Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Jak na audit reklamních účtů

Před časem jsme dali v Tastu dohromady 5 věcí, které je potřeba zjistit před každým auditem reklamních účtů. Ale ještě než s auditem začneme, je dobré vědět několik základních věcí, které nám ukážou, jak k auditu přistoupit. Jedná se například o to, komu je audit primárně adresovaný, jaká je klientova znalost dané problematiky, jaká bude forma prezentace výsledků atd.

Ať už má ale audit jakoukoliv podobu a účel, byla by škoda v něm zapomenout zmínit některou z důležitých věcí, které mohou hrát v nastavení a výkonu kampaní velkou roli – a že je toho v reklamních účtech hodně, co se dá zkontrolovat!

V Tastu se snažíme k auditům přistupovat maximálně zodpovědně a chceme klientovi poskytnout vždy komplexní pohled na fungování účtů. Zároveň chceme klientovi vysvětlit, proč a do jaké míry je důležité se danými body zabývat.

Abychom mohli takový výstup efektivně zpracovat, sepsali jsme více než 200 bodů, které bychom neměli při kontrole účtu na všech úrovních kampaňové struktury opomenout. Jednotlivé body ke kontrole jsme následně rozřadili do logických celků podle typu platformy či marketingových kanálů. To nám umožňuje zaměřit se pouze na určitou část portfolia a zároveň to ulehčuje orientaci.

Samotným výstupem naší auditní šablony jsou dva dokumenty. Ty obsahují návod na to, co vše je třeba v účtech kontrolovat a řešit napříč reklamami ve vyhledávání, nákupech, na YouTube, v obsahové síti a na Facebooku.

Manuál pro audit reklamy

V manuálu najdete nejen seznam věcí, které byste měli v účtu vždy zkontrolovat, ale hlavně důvody, proč se kontrola dělá. Dále vám řekne, jaký by měl být optimální set-up a jak může daný nedostatek ohrozit výkonnost reklamy v případě, že ho nebudete řešit. Jedná se tedy o více než 30 stran edukačního materiálu, který může posloužit jak vám, nebo přímo klientovi.

Dokument lze použít také jako šablonu, ve které můžete pouze upravit dílčí části podle toho, v jakém stavu se konkrétní reklamní účet nachází. V případě, že není možnost výsledky auditu klientovi odprezentovat osobně a zároveň je cílem klienta edukovat a vysvětlit mu, proč se by se měl danými aspekty zabývat, můžete využít náš e-book, který vám ušetří spoustu času.

Rychlý checklist

Pokud jste již zkušený PPC specialista a zároveň víte, že výsledky auditu jsou určené někomu podobně zkušenému, kdo nepotřebuje problematiku jednotlivých bodů blíže vysvětlovat, pravděpodobně si vystačíte s rychlým checklistem v podobě tabulky. V něm najdete na jednom místě výpis veškerých bodů, které je v účtech vhodné zkontrolovat. Jednotlivé body jsou rozřazené dle jednotlivých systémů a reklamních kanálů. U každého bodu je pak uvedena priorita, s jakou by se mělo k jeho řešení přistupovat. To ocení především příjemce auditu.

S naším manuálem budete mít jistotu, že vaše kampaně jsou technicky správně nastavené a že využíváte veškerý potenciál reklamních systémů. Auditní checklist a manuál si můžete zdarma stáhnout na našem webu.

Sdílejte článek

Související články