Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Nejčastější neduhy v Google Analytics

Ve své přednášce na konferenci Data Restart jsem mluvil o dvou nejčastějších problémech v konfiguraci a datech Google Analytics, které jsem identifikoval skrze malou studii. Ujistěte se, že tyto neduhy se netýkají i vás.

Duplicitní transakce

Jak často vznikají?

  1. návratem na stránku prostřednictvím e-mailového odkazu nebo záložky
  2. navigací na jinou stránku a návratem přes tlačítko zpět
  3. obnovením stránky v okně prohlížeče
  4. obnovením stránky z uzavřené relace prohlížeče

Podrobný návod, jak problém opravit, si můžete přečíst v mém starším článku.

Parametry v obsahovém reportu

Druhým nejčastějším neduhem je rozpad jedné stránky na více řádků v obsahovém reportu Google Analytics, což způsobuje nemožnost efektivně vyhodnocovat data ve vztahu k dané stránce.

Parametry v obsahovém reportu

 

Nechtěné parametry pak můžete v rozhraní Google Analytics vyloučit Správce -> Nastavení profilu -> Vyloučit parametry v adrese URL.

Parameters

A co ostatní?

Všechny problémy, které jsem kontroloval v rámci případové studie, můžete najít zde. V tabulce je uvedeno 20 nejčastějších pachatelů. U každého účastníka studie jich bylo kontrolováno přes 70.

Honza je srdcem a duší webový analytik, ale sedí tak trochu na dvou židlích. Aktuálně má na starosti vzdělávání a strategický rozvoj klientů v Tastu a ve zbytku času plní svoje úkoly v analytickém oddělení. Ve volném čase se zabývá rozvojem automatizace analytiky.

« Zpět na odborné články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář