Letošní PPC Restart se konal v karlínské Spojce. Divadelní atmosféru loňských konferencí tak vystřídaly moderní prostory s industriálním designem. Na konferenci dorazilo zhruba 300 lidí, kteří byli po dlouhé covidové pauze bez konferencí „hladoví“ po nových informacích. Na následujících řádcích vám přinášíme výtah toho nejdůležitějšího, co na konferenci zaznělo.
TikTok = vysoká míra zapojení. Uživatelský feed je obsahově maximálně personalizovaný. Inzerenti, kteří již na tuto platformu vstoupili, sice museli vytvořit obsah speciálně pro TikTok, ale vyplatilo se jim to. Pokud ještě na TikToku chybíte, o hodně přicházíte. Uživatelská základna každým dnem roste a chodí si sem pravidelně pro zábavný obsah. Navíc to jsou lidé, které nemusíte jinde na internetu zasáhnout.
-
David Velechovský: Proč jsou akviziční kampaně důležitější než kdy dříve?
Akvizice bude více a více důležitá. Nebudou cookies, tudíž bude méně dat pro práci s remarketingem. Proto bude potřeba přesunout více pozornosti na budování brandu a akvizici. David nabídnul argumenty, které využijete v rozhovorech s klienty/šéfy, až je budete přesvědčovat o nutnosti investic právě do akvizičních kampaní. Důkaz svých tvrzení David demonstroval na příkladu konverzního poměru formátu „branding“ oproti dynamickému retargetingu, který se lišil jen o setiny procenta.
-
David Smák, Přemysl Horáček: Maximalizace počtu leadů vs. kvalita leadů
Sledování kvality leadů by měla být základní věc, kterou řeší každý byznys, který leady sbírá. Pokud nedoměřujeme úspěšnost leadů, je to jako bychom vedli e-shop, u kterého neznáme tržby, ale pouze počet objednávek. Jak pak můžeme být schopni optimalizovat podle PNO nebo ROAS? Pokud firma u leadu nezaznamenává jejich hodnotu ani úspěšnost, nemůže nikdy efektivně vyhodnocovat kampaně.
Petra Dolejšová svou přednáškou opět otevřela oči mnohým specialistům. Po rekapitulaci toho, že není v pořádku konkurenci v textu nejen zmiňovat, ale ani na ni cílit pomocí klíčových slov, se věnovala tomu, jak se mezi zaměstnanci, freelancery a agenturami liší zodpovědnost za potenciálně způsobené problémy. Vedle dalších užitečných informací kladla důraz třeba i na to, aby NDA bylo krátké, výstižné a zmiňovalo konkrétní oblasti, které má pokrývat. Řiďte se jejími radami, nebo vás zažaluje!
-
Olena Romanova: Vaše produktové inzeráty a jejich správná propagace
Olena Romanova se ve své přednášce, jak již název napovídá, zabývala produktovými inzeráty. Upozornila na nejčastější chyby a problémy s kampaněmi. Na důležitost vyhodnocování správných dat a jak tato data získat. Bez nich totiž často nejvýkonnější produkty propagujeme špatně nebo dokonce vůbec. Ani Smart kampaně nejsou bezchybné a jejich kontrola může být pro výkon zásadní.
-
Adam Zbiejczuk: LinkedIn – od osobního profilu k lead generation
Za poslední tři roky se LinkedIn změnil v poměrně úspěšnou sociální a obsahovou síť, která stále roste dál. Uživatelé zde tráví mnohem více času, než bylo dříve zvykem. Více nám na tohle téma řekl ve své prezentaci Adam Zbiejczuk. Dle jeho slov se aktuálně jedná o nejdůvěryhodnější sociální síť. A díky velmi specifikovaným profilům je zde možné zacílit i velmi relevantní publikum. Spousta marketérů však řadí LI až na poslední místo kvůli jeho ceně. I proto je zde velký prostor pro reklamu s dobrým dosahem. Například jeden like na LinkedIn má obdobnou sílu jako jedno sdílení na Facebooku. Reklama však musí být smysluplná, důvěryhodná a hlavně správně zacílená.
Trend vytváření SKAGS (Single Keyword Ad Groups) je dávno pryč a my se na práci PPCčkaře musíme začít dívat trochu jinak. Jak by tento pohled mohl v budoucnosti vypadat, nám představil Dalibor Klič ve své prezentaci zaměřené na 5 otázek, které by si měli (dle Googlu) marketéři v současné době pokládat. Hlavním bodem přednášky byla definice moderního způsobu dělení kampaní společně s představením dalších optimalizačních doporučení pro Google Ads. Účet by se měl v návaznosti na automatické strategie soustředit na koncentraci dat do menšího množství kampaní, jež by měly být děleny pouze v návaznosti na rozdílný cíl (například ROAS či CPA).
Dalším doporučením byla implementace volné shody společně s využitím DKI v responzivních reklamách ve vyhledávání. Nakonec nás Dalibor nabádal k testování rozdílných titlů v produktových inzerátech a využívání nástroje Performance planner, jež zhodnocuje velké množství faktorů pro vytvoření validní předpovědi nákladů a výnosů na budoucí období.
-
Milan Cidilo: Facebook ads Strategy Framework na rok 2021
Jak přistupovat k Facebook kampaním po restrikcích v měření s iOS? O to, i další inspirativní tipy pro pokročilé, se s účastníky podělil Milan Cidilo. Zazněla spousta informací, od ideální struktury výkonnostní kampaně, tvorby publik a cílení, pohledů na analytiku a atribuční okna, po optimalizaci a vyhodnocení s tipy na vlastní metriky a alokaci budgetů. Bylo toho opravdu dost a celá přednáška byla nabita hodnotnými informacemi, které lze využít v praxi. A co vy, upřednostňujete spíše horizontální, nebo vertikální scaling?
-
Ladislav Vitouš: Zánik cookies a FLoC – co to znamená a na co se připravit
Ačkoliv se zánik cookies posunul až na rok 2023, už nyní se téma hojně řeší a s pojmy jako FLoC, FLEDGE, Consent Mode atd. se setkáváme stále častěji. Zánik cookies tedy může být v budoucnu řešený hned několika možnostmi, které Láďa ve své přednášce přehledně představil a zamyslel se nad jejich výhodami, nevýhodami a dopady na reklamní systémy a především samotné cílení. Kdo tedy v plánovaných změnách doteď tápal, po přednášce musí mít v otázce cookies jasno. Jak nás ale plánované změny ovlivní bohužel zatím s jistotou nevíme nikdo.
Posbírali jsme pro vás ještě další reportáže z PPC Restartu: