Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

TikTok a jeho reklamní formáty

Ve svém posledním článku jsem se zaměřil na TikTok a jeho využití pro firmy. Zmiňoval jsem, že pokud se dokážete přizpůsobit, tak máte skvělou šanci oslovit novou cílovou skupinu.

A dnes bych vám chtěl představit jednotlivé reklamní formáty, které máme k dispozici k propagaci vaší značky.

In-Feed Video Ad

Standardní reklamní formát TikToku, In-Feed, umožňuje vložit videoreklamu, která se automaticky přehraje v kanálu For You uživatele. Reklamy In-Feed jsou dlouhé až 60 sekund (i když optimální délka je pouze 15 sekund!). Přehrávají se se zapnutým zvukem a vypadají a působí jako nativní obsah, protože mají stejné uživatelské rozhraní jako organické příspěvky.

Reklamy In-Feed lze zakoupit přímo prostřednictvím Správce reklam. Lze je použít pro různé cíle kampaní. Každá z nich obsahuje tlačítko CTA, které lze použít k přivedení návštěvníků na externí stránky, ke stažení aplikace nebo na firemní účet TikTok vaší značky.

Navrhněte videoreklamy In-Feed tak, aby fungovaly vertikálně a mějte na paměti bezpečné zóny. Nikdo přece nechce, aby byl jeden z klíčových prvků videa blokován překryvem uživatelského rozhraní TikToku.

Spark Ads

Spark Ads je nativní reklamní formát, který umožňuje využívat organické příspěvky TikToku. Tento jedinečný formát vám umožňuje využít příspěvky:

  • Z vlastního účtu TikTok.
  • Od jiných tvůrců – s jejich autorizací.

Na rozdíl od běžných reklam v In-Feedu využívají reklamy Spark reálné publikované příspěvky. To zajišťuje, že jsou všechna zobrazení, komentáře, sdílení, lajky a sledování získaná z posílení videa během propagace připsána k vašim organickým příspěvkům.

Neexistuje žádné omezení. Můžete použít stejné organické příspěvky TikTok jako kreativy ve svých reklamách.

Brand Takeover

TikTok Brand Takeover je celoobrazovková reklama s velkým dopadem. Zobrazí se jako první věc, kterou uživatel uvidí při otevření TikToku. Tento formát, vytvořený pro masové povědomí, zaručí také extrémně vysoký dosah a skvělý výkon díky tomu, že je celá obrazovka klikatelná.

Reklamy Brand Takeover jsou krátké a pohotové. Jsou tvořeny buď 3 sekundovým obrázkem, nebo 3–5 sekundovým videem a umožňují značkám nasměrovat návštěvnost na interní i externí cílové stránky.

Reklamy Brand Takeover mají v den, kdy jsou zobrazeny, 100% share of voice. To znamená, že uživatelé v daný den neuvidí žádnou jinou reklamu Brand Takeover. Tento prémiový reklamní prostor je však spojen s vysokou cenou a hodí se pro velké značky, které chtějí dosáhnout maximální expozice.

Branded Hashtag Challenge

Branded Hashtag Challenge je navržena tak, aby zapadala do jedinečné estetiky obsahu vytvářeného uživateli (UGC) TikToku. Představuje tedy způsob, jak zapojit publikum do spoluvytváření obsahu. Formát lze rozdělit do tří umístění v rámci aplikace.

Nejprve se objeví v In-Feed, ve kterém se zobrazují standardní videoreklamy. Druhé místo je na stránce Discover, kde je umístěn reklamní banner. Ten směřuje návštěvnost na stránku Hashtag Challenge, což je třetí umístění. To je ústředním centrem výzvy a shromažďuje videa z celého světa, která byla do výzvy zaslána.

Branded Effects

Branded Effects umožňují značkám využít jejich hravou stránku a vytvářet sdílené značkové samolepky, filtry a efekty, které mohou uživatelé použít ve svém vlastním video obsahu. Tyto efekty lze použít v samostatných kampaních nebo je integrovat do výzvy Branded Hashtag Challenge pro ještě bohatší reklamní zážitek.

Podobně jako u Hashtagových výzev spočívá síla Branded Effects v tom, že tyto formáty přesahují rámec pouhé reklamy. Vaše publikum se do nich ponoří a zapojí, což vede k mnohem vyšší míře zapojení.

TopView

Umístěte svou značku do popředí zájmu tím, že obsadíte hlavní reklamní prostor TikToku. Reklamy TopView upoutají pozornost uživatelů tím, že se při prvním otevření TikToku zobrazí v horní části kanálu For You. V tomto formátu může být video dlouhé až 60 sekund, což nabízí pohlcující zážitek ze sledování bez dalšího konkurenčního obsahu.

TopView je ideální pro zvyšování povědomí o značce, protože zaručuje extrémně široký dosah a vysoký počet zobrazení. Značky by měly maximálně využít tohoto nepřehlédnutelného umístění pomocí vysoce poutavého videa, které zanechá trvalý dojem.

Tak a to je vše. