Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

WTF IGTV?! Zabere monetizace, nebo službu už nic nespasí?

To, že služba Instagram TV (IGTV) nesplnila očekávání Instagramu ani uživatelů, asi není žádným tajemstvím. IGTV nezaujala mladé publikum, tvůrce obsahu ani značky tak masivně, jak bylo původně zamýšleno. To by se ale mohlo v následujících měsících změnit. Unikly totiž informace o tom, že se Instagram chystá zavést takzvanou monetizaci, tedy možnost přidávat do videí krátké reklamy, ze kterých částečně profituje i tvůrce obsahu. Bude ale monetizace způsob, jak oživit IGTV?

Plány se objevily na Twitteru

První informace o monetizaci zveřejnila Jane Manchun Wong na svém Twitteru. Jane je expertkou na reverzní inženýrství se zaměřením na aplikace a weby. Na obrázku, který Jane zveřejnila, můžete vidět i poznámku od Instagramu: „Můžete vydělávat peníze spuštěním krátkých reklam na svých videích IGTV. Pokud tuto funkci zapnete, souhlasíte s tím, že budete dodržovat zásady pro zpeněžení v rámci partnerského programu.“ O tom, jakými zásadami a pravidly se bude monetizace na IGTV řídit, se můžeme zatím jen dohadovat. Ale s velkou pravděpodobností budou tyto zásady podobné pro monetizaci na Facebooku.

Na obrázku je také vidět, že monetizace bude zpřístupněna až po splnění určitých podmínek. Tato „pravidla nejsou na Instagramu žádnou novinkou. Je tomu tak například i u funkce „Swipe Up pro Instagram Story. Pro zpřístupnění této funkce musí mít účet více než 10 000 sledujících a / nebo ověřený účet.

Co z toho?

Generovat skutečné příjmy z IGTV je pro tvůrce obsahu bezpochyby velkým lákadlem. Instagram si moc dobře uvědomuje, že se z IGTV nestal takový hit i kvůli absenci monetizace při spuštění, což bylo také dlouhou dobu kritizováno. Pokud ale bude monetizace zavedena, mohli by tvůrci na IGTV vytvářet obsah podobě, jako to dělají na Facebooku a YouTube, kde již je tato funkce dlouhou dobu aktivní.

Další velkou otázkou je rozdělení příjmů z reklamy. V současné chvíli na Facebooku i na YouTube platí rozdělení 55/45. To v praxi znamená že tvůrce dostane 55 % a sociální síť 45 % z příjmů z reklamy. Můžeme tedy předpokládat, že rozdělení bude podobné i v rámci IGTV.

Skutečný poprask by ale Instagram způsobil, pokud by se rozhodl tento „vzorec porušit a nabídnout tvůrcům větší podíl z příjmů. Mohlo by se zdát, že k takovému kroku nemá Instagram důvod. Opak je ale pravdou, Instagram se totiž snaží dlouhodobě přilákat mladé publikum. Monetizace IGTV a nabídnutí lepších podmínek pro tvůrce by proto mohl být způsob, jak konkurovat světoznámému Tik Toku.

Co z toho vol. 2?

K monetizaci IGTV toho víme opravdu málo, Instagram sice potvrdil spekulace, ale neposkytl žádné další informace. Můžeme tedy zatím jen spekulovat. Pravdou zůstává, že IGTV patří mezi zajímavé „funkce, jejichž význam uživatelé Instagramu  nikdy pořásně nedocenili. Její rozvoj by ale mohl nejen přivést nové publikum, ale také přinést nové možnosti jak pro firmy, tak pro influencery.

V Taste zastávám pozici Senior Social Media Specialist. A jsem relativně mladý senior, že? Pracovně jsem rostl díky různorodosti klientů a jejich důvěře v mé schopnosti. U Staropramenu jsem dohlížel na obsah sítí, u Captain Candy jsem ochutnal Project management při tvorbě nových webů. Takže teď si troufám tvrdit, že mám co předávat i ostatním kolegům. Ve volném čase se snažím najít rovnováhu mezi hraním počítačových her, jízdou na motorce, pohybem a spánkem. Nutno dodat, že se mi to zatím moc nedaří.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář