Už nevíte, jak víc obohatit své výstupy a reporty? Potřebujete si zjednodušit práci při interpretaci výsledků? Chcete získat doporučení, co lze v kampaních vylepšit? Přinášíme doporučení pro všechny specialisty, kteří reportují výsledky kampaní a vymýšlí, jak kampaně v následujícím období posunout.
ChatGPT-3.5 Default vs ChatGPT-4
I nám někdy dojdou nápady, jak kampaně vylepšit. Proto zkoušíme využívat ChatGPT od OpenAI k inspiraci, zrychlení a zefektivnění práce. Přicházíme na to, že díky ušetřenému času máme více prostoru věnovat se samotné optimalizaci účtů a dosahujeme tak lepších výsledků. V tomto článku se s vámi podělíme o praktické tipy z používání nástroje ChatGPT.
Vyzkoušeli jsme, jak se ChatGPT popere s výsledky placených kampaní, aby nám usnadnil jejich interpretaci. K porovnání výsledků jsme využili model ChatGPT-3.5 Default a placenou verzi ChatGPT-4. V Tastu jsme už přestali využívat (brzy končící) Google Analytics Universal, proto jsme i pro tento test využili data z GA4. A teď už se pojďme podívat na postup, jak tabulková data z GA4 získat.
Jak získat data z GA4?
V GA4 u vybraného klienta jsme ve zdroj/medium zadali jako sekundární dimenzi kampaň. Zároveň jsme měli zadané vlastní metriky, které jsou důležité pro daného klienta – v našem případě se jednalo o e-shop. Metriky, které používáme u vybraného klienta, jsou ukázané na následujícím obrázku.
Data byla vybrána za posledních 90 dní. Tedy časový horizont vhodný ke kvartálnímu vyhodnocení.
Tabulka níže ukazuje podobu vygenerovaných dat, které již stačí jen zkopírovat a vložit do jednoho z modelů ChatGPT.
Model chatGPT-3.5 Default
Jako první jsme vyzkoušeli ChatGPT-3.5 Default, kam jsme vložili vygenerovaná data z GA4.
ChatGPT-3.5 Default pracoval tak, že nejdříve popsal, co vidí a jak si daná data interpretuje. Z těchto výsledků jsme věděli, že budeme dále vycházet. Proto jsme si zkontrolovali, že ChatGPT-3.5 Default data správně pochopil. Přeci jen kampaně sledujeme, známe je a předpokládáme určitý výsledek. Proto se dá snadno prověřit, zda výstup z ChatuGPT-3.5 Default není očividně mimo realitu. Provést tuto rychlou kontrolu je i naše doporučení i pro vás.
Dále jsme zadali prompt, který nám z dat vytvořil již finální report. Níže najdete naše zadání promptu, ale můžete si vytvořit vlastní prompt dle toho, z jakých informací chcete mít poskládaný report pro klienta.
Příklad námi užitého promptu
Na začátku jsme zadávali data a požadavky do ChatGPT-3.5 Default v angličtině pro přesnější a lepší výsledek. Až následně jsme zažádali o překlad do češtiny, jak vidíte na dalším obrázku.
Pokud se vám stane, že se při generování výsledku ChatGPT-3.5 Default zasekne, nepanikařte. Stačí jen zadat, ať pokračuje v práci.
Na závěr jsme požádali, aby výsledek na základě dat vygeneroval ChatGPT-3.5 Default ve zjednodušené formě pro klienta. To se hodí zejména v případě, kdy je report adresovaný méně technicky zdatným klientům a potřebujeme, aby výstupy byly výstižné a snadné k pochopení.
Konkrétní prompt, který se nám osvědčil zní:
Act like a copywriter and, based on the data, write a report for the client in Czech.
Díky němu jsme získali chtěný výsledek.
Posuďte sami, ale nám se zdá tento poslední výstup použitelný pro základ na tvorbu finálního klientského reportu.
Model ChatGPT-4
Proti modelu ChatGPT-3.5 Default jsme otestovali i placenou verzi ChatGPT-4. Pracovali jsme samozřejmě se stejnými daty a postup jsme také volili stejný. Po zpracování dat od ChatuGPT-4 jsme začali definovat, v jaké podobě chceme mít výsledek, stejně jako tomu bylo v případě prvního modelu.
Chtěli jsme, aby byl finální výstup opět ve srozumitelné podobě pro klienty, a dostali jsme opět kvalitní a srozumitelné shrnutí, jako u prvního modelu.
Jak souboj dopadl?
ChatGPT nám v obou případech dal informace o tom, jaké kampaně nejlépe preformují z pohledu tržeb v rámci všech placených zdrojů za určité období. ChatGPT také poskytl plán s doporučeními na následující období, navrhl, jaké kroky bychom měli dále zapracovat a do jakých kampaní je efektivní investovat z pohledu větší ziskovosti. Všechny tyto informace byly relevantní a použitelné k tvorbě reportu pro klienta a pro získání nápadů, jak se v kampaních dále posunout. A to všechno velmi snadno, rychle, v rámci pár minut.
Placená vs. neplacená verze ChatGPT?
Jaké vidíme rozdíly mezi jednotlivými verzemi ChatGPT? Liší se návrhy na procentuální rozdělení rozpočtu. ChatGPT-3.5 Default doporučil, aby se největší část rozpočtu přesunula do účtu Google, a to jen do kampaně Performance Max (70 %). ChatGPT-4 také doporučuje investovat většinu rozpočtu do Google kampaní (85 %), z toho ale největší část rozpočtu opět do Performance Max, a dále i do brandových a ostatních kampaní na Google.
Můžeme si také všimnout, že jak v ChatGPT-3.5 Default tak v ChatGPT-4 bylo v prvním anglickém výstupu rozdělení rozpočtu jiné než pak po překladu do češtiny, kdy jsme chtěli, aby data byla jednodušší. Finální zjednodušený výstup z ChatGPT-3.5 Default se nám ale zdá blíže realitě a rozdělení rozpočtu navrhl tak, jak s ním reálně pracujeme.
ChatGPT-3.5 Default vidí potenciál i ve Facebook kampaních, kam doporučuje investovat až 45 % rozpočtu. ChatGPT-4 by do Facebook kampaní investovala jen 15 % rozpočtu společně s kampaněmi na Seznamu. ChatGPT-3.5 by doporučil do Seznamu investovat až 10 % a zároveň v dalším období více optimalizovat kampaně pro lepší výkon.
Každý z modelů dodal data a informace v jiné kvalitě. ChatGPT-3.5 Default se nám zdá v odpovědích více obecný ale trefnější. ChatGPT-4 dodal trochu více informací v doporučení na zlepšení výkonu kampaní i v plánech na další období.
Kombinace obou modelů, ve spojení s naší expertízou a znalostmi kontextu, nám dodala dostatek informací na to, abychom si z nich dokázali strukturovat report. Pokud se tedy ptáte, jestli se vyplatí investovat do placené verze ChatGPT-4, kvůli inspiraci, optimalizaci, reportingu a interpretaci dat, tak zatím ne. Zatím se od sebe verze neliší natolik, aby bylo třeba do placeného modelu investovat. I verze ChatGPT-3.5 Default vám dostatečně poslouží.
Reporting bez práce?
Rozhodně doporučujeme AI vyzkoušet a používat k urychlení a usnadnění práce. Kdo nepůjde s proudem, toho konkurence semele. Vítězem bude ten, kdo se nebude umělé inteligenci vzpírat, ale kdo jí dokáže nejlépe ovládat ve svůj prospěch.
V rámci interpretace výsledků reportingu se zdá, že většině případů by se daly vygenerované výsledky odeslat bez jakékoliv další úpravy. Nicméně doporučujeme vygenerovaný report umělou inteligencí vždy pro jistotu zkontrolovat, protože pouze vy z pozice specialisti víte, co opravdu dává smysl. Musíme vyhodnotit a vzít v potaz všechny faktory a sami se rozhodnout, které informace budeme dále interpretovat.
Ano, AI nám data učeše, zjednoduší pro pochopení, a napoví, která data prezentovat. Také nám dá doporučení na následující období, když někdy tápeme, jak kampaně dále optimalizovat. Ale jak jsme viděli v procentuálním rozdělení rozpočtu mezi kampaně a účty, výstup se u jednotlivých modelů lišil. V tuto chvíli tedy vítězí lidský faktor, který nejlépe rozhodne, jaká strategie je ta správná vzhledem k požadavkům klienta.
Zkuste i vy svoje tabulky s daty hodit do ChatuGPT a možná vás překvapí, co vše vás v rámci optimalizace ještě nenapadlo a jak se dají data interpretovat.
Jak využíváte AI vy? Napište naší šéfce inovací Vendule Šípkové zprávu na LinkedIn. Rádi se necháme inspirovat. Anebo si o tom přijďte popovídat na AI Date, který proběhne už 16. 5. 2023 Chybět nebude skvělý catering 🥂 ani společný networking. 😉