Chcete-li maximálně podpořit automatizaci napříč systémem Google Ads, je spojení automatických strategií a sdílených rozpočtů ideálním způsobem, jak tohoto cíle dosáhnout.
Po vytvoření sdíleného rozpočtu, již nebudete muset upravovat denní rozpočty jednotlivých kampaní. Místo toho bude systém spravovat předpokládaný (denní) rozpočet napříč všemi kampaněmi přiřazenými ke sdílenému rozpočtu a vy se tak budete moci zaměřit na strategičtější otázky v rámci systému.
Sdílený rozpočet v kombinaci s portfoliovou strategií je zjednodušeně automatizovaný způsob přidělování rozpočtů mezi různé kampaně v závislosti na jejich výkonu ve vztahu k vašemu cíli, který může nabývat formy:
- maximalizace počtu kliknutí,
- cílový podíl zobrazení,
- maximalizovat konverze,
- cílová CPA,
- maximalizovat hodnoty konverze,
- cílový ROAS.
Jak tedy sdílené rozpočty v rámci automatizovaných strategií vytvořit?
Pokud jste se již zkoušeli sdílené rozpočty v rámci automatizovaných strategií vytvářet, pak jistě víte, že Google u těchto strategií sdílené rozpočty bez větších úprav nepodporuje.
Existuje však způsob, jak tento problém obejít. Klíčem ke kombinaci chytrých nabídek a sdílených rozpočtů jsou portfoliové strategie. Po vytvoření portfoliové strategie v rozhraní sdílených rozpočtů lze následně sdílený rozpočet pro kampaně vytvořit. Nelze však přímo zvolit sdílený rozpočet pro portfoliovou strategii, ale pouze pro jednotlivé kampaně obsažené ve strategii. Výsledek je stejný, realizace je však složitější.
Jak tedy postupovat?
Jak již bylo řečeno nejprve je potřeba vytvořit portfoliovou strategii. Tu vytvoříte jednoduše. Ve svém účtu Google Ads přejděte do části Nástroje a nastavení. Ve sloupci „Sdílená knihovna“ klikněte na „Strategie nabídek“.
V rozhraní strategie nabídek kliknete na znaménko „+“. Tím si vyberete automatickou strategii, kterou by měla portfoliová strategie sledovat.
Následně už pouze přidáte kampaně, které by do portfoliové strategie měly spadat a máte hotovo. Nyní již můžete přejít zpět do primárního rozhraní Google Ads, kde přejdete do části Nástroje a nastavení. Ve sloupci „Sdílená knihovna“ klikněte na „Sdílené rozpočty“. Klikněte na modré „+“ a vytvořte sdílený rozpočet.
Pokud jste vytvořili portfoliovou strategii správně, sdílený rozpočet pro skupinu kampaní by již měl jít vytvořit.
Výhody a nevýhody používání sdíleného rozpočtu u automatických strategií:
Výhody:
- Mezi hlavní výhody sdílených rozpočtů patří usnadnění práce v rámci sledování jednotlivých rozpočtů. Pokud sledujete větší množství kampaní, tak je vytvoření skupin kampaní se sdíleným rozpočtem ideálním způsobem, jak si tuto práci zjednodušit.
- Sdílené rozpočty v kombinaci s automatickými strategiemi napomáhají automatizaci systému napříč kampaněmi. Systém by měl teoreticky alokovat rozpočty mezi kampaněmi pro zajištění nejefektivnějšího výsledku v návaznosti na cíl automatické strategie.
Nevýhody:
- Vytváření sdílených rozpočtů pro automatické strategie nemusí být vždy výhodné. Kampaně by teoreticky měly upřednostňovat produkty či konverze, jež nejlépe odpovídají stanovené strategii. To by však mohlo znamenat, že mohou upozaďovat další produkty či služby, u kterých je dosažení cíle složitější. Což by z hlediska celkového růstu e-shopu či služby nemuselo být dlouhodobě efektivním řešením.
- Poměrně složité zrušení návaznosti kampaní na sdílené rozpočty a portfoliové strategie.
A jak vy pracujete s automatizací napříč reklamním účtem? Napsat mi můžete na můj LinkedIn nebo na mail david.janousek@taste.cz.