Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Facebook testuje nové funkce! Řazení příspěvků i lepší zvýraznění hashtagů a označení

Facebook se vyvíjí, a tak není divu, že experti na reverzní inženýrství přicházejí každou chvíli s tím, že odhalili nějaké nové funkce, které Facebook testuje. Nejaktivnější z nich je expertka Jane Manchun Wong. Ta aktuálně přišla na dvě novinky – nové řazení příspěvků a změnu barvy pro zvýraznění hashtagů a označení.

Nenáviděný algoritmus

To, že současné řazení příspěvků mnoha uživatelům vadí, není žádným tajemstvím. Dlouhou dobu se totiž příspěvky řadily dle toho, kdy byly vypostované, tedy chronologicky. Facebook ale poté přišel se zásadní změnou svého algoritmu, který měl za úkol docílit toho, aby uživatelé na sociální síti trávili více času. Účelem algoritmu je zobrazovat uživatelům co nejvíce atraktivního obsahu. Dodnes ale není jisté, jak vlastně algoritmus funguje. Ví se, že bere v potaz interakce s jednotlivými příspěvky, délku sledování příspěvků, ale také to, s jakým druhem příspěvků uživatel interaguje.

A právě tento nenáviděný algoritmus by se mohl změnit. Jak můžete vidět na obrázku, Facebook chystá nové řazení příspěvků. Uživatelé budou nově mít možnost příspěvky nechat seřazené tak, jak jsou, tedy podle relevance („Most Relevant“), zobrazit si příspěvky dle času vypublikování („Most Recent“), a dokonce se podívat na příspěvky, které už viděli „Already Seen“.

Tyto funkce nepřinášejí nic nového. Už nyní je možné si příspěvky seřadit od nejnovějšího (na počítači stačí kliknout na tři tečky v levém sloupci u „Vybrané příspěvky“ a vybrat možnost „Nejnovější“), nicméně toto nastavení se restartuje pokaždé, když se z Facebooku odhlásíte. Stejně tak je možné si zobrazit již viděné příspěvky na https://www.facebook.com/seen

Důležité je to, že tyto „nové“ možnosti mají za úkol ulehčovat přechody mezi jednotlivými funkcemi zobrazení příspěvků, což by mnoho uživatelů uvítalo.

Nové funkce – barva hashtagů a označení

Druhou novinkou je jen a pouze změna barvy. Může se zdát, že tato změna je natolik jednoduchá a nezajímavá, že ani nemá smysl se o ní zmiňovat, nebo dokonce psát. Opak je ale pravdou. Tato funkce je zajímavá už jen proto, že by mohla přinést lepší proklikovost na označené profily nebo častější používání hashtagů na Facebooku.

Jak můžete vidět v tweetu Jane, Facebook testuje novou a mnohem výraznější barvu. Modrou barvou se tak Facebook může snažit řešit už zmíněný problém malého využívání hashtagů a nízké proklikovosti na označené profily. Otázkou zůstává, jestli to k něčemu bude. Význam hashtagů na Facebooku je sporný. Mnoho studií totiž ukazuje, že nejlepší výsledky mají příspěvky s jedním nebo žádným hashtagem. Podobně je tomu i v případě Instagramu.

To samé platí i pro označování jiných profilů. Facebook se na toto téma několikrát vyjadřoval ve smyslu, že označování profilů jiných stránek vede v mnoha případech k tomu, že uživatel začne označený profil sám sledovat. Nicméně toto vyjádření pochází z roku 2014 a od té doby Facebook stihl prakticky zlikvidovat organický dosah příspěvků. Takže budoucí efekt označování a změny barvy je velmi diskutabilní.

V Taste zastávám pozici Senior Social Media Specialist. A jsem relativně mladý senior, že? Pracovně jsem rostl díky různorodosti klientů a jejich důvěře v mé schopnosti. U Staropramenu jsem dohlížel na obsah sítí, u Captain Candy jsem ochutnal Project management při tvorbě nových webů. Takže teď si troufám tvrdit, že mám co předávat i ostatním kolegům. Ve volném čase se snažím najít rovnováhu mezi hraním počítačových her, jízdou na motorce, pohybem a spánkem. Nutno dodat, že se mi to zatím moc nedaří.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář