Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

PPC + SEO = Musíme si pomáhat

Dvě zdánlivě odlišné disciplíny online marketingu, PPC a SEO, jsou si ve skutečnosti bližší, než si mnoho lidí může myslet. Usilují o společný cíl, kterým je přivedení relevantní návštěvnosti na web. Nemusí si však za každou cenu konkurovat, ba naopak si mohou pomáhat k dosahování společného cíle. Synergie mezi PPC a SEO může vést nejen k lepším pozicím ve vyhledávačích, ale může také ušetřit mnoho cenného času oběma specialistům.

Jak může být PPC specialista nápomocný svému SEO kolegovi?

Budování značky

V případě obsahové sítě není tapetování reklamou žádoucí, protože uživatelé nejsou ve fázi aktivního pídění se po informacích. Ve vyhledávání je však situace jiná. Pokud na uživatele po zadání vyhledávacího dotazu vyskočí až dvě reklamy (v případě e-commerce) doplněné o přirozený výsledek vyhledávání, zvyšuje to důvěryhodnost značky a posiluje se vnímání firmy jako špičky ve svém oboru.

Při hledání granulí pro psy se Zoohit zobrazí v textové reklamě, v Google nákupech i v přirozených výsledcích vyhledávání.

 

Ochrana brandu

Je přirozené, že se při vyhledávání vašeho brandu zobrazíte mezi prvními v organických výsledcích vyhledávání. Pokud nebudete zároveň na svůj brand inzerovat, může toho využít vaše konkurence. Jaký bude výsledek? Při vyhledávání vašeho brandu se nad přirozenými výsledky vyhledávání může zobrazit reklama na vaši konkurenci. Ať už budete mít sebelépe podchycený svůj brand po stránce SEO, nezapomínejte na brandová klíčová slova inzerovat také PPC reklamou. Na vlastní brandové klíčové slovo budete mít vždy skóre kvality vyšší, než když na vás bude parazitovat reklamou konkurence. Nejenže se tedy ochráníte před konkurencí, ale inzerce bude také velmi levná.

Akinu a jeho vytapetování výsledků vyhledávání při zadání brandového vyhledávacího dotazu.

PPC jako pojistka

S ochranou brandu souvisí také role PPC jako pojistky. Téměř každý den Google mění algoritmus, na jehož základě hodnotí jednotlivé weby a umisťuje je na různé pozice ve výsledcích vyhledávání. Může se nešťastně stát, že se dlouho budovaná pozice v přirozeném vyhledávání propadne do útrob výsledků vyhledávače. Pokud by taková situace nastala, PPC poslouží jako pojistka.

Vyhledávací dotazy

V reklamních systémech jsou dostupné vyhledávací dotazy, na základě kterých byla vaše reklama prokliknuta (Google) nebo se i jen zobrazila (Sklik). Jedná se o cenné informace, ze kterých se přesně dozvíte, co a jak vaši uživatelé hledají. Výstup z vyhledávacích dotazů pak může být použit pro SEO úpravy, linkbuilding, doplnění analýzy klíčových slov a rozšíření balíku slov, u kterých sledujete vývoj pozic.

Testování hypotéz

Chcete zjistit, jak si plánovaná SEO strategie povede v ostrém provozu? Otestujte si v PPC kampaních výkon jednotlivých klíčových slov. Získáte přehled, jak vaši uživatelé reagují na obsah inzerátu a s jakými vyhledávacími dotazy se vaše klíčová slova a reklamy pojí. Vyplatila se v PPC nějaká vylučující klíčová slova? I jejich seznam je pro SEO velmi užitečný.

Dopadové stránky

Relevance webové stránky je klíčová nejen pro výkon placené reklamy, ale také pro přirozené výsledky vyhledávání. Pomocí skóre kvality z PPC přehledů je možné identifikovat nerelevantní dopadové stránky. Tímto lze odhalit stránky, které vyžadují více on-site optimalizace.

Z vyhledávacích dotazů přichází i inspirace. Co uživatele zajímá a jaké informace hledají? Můžete tak zjistit, jaký obsah přednostně optimalizovat, jaký má nižší prioritu nebo jaký obsah na webu vlastně vůbec není a bylo by vhodné jej do struktury doplnit.

Skóre kvality a Dojem ze vstupní stránky v rozhraní Google Ads.

Linkbuilding

SEO a PPC nemusí sdílet data pouze z vyhledávací sítě, ale cenná jsou data i z obsahových kampaní. Ze získaných statistik je možné vyčíst, na jakých umístěních se pohybují uživatelé, kteří ochotně s naší reklamou interagovali. Z umístění s nadprůměrnou mírou proklikovosti můžeme vytipovat ta, která by mohla být potenciálně zařazena do užšího výběru pro linkbuilding.

Vytvoření poptávky

Máte nový produkt nebo službu? Dejte o něm vědět světu. Jakmile začnete inzerovat, začne se k němu generovat také hledanost. Vyšší hledanost souvisí nejen s rostoucí popularitou, ale také se sbíráním dat pro další optimalizaci.

Bodů není málo, že? A to nejsme zdaleka u konce! Spolupráce mezi PPC a SEO specialisty je výhodná jak před samotným započetím SEO práce, tak v jejím průběhu. Do příště se můžete těšit na představení toho, jak může být na oplátku SEO specialista nápomocný svému PPC kolegovi. Těšíte se?

V Tastu jsem součástí PA týmu a specializuji se hlavně na výkonnostní marketing, nejvíce pak zbožové srovnávače. Svůj volný čas trávím nejradši se svými čtyřnohými parťáky a horolezením.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář