Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Vyrobili jsme si vlastní GIFy pro podporu našich sociálních sítí

V oddělení Creative jsme si vyrobili vlastní brandové GIFy, díky kterým se nám podařilo oživit sociální sítě Tastu. Ale nechceme si je nechat jen pro sebe. 

V článku se s vámi podělíme o to, jak probíhal postup tvorby GIFů, jejich registrace a nahrání na web giphy.com. Aktuálně je můžete využívat i vy. Čtěte dál a dozvíte se kde. 🙂

Kde se dají GIFy využít?

GIFy se hojně využívají na nejrůznějších online platformách. Nejčastěji se s nimi setkáte na sociálních sítích Facebook, Messenger, WhatsApp apod. Své využití najdou ale například i v mailingu, ve kterém můžete statický obrázek nahradit pohyblivým GIFem vlastní výroby. Budete tak originální a své čtenáře díky tomu hned zaujmete.

Kde je využijeme my v Tastu?

V primárním případě je budeme používat na různých týmových akcích, jako jsou narozeniny, oslavy, teambuildingy apod. Stranou ale nezůstanou ani naše vyhlášené Restarty, klientské eventy a Daty.

Jak probíhala příprava?

Samotná výroba GIFů v takovém rozsahu byla pro naše oddělení celkem nová zkušenost.

V rámci přípravy se náš grafik nejdříve seznámil s aktuálními trendy v této oblasti a vyhledal si různé tipy ohledně toho, jakým způsobem se dají GIFy nejlépe vytvořit. Zároveň zjišťoval, na co si dát pozor, jelikož i GIFy mají technická pravidla, bez kterých by nefungovaly na všech zařízeních tak, jak mají.

V jakém programu jsme GIFy vyrobili?

K výrobě GIFů jsme použili grafický program Adobe Photoshop, ačkoliv se může použít i program Adobe After Effects. Při tvorbě jsme museli dbát na dostatečně kvalitní rozlišení i datovou velikost. Barevnost a grafický styl jsme ladili do vizuální identity Tastu. Po několika hodinách práce jsme vyrobili v první fázi celkem 20 firemních GIFů a do budoucna plánujeme další rozšíření sady. 

Jak probíhal schvalovací proces?

Následovalo založení firemního účtu na webu giphy.com, kde jsme po několika ověřovacích kolech získali plnou důvěru a mohli jsme tak naše GIFy nahrát. Po nahrání jsme počítali s tím, že proces ověřování bude trvat několik dní. K našemu překvapení nám ale byly GIFy schváleny do 12 hodin

Kde GIFy najdete?

Od té doby plně fungují na sociálních sítích pod skupinou Meta. Stačí si tak do vyhledávače GIFů, ať už na Instagramu nebo Messengeru, zadat @tastecz a můžete je využívat naplno. 

Díky těmto nově získaným zkušenostem můžeme nabídnout vytvoření originálních sad GIFů i našim klientům. Ačkoliv GIFy nejsou úplnou novinkou, těší se neustále velké popularitě a využití, ať už pro komerční nebo osobní využití.

Sdílejte článek

Související články