Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Triky pro rychlejší práci s Google Analytics

Ať už s Google Analytics pracujete denně, nebo jen občas, neuškodí vám si svoji práci zrychlit. Přináším vám přehled 7 triků, které při práci s Google Analytics denně využívám.

Výběr období za celý měsíc

Výběr období patří k nejzákladnějším činnostem v Google Analytics. Přesto mnoho profesionálů volí pro zobrazení statistik za celý měsíc výběr počátečního a koncového data z kalendáře. Přitom ale stačí jednoduše kliknout na název měsíce a data se už vyplní automaticky.

Výběr celého měsíce v kalendáři
Výběr celého měsíce v kalendáři

Zrušení vybraného segmentu

Představte si situaci, že máte zobrazeno několik segmentů uživatelů a rozhodnete se je všechny zrušit. Standardně je potřeba u každého z nich rozkliknout nabídku a vybrat Odebrat.

Pomalé odebrání segmentu
Pomalé odebrání segmentu

Rychlejší je však jeho prosté chycení myší a odhození mimo panel segmentů.

Rychlé odebrání segmentu
Rychlé odebrání segmentu

Změna jazyka pomocí parametru v URL

Google Analytics se standardně zobrazují v jazyce právě používaného Google účtu. Co když ale chcete jen dočasně změnit jazyk Google Analytics, aniž byste ovlivnili ostatní Google služby? Snadným řešením je využití parametru hl, který přidáme do URL. Prostě jen před fragment (začíná #) přidáte ?hl=en, tím jazyk změníte. Do parametru samozřejmě vypisujete požadovaný jazyk, takže en pro angličtinu, cs pro češtinu, sk pro slovenštinu atd.

Volba jazyka parametrem v URL
Volba jazyka parametrem v URL

Zobrazení řádků do grafu

Řekněme, že se nacházíte na přehledu Zdroj / médium a díváte se na vývoj celkové návštěvnosti v čase. Co kdyby vás ale zajímalo, jak se na vývoji podílel konkrétní zdroj / médium v kontextu ostatních zdrojů? I na to vývojáři mysleli a připravili funkci Zobrazit řádky do grafu. Stačí zaškrtnout checkbox před řádkem, který vás zajímá, a v záhlaví tabulky stisknout Zobrazit řádky v grafu.

Nastavení zobrazení řádek do grafu
Nastavení zobrazení řádek do grafu

Díky tomu se vybraný řádek zobrazí do celkového grafu návštěv. Vybrat a zobrazit lze takto až šest řádků najednou.

Zobrazení řádku do grafu
Zobrazení řádku do grafu

Kopírování výběrů dat

Představte si, že plánujete založit nový výběr dat a chcete v něm zachovat stejná nastavení jako v současném výběru. To použijete například při vytváření Testovacího výběru dat. Již není nutné zakládat nový výběr dat a všechny cíle, filtry, seznamy vyloučených odkazujících zdrojů a další nastavení naklikávat znova.

Aktuální výběr dat lze totiž jednoduše zkopírovat tlačítkem vpravo nahoře v Nastavení výběru dat.

Kopírování výběru dat
Kopírování výběru dat

Uložené reporty

Je nějaký report, ke kterému se vracíte opravdu často? Používáte v něm segmenty, filtraci tabulky a sekundární dimenze a nebaví vás je pokaždé naklikávat? Tak příště, až budete mít takový report připravený, stiskněte vpravo nahoře tlačítko Uložit.

Tlačítko pro uložení reportu
Tlačítko pro uložení reportu

Analytics se vás zeptají na pojmenování reportu a je hotovo.

Pojmenování uloženého přehledu
Pojmenování uloženého přehledu

K uloženému přehledu se pak dostanete v levém menu v sekci Přizpůsobení přes volbu Uložené přehledy.

Uložené přehledy v menu
Uložené přehledy v menu

Přístup k reportům přes URL

Ještě rychlejší než vytvářením uloženého přehledu je zkopírování jeho URL. Výhodou každého reportu v Google Analytics je totiž to, že má unikátní URL adresu. Pokud se chcete ke konkrétnímu reportu často vracet, stačí si zkopírovat a uložit jeho URL adresu například do záložek v prohlížeči.

Přehled si díky tomu zapamatuje všechna nastavení od časového období přes vybrané segmenty až po aplikované filtry nad tabulkou. Stejně tak lze konkrétní přehled nasdílet jinému člověku pouhým posláním URL adresy. Ten ale pochopitelně musí mít do GA přístup a být přihlášen.

A co vy, jaké triky používáte? Podělte se o ně s námi v komentářích.

 

Začínal jsem jako PPC specialista. Zajímalo mne ale, jak výkon kampaní vyhodnotit a tak jsem postupně začal pronikat do světa Google Analytics a Google Tag Manageru. Dnes se webové analytice věnuji naplno a radím malým a středně velkým společnostem, jak se rozhodovat na základě dat. Píši blog o webové analytice www.nazakladedat.cz.

« Zpět na odborné články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář