Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Google Marketing Live 2019: Ve znamení velkých změn

Na konferenci Google Marketing Live bylo představeno několik novinek pro rok 2019. A my vám přinášíme jejich přehled hned za čerstva.

Inspirováno u Zuckerberga

Jako první musíme zmínit, že některá z nově představených řešení se až nápadně podobají Facebookovým. Náhoda? Nemyslíme si.

Ať už jde o automatizace a optimalizace kampaní na jednu námi zvolenou konverzi, nebo o nový formát Gallery Ads (jenž bude dostupný ve vyhledávání, a v počátku pouze na mobilech), který nepokrytě připomíná carousel právě z Facebooku.

Každopádně na obě tyto novinky se těšíme. První zvlášť oceníme u účtů, kde máme nastaveny hard konverze pro vyhledávání a soft konverze pro obsahovou síť.

Hned v závěsu máme druhý, úplně nový formát – Discovery Ads.

Půjde o reklamy, které se budou zobrazovat v Google Discovery feedu, na YouTube, v promo nabídkách v Gmailu a také na kartách sociálních sítí. Půjde o zajímavý formát složený z minimálně jednoho obrázku, jednoho loga a až 5 nadpisů a popisků. Formát bude dostupný v druhé půlce tohoto roku.

Možnosti cílení na publikum by dle všeho měly být značné, což by mohlo vést ke slibným a časným výsledkům.

A ano, nezdá se vám to. Zveřejněné informace potvrzují, že tento nový formát reklamy je podobnější sociálním reklamám, více než cokoliv, co Google kdy představil.

 

..a novinky nekončí

Další novinkou jsou velké změny v Shopping Ads (původní PLA).

Ve zkratce to znamená, že služba Google Shopping se již nebude zaměřovat pouze na vyhledávání, ale bude začínat personalizovanou stránkou založenou na vašich zájmech, nákupech a nedávných komerčních vyhledáváních.

Dlouhodobým plánem je umožnit (obchodníkům s aktivovaným řešením Shopping Actions) prodávat přímo ve výsledcích vyhledávání Google, prostřednictvím hlasové technologie Google Assistant, a dokonce i na Youtube. Tedy bez přechodu na web, přímo prostřednictvím Googlu.

I vzhledem k našemu nedávnému YouTube Eventu, který jsme pořádali pro klienty ve spolupráci s Googlem, jsme zvědaví na nástroj Bumper Machine. To je mašinka, která vytvoří 3 až 4 různé reklamy odpovídající Bumper formátu. Poté lze využít jednoduché funkce pro dokončení vizuálu či audia.

Zmíníme ještě pár posledních zajímavých novinek, protože další článek bude následovat.

První je možnost nastavení sezónnosti. Díky této funkci systém nastaví automatické strategie nabídek na základě vámi definovaných očekávaných výkyvů, jako například slevové akce.

U této novinky je nejzajímavější pohled na dosavadní mínění o Google automatizaci. Spousta inzerentů není úplně spokojena se smart biddingem a jeho neprůhledností. Je to prostě black box. Toto a další novinky, jako konverze na úrovni kampaní, vyloučení dat, či pravidla pro hodnotu konverze jsou prvním příkladem toho, že Google nechá do svých smart řešení více zasáhnout lidskou ruku.

Druhá novinka, a to nás také oslovilo, je možnost vytvářet nová vlastní publika (sloučení vlastních zájmů a záměrů do jednoho), která se dle nastavení rozsahu v Audience Expansion Tool zaměří na sestavení publika z užší nebo širší škály uživatelů, kteří spadají do těchto custom audiences. Opět podobnost s Lookalike nastavením na Facebooku, ale (snad) lepší, protože publikum si definujeme my sami.

Posledním, co zmíníme, je lehké znepokojení nad rozšířením volnosti shod klíčových slov, kdy podmínky pro volnou a frázovou shodu budou ještě méně striktní než doposud a bude potřeba důslednější kontrola vyhledávacích dotazů.

Co si odnášíme závěrem?

Google si konečně všiml hlavních konkurentů – Amazon, Facebook a Instagram. A také jejich rostoucího podílu na trhu. Není náhoda, že spousta nových funkcí je inspirována právě těmito protivníky. Snaží se tedy dělat vše pro to, aby získal zpět ztrácené pozice.

Všechna tato nová řešení vyplňují chybějící díly skládačky k tomu, aby inzerce v Google Ads pokryla téměř celou „customer journey“. Nyní může nabídnout plně pokryté možnosti a oslovit potenciální zákazníky od objevování až po prodej.

Novinek tedy rozhodně není málo a mnoho jich je poměrně zásadních. Jsme velmi zvědaví, jak se změní celkový pohled na plánování a exekuce kampaní. Rozhodně bude nutné být strategičtější, a ne stát pouze ve funkci vykonavatelů. Ale o tom zase příště.

A zmrzlinovopouťový obleček, který na sobě měla Katy Perry na koncertě pro účastníky GML, na tom nic nezmění.

Do Taste Sun jsem přišel před čtyřmi lety a dnes vedu tým PPC specialistů. Starám se tudíž o správné směřování a rozvoj týmu jako celku i jednotlivých členů nebo o vypracovávání interních projektů. Po práci se věnuji hlavně svým dětem a sportu všeho druhu – fotbal, hokej, tenis, běh.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář