Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside out #27: Tvořte chytlavé reklamní texty pomocí AI

Jan Janoušek
Jan Janoušek
17. 10. 2023

Oslovit a zaujmout cílové publikum co nejefektivněji – to je hlavní cíl digitálního marketingu. A dnes nám tuto efektivnost může ještě více „nakopnout“ umělá inteligence. V textaci je to konkrétně ChatGPT, Copy.ai nebo Writesonic.

O rychlosti těchto chatbotů nemůže být řeč! Ale dokáže nám opravdu vytvořit reklamní texty, které budou pro naše zákazníky neodolatelné?

Pojďme si to společně vyzkoušet s ChatGPT.

Postupně vylepšujeme generování

Umělá inteligence nám otevírá dveře k tvorbě reklamních textů přizpůsobených specifickým potřebám a preferencím naší cílové skupiny. Analyzujeme data a učíme se z minulých výsledků. A díky tomu můžeme s AI postupně vytvářet texty, které jsou atraktivnější i relevantnější.

PS: Náš AI ambasador Zdeněk Pešička mimo jiné sepsal podrobný článek, jak může AI usnadnit cílení v reklamě.

3 tipy na dobré reklamní texty pomocí AI

1. Nejlepší praktiky pro reklamní texty

Nejdříve si ukážeme tři hlavní zásady, které definují dobré reklamní texty, ať už je píše živý copywriter, nebo AI.

  1. Jednoduchost je klíč: I když má AI schopnost generovat neuvěřitelně komplexní texty, nejúčinnější reklamní sdělení musí být stručné a jasné.
  2. Cílení na emoce: Dalším faktorem úspěchu je vytvoření relevantní emoce, s níž se může cílová skupina ztotožnit.
  3. A/B testování: Testováním různých variant textů zase zjistíte, které jsou nejúčinnější a které vám tak nejlépe zapadají do vaší strategie.

V Tastu využíváme tyto zásady i při zadávání promptů pro Facebook a Google Ads, tedy zejména u responzivních textových reklam. Výstup z AI je většinou okamžitě použitelný s pouze několika kosmetickými změnami. Během několika vteřin je tak naše reklama hotová.

Níže se můžete podívat na ukázku, jak náš typický prompt vypadá:

Google Ads Promt:

Připravuji reklamní texty do RSA v Google Ads pro eshop/leadgen, který prodává [Zde vyplnit]. Cílem je vytvořit poutavý popis, který potenciálního zákazníka přesvědčí k nákupu. Maximální počet znaků v nadpisech je 30 a maximální počet znaků v popisech je 90. Jako znak se započítávají všechny znaky včetně mezer. Jsi seniorní copywriter se specializací a pokročilou zkušeností tvorby reklamních textů pro Google Ads. Cílovou skupinou (podle návodu ve článku můžete najít, kdo je vaše cílová skupina) jsou [Zde vyplnit]. Drž se insightu [Zde vyplnit]. Vytvoř mi 20 variant nadpisů a 6 variant popisů.

Výstup:

Google Ads Promt

Google Ads Promt

Facebook Ads Promt:

Připravuji reklamní texty na Facebook pro eshop/leadgen, který prodává [Zde vyplnit]. Cílem je vytvořit poutavý popis, který potenciálního zákazníka přesvědčí k nákupu. Začni jednoduchým claimem. Maximální počet znaků je 150. Jsi seniorní social ads specialista a copywriter se specializací a pokročilou zkušeností tvorby reklamních textů na Facebook. Cílovou skupinou (podle návodu ve článku můžete najít, kdo je vaše cílová skupina) jsou [Zde vyplnit]. Drž se insightu [Zde vyplnit]. Obsah doplň vhodnými emoji. Vytvoř mi 5 variant textů, ke každé přidej ještě jednu vhodnou pro A/B test.

Výstup:

Facebook Ads Promt

Odbočka pro promptové gurmány

Pokud jste opravdoví gurmáni v oblasti vytváření promptů, nenechte si ujít článek od Ladislava Vitouše. Láďa v něm popisuje, jak probíhala jeho velká soutěž s hlavní cenou Lamborghini (samozřejmě z Lega). Uvidíte zde tři typy promptů, z nichž každý má své jedinečné kouzlo.

Na první pohled by se mohlo zdát, že vyhrát může jen prompt s maximální kreativitou a komplexností. Avšak výsledky ukázaly něco odlišného! Zatímco vítězný prompt od Pavla Vokáče nebyl na vrcholu v kreativním hodnocení (umístil se na solidním 2. místě), skvěle exceloval v dodržení požadovaného počtu znaků.

