Pokud do vyhledávacího pole na Googlu zadáte „Co je PR?”, zobrazí se vám nepřeberné množství definic. Volným překladem se jedná o „vztahy s veřejností“. Pokud ale chceme na PR správně nahlížet, musíme si uvědomit, že se nejedná přímo o vztahy, ale spíš o proces, jak tyto vztahy zlepšit.
Rozdíl mezi reklamou a PR
PR agentura vám pomůže budovat image, zlepšovat veřejné vnímání a zároveň získávat zpětnou vazbu. Právě obousměrnou komunikaci vnímám na tomto dlouhodobém procesu jako zcela zásadní. Tím se také odlišuje PR od klasické jednosměrné reklamy.
Klasická marketingová reklama pouze informuje a přesvědčuje ke koupi daného produktu. Její dopad bývá krátkodobý, zatímco PR se soustředí na dlouhodobé cíle. Těmi mohou být budování image, utváření vnější reputace, vytváření vztahů s cílovými skupinami, ale také může pomáhat s interní situaci ve firmě.
Pokud si přejete, aby zákazníci měli důvěru v produkty nebo služby, které nabízíte, stává se pro vás PR agentura vhodným parťákem na cestě, jak toho dosáhnout. Pomůže vám se zviditelnit, reagovat v krizových situacích, negovat pochybnosti o vaší firmě nebo produktu a získat podporu veřejnosti či nezávislé třetí strany.
Chcete se dozvědět více?
O tom, co ve spolupráci s PR agenturou nedělat a co je naopak žádoucí, se dozvíte v mém rozhovoru s Michaelou Studenou, která řídí komunikační a poradenskou agenturu Commlab. Od roku 2015 pomáhá s mediální komunikací jednotlivcům, lokálním i mezinárodním společnostem na českém a slovenském trhu. Primárně se zaměřuje na klienty z oblasti technologií, developmentu, designu či healthcare.
V rozhovoru s Michaelou se dozvíte, zda je spolupráce s PR vhodná pro každého, jak zaujmout své publikum, jak vybrat důležité sdělení a mnohé další tipy. Získáte i rady, jak komunikovat náročná a kontroverzní témata v souvislosti se založením iniciativy Pod Svícnem, která se zabývá problematikou domácího násilí.