jak udělat svou reklamu atraktivnější? Můžete sáhnout po sdílení know-how. Google reportuje, že 71 % zástupců generace X se jde jako první naučit novou dovednost na YouTube. Zakomponování DIY návodu do vaší reklamy tak může přinést vytoužený proklik na web nebo navázání vztahu se značkou.

Ukažte formát

Vyznat se v množství nabízených reklamních video formátů má problém kdejaký specialista. Kromě klasických nepřeskočitelných bumperů stojí momentálně za pozornost nový formát “TrueView for Action”, který nabízí získávání akcí přímo z videa. Jednoduchým vložením tlačítka můžete uživateli zkrátit cestu ke koupi, k rezervaci nebo odebírání novinek.

Ukázka formátu

S těmito tipy se z obecného „zasáhnout, zaujmout a přeměnit pozornost v akci“ může vyklubat úspěšná reklamní kampaň. Vyzkoušejte to!

V Taste Digistory mám na starosti tým lidí, kteří umí vymyslet strategii a vdechnout život kreativě jakéhokoliv produktu. Mým cílem je, aby byli spokojení jak klienti, tak i naši lidé. V marketingu se pohybuji přes 7 let. Mimo práci objevuji různé kouty světa a plním svůj tréninkový deník.

« Zpět na odborné články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář