Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Clubhouse je tu s námi 4 týdny

Nová sociální síť Clubhouse v Česku funguje cca 4 týdny. Jak se za tu dobu změnila, kolik má aktuálně uživatelů a co můžeme očekávat do budoucna?

 

Co vlastně Clubhouse je?

Pokud vůbec netušíte, o čem se zmiňuji, doporučuji si přečíst článek mojí kolegyně Dominiky, která vám detailně popsala, co Clubhouse je a jak přesně funguje. Pro ty z vás, kteří tušíte, ale chtěli byste pro jistotu rychlé opáčko… Clubhouse je nová sociální síť, kde se můžete potkat nejen se svými přáteli, ale i se známými osobnostmi českého marketingového, politického nebo obchodního rybníčku. A společně zde za pomocí pouze svého hlasu můžete řešit daná témata, která mohou být předem dána nebo vymyšlena za pochodu.

Proč to funguje?

Může se jednat o jistou exkluzivitu aplikace. Aplikace je dostupná totiž zatím pouze pro iOS (ale už se plánuje verze i pro Android). Dalším bodem je zcela určitě systém uzavřené společnosti. Co tím myslím? Nejen, že k této aplikaci potřebujete (zatím) iPhone, ale také vám musí někdo zaslat pozvánku, abyste se na sociální síť mohli připojit.

Po připojení zde pak máte možnost potkat se s lidmi z oboru a zeptat se jich na to, co vás vždy zajímalo nebo jim navrhnout svá řešení v dané problematice. A v neposlední řadě vám sociální síť umožní setkat se s přáteli v této složité době a aspoň takto virtuálně se tvářit, že svět je normální a nic se neděje. V klidu si tak můžete všichni popovídat, stejně jako jste to dělávali při pravidelných setkáních v oblíbeném podniku. 

Kolik se zde orientačně pohybuje lidí?

Podle posledních odhadů má aplikace celosvětově přes pět milionů uživatelů. Nutno podotknout, že s tímto počtem už mají servery občas velké problémy a nezvládají velký nápor uživatelů. V Česku se odhaduje počet uživatelů na cca 110 tisíc, ale jedná se vždy a pouhé odhady, jelikož každý den se do aplikace dostává více a více nových uživatelů.

profil Dominika Feriho

Jak se změnil Clubhouse za tři týdny?

Enormně. První týden, když jste se hodně snažili (a měli na to čas), mohli jste sledovat prakticky veškeré diskuze. To už v dnešní době není možné. S přibývajícím počtem uživatelů samozřejmě roste i počet místností, kde si lidé povídají a probírají různá témata. Už to není jenom o sociální bublině marketérů a podnikatelů, ale najdete tady od každého něco.

Jaké témata se začala komunikovat?

Na Clubhouse se chytily i první značky. Mall TV zde rozjelo Události Luďka Staňka. CzechCrunch a Deník N zde pořádají debaty na předem určená témata. Koalice SPOLU, ale i druhá opoziční koalice spojená z Pirátů a STAN na Clubhouse pořádají pravidelné debaty a snaží se oslovit a přesvědčit voliče v novém prostředí.

Monetizace?

Monetizace obsahu je spojená s každou sociální sítí. Na začátku může fungovat z peněz investorů, ale takto to nejde do nekonečna. První náznaky monetizace dostávají obrysy. Měla by přijít možnost finančně podporovat samotné tvůrce, což by mohlo zásadně vylepšit jednotlivé komunikační místnosti, ale mohlo by to přilákat i další talentované moderátory a speakery. Z těchto příspěvků si aplikace bude strhávat procenta, která se budou poté používat na provoz a zlepšení aplikace. Další možnosti, které sociální síť plánuje jsou: tipping neboli klasická dýška“, podporované místnosti od značek a placené vstupenky do místností.

 Jak se bude měnit sociální síť do budoucna?

To je stále ve hvězdách, ale start se velice povedl. Je otázkou, zda-li Clubhouse po úvodním úspěchu ztratí své fanoušky jako například mobilní hra Pokémon GO. Bude velice záležet, jak zareaguje konkurence. Jelikož Twitter už spouští podobnou možnost ve své aplikaci a je asi jenom otázkou času, kdy něco podobného najdete i v Messengeru na Facebooku. Důležité bude, kdy se Clubhouse povede přivést aplikaci i pro Android a tím si rapidně zvýší počet potenciálních uživatelů. A v neposlední řadě bude záležet na tom, jak dlouho ještě bude doba, kdy se potkat se svými přáteli (jinak než virtuálně) bude prakticky nemožné. Pokud se Clubhousu povede zaujmout kvalitní tvůrce a stále budete mít možnost se potkat, popovídat si a seznámit se s novými lidmi, bude tato platforma stále růst. Ale to je vše otázka budoucnosti.

Co si o budoucnosti této nové sociální sítě myslíte vy? 

Sdílejte článek

Související články