Automatizace je horkým tématem již od minulého roku. Ani my jsme nezaháleli a vrhli jsme se na automatizaci vytváření Google Analytics publik skrz nástroj GA Booster.
Pokud jste někdy manuálně vytvářeli Google Analytics publika ve větším množství, tak víte, že se nejedná o akci na pár minut. Proto jsme se rozhodli tento proces zautomatizovat.
Při spojení s Medio Interactive pod agenturní skupinu Taste vyvstaly nejvhodnější podmínky pro start tohoto projektu skrz jejich nástroj GA Booster. Jeho pomocí lze jedním kliknutím vytvořit v průměru 80 publik, která se automaticky propíší do příslušného Google Ads účtu.
Definice sběru dat
Nejprve jsme si museli stanovit, co za data nás zajímá. Nápadů bylo mnoho, ale v první řadě nám šlo o vydefinování publik, která budeme moci použít napříč celým portfoliem našich klientů.
Definice jmenných konvencí
Když bylo vyjasněné, jaká data nás obecně zajímají, vrhli jsme se na definici jmenných konvencí. Ty nám pomáhají rozlišit publika vytvořená manuálně a automaticky. Dále se do názvu publika dynamicky propisují proměnné, které vybereme pár kliky v GA Boosteru.
Kontrola dat
Po předání požadavku pro vytvoření šablony v GA Boosteru a jejím vytvoření Mediem, jsme se vrhli na kontrolu generovaných dat. Vytvořená publika vždy nesouhlasila s požadavkem na sběr dat, ale tyto nesrovnalosti jsme vcelku rychle opravili. Následně jsme už jen vylepšovali šablonu a rozšiřovali typy publik.
GA Booster
Do nástroje GA Booster jsme nastavili několik šablon, ze kterých lze jednoduše vybrat publika dle cíle klientského webu. Po zakliknutí jedné ze čtyř předvoleb se vám označí všechny nadefinované možnosti nebo si typ publik můžete vybrat manuálně. Výhodou je, že se šablona vždy přizpůsobí cílům, které máte nastavené v rámci zvoleného výběru dat. Následně kliknete na možnost vytvořit publika a do 3 minut máte vše naimportováno ve vybraných Google Analytics i v Google Ads.
Testování
Každý specialista vybral ze svých kampaní jednoho klienta, na kterém aktuálně importovaná publika testuje. Celý proces zadávání, vytvoření, import a kontrola publik vypadal tak, že jsem v minulém týdnu každý den naimportovala cca 250 publik během 20 – 30 minut.
První výsledky
Osobně jsem test naimportovaných publik nastavovala již před měsícem a v porovnání s nastavenými publiky v Google Ads jsou výsledky následující:
- CTR – nárůst o 317 % (z 0,18 % na 0,75 %)
- CPC – nárůst o 65 % (z 2,42 Kč na 3,98 Kč)
- Konverze po zobrazení – nárůst ∞ (z 0 na 5)
- Bounce rate – snížení o 20 % (z 74,65 % na 59,91 %)
Automatizace a využívání Google Analytics publik pro cílení kampaní v Google Ads se tedy rozhodně vyplatilo a časem plánujeme rozšíření šablon o další typy publik.
Jakým způsobem pracujete s Google Analytics publiky vy? Je něco, co by vás o námi použitém řešení zajímalo? Nebojte se nám ozvat 🙂 a pokud chcete vědět, jaké jsou aktuální trendy v PPC světě, přečtěte si článek z PPC restartu 2018.
Tento článek byl zveřejněn 19. 10. 2018 na Sunitce. Taste Sun je dnes součástí skupiny Taste.