Jak na dobré copy? Psát, psát, číst, psát a pak se taky vzdělávat. A k tomu krásně poslouží CopyCamp, který letos proběhl už podesáté. Složení přednášejících se opravdu povedlo. Koncentrace českých copy špiček byla vysoká! A témata přednášek se dotkla snad všeho, čím se copywriter zabývá. Od triků, jak rychle a efektivně zvednou web ze spodních vod vyhledávačů k hladině, přes důležitost příběhů až po tonalitu. Přečtěte si, co nás bavilo nejvíc.
Michelle Losekoot – Jak napsat knihu
Také na vás Michelle a Eliška Vyhnánková všude vyskakují se svou knihou Jak na sítě? Poprask kolem knihy je, alespoň v naší sociální bublině, velký. O tom, jak celý proces psaní odborné knihy probíhal, Michelle vyprávěla s velkou dávkou humoru.
PS: Těšte se i na naši recenzi knihy.
Richard Dobiáš – 7 fíglů, jak napsat famózní otvíráky
Kolik nakonec napsal Richard otvíráků neboli perexů na Hamleta? MNOHO. S perexem se občas může trápit každý. Těchto 7 tipů však dává možnost nahlédnout na jeho psaní jinýma očima.
- Slovní asociace – Nechte mozek plynout a nápad přijde sám.
- Obrazové asociace – Využijte náhodně zvolené karty, která vám řekne, jakým směrem postavit otvírák.
- Pentagram příběhu – Příběh, to je: hrdina, který něco chce, avšak někdo mu brání, proto mu někdo pomůže jeho přání splnit a nakonec to celé nějak dopadne. Udělejte z jedné části příběhu tajemství a poutavý začátek vašeho článku je na světě.
- Detail – Přitáhne pozornost.
- Metafora – Čtenář má metafory rád, protože mu něco nového představují na příkladu, který už zná.
- AIDA – Hlavní je vzbudit zájem.
- PAS – Problém je na světě. Problém se stupňuje. A náhle je problém vyřešen. Pro podrobnosti čtěte dál.
Martina Vejvodová – Něžná facka, kterou by měl dostat každý copywriter
„Nechte svým textům čas od času pořádně nafackovat.“ To si rozhodně nemyslí jen Martina, ale i dalších asi 1 000 copywriterů nebo lidí, kteří se texty zabývají. Průzkum Obsahové agentury ukázal, že nedostatečná zpětná vazba může být i důvodem pro změnu zaměstnavatele.
Revizi textů může dělat každý. Jde hlavně o to dostat k textu dobrý brief, revizní slovníček a také nezapomenout chválit. A autoři textů? Ti si hlavně nesmí kritiku brát osobně. Všem jde jen o ty nejlepší texty.
Richard z Wooxu – Tonalita jako alfa a omega komunikace
To, že je tonalita pro značku jedním z nejdůležitějších faktorů, je všeobecně rozšířená myšlenka. Marketingové týmy se tak moc soustředí na její správné nastavení na základě person, že na otázku, jak vlastně firma a její tvůrci mluví, není prostor. Je to ale správně? Neměla by právě tonalita definovat firemní kulturu, náladu mezi zaměstnanci, a tak pomoci zákazníkům s rozhodnutím, jestli právě do téhle partičky chce investovat své peníze? To je otázka, kterou mezi country a fórky zasel Richard.
Celému týmu, který se na CopyCampu podílel, se sluší vyseknout poklonu. Organizace, řečníci i prostor vyšel na velkou H1.