Pavel ukázal, že v krátkosti může být krása a že informačně bohatý výstup může pocházet z úderně a precizně formulovaných promptů. Na překvapivě jednoduchém, ale efektivním promptu je vidět, jak je důležité vyvažování mezi stručností a informativností. A právě tento balanc Pavla vyvedl na vítězný piedestal letní AI PPC Challenge. Gratulujme!

Ukázka promtu:

Podklady pro responzivní reklamu v Google Ads 15 nadpisů do 30 znaků. V žádném případě nesmíš vygenerovat víc než 30 znaků! Produkt: Nejuniverzálnější kávovar Varia Brewer 3v1. Specifikace: Vaření Mokka, French-press, Cold-Brew a Filtrovanové kávy, 3v1, Univerzálnost, zajímavý design, kompaktní přenosný kávovar.

Výstup:

Google Ads Promt od Ladislava Vitouše
Zdroj: https://www.vitousladislav.cz/

2. AI nástroje pro generování textů

Reklamní texty pro své kampaně můžete generovat a tvořit například v ChatGPT, Copy.ai nebo ve Writesonic. My v Tastu využíváme především ChatGPT.

3. Vytváření efektivních promptů

Není prompt jako prompt! Z naší zkušenosti se nám vyplatilo při jejich vytváření dodržovat pár pravidel.

  • Definujte jasné cíle:

Ve vašich promptech určete konkrétní cíle a přidejte klíčové informace, které AI bude potřebovat k vytvoření relevantních a cílených textů.

  • Specifikujte cílové skupiny:

Nezapomeňte, že prompty a nastavení vašich AI nástrojů musíte přizpůsobit tak, aby oslovily vaši specifickou cílovou skupinu.

  • Řešte problémy svých zákazníků:

Ve svých promptech zdůrazněte, jak produkt nebo služba řeší specifický problém nebo potřeby cílové skupiny.

  • Ukažte výhody v každodenním životě:

V promptu se spíše než na technické vlastnosti produktu zaměřte na přímý užitek, který zákazníci z jeho používání získají. Můžete zároveň ukázat, jak mohou být tyto výhody aplikovány v konkrétních situacích v každodenním životě.

  • Dbejte na autenticitu a důvěru:

Vaše tvrzení a nabídky by měly být pravdivé a odrazit skutečnou hodnotu a schopnosti produktu. Nevytvářejte nerealistická očekávání, která váš produkt nemůže splnit.

  • Průběžně optimalizujte:

Neustále sledujte výkon vašich reklamních textů a aktualizujte prompty na základě výsledků a získaných dat.

Další doporučení k práci s AI

  • Abyste nedostali pouze jeden výstup, zadejte už do základního promptu počet požadovaných výstupů (například „vytvoř 10 titulků reklam Google Ads“).
  • ChatGPT primárně uznává omezení na slova, nikoli na znaky. Takže musíte výslovně napsat, jaký je limit znaků. Pokud limit znaků AI opakovaně překračuje, zkuste snížit zadání v promptu např. z 30 znaků na 25.
  • Pokud se odpovědi generují v angličtině, což se občas stává, nechtějte od AI překlad. Většinou totiž překládá slovo od slova, nikoliv podle významu. Výhodnější je v tu chvíli vytvořit úplně nový dotaz.
  • Pokud odpověď nevyhovuje očekávání, zkuste znovu specifikovat požadavek. Nicméně pokračujte ve stejném chatovacím okně namísto toho, abyste spouštěli nový chat.
  • Všechny historie chatů se ukládají, takže se můžete k určitým chatům znova a znova vracet a používat formulace z předchozích chatů.

Dodržování pravidel k vaší spokojenosti

AI nám otevírá dveře k mnoha nástrojům, které mohou naše reklamní kampaně zefektivnit na zcela nové úrovni. S využitím vhodných strategií a dodržováním osvědčených postupů maximalizujete přínosy a minimalizujete potenciální nástrahy. Bez ohledu na to, zda jste začátečník, či zkušený marketér, zapojení AI do vaší reklamní strategie vám může pomoci.

Je těžké přesně kvantifikovat, jak se nám v Tastu s pomocí AI výsledky zlepšily. Ve světě reklamních kampaní totiž vždy záleží na mnoha proměnných, které do hry vstupují. Jedno ale mohu s jistotou potvrdit! S pomocí AI ušetříte spoustu času. Pokud nejste profesionální copywriter a nemáte psaní reklamních textů zrovna v malíčku, tak budete velmi spokojení.

Jaké jsou vaše osvědčené metody práce s textací? Máte nějaké nadupané tipy? Budu rád, když se o ně podělíte se mnou.

Sdílejte článek

Související články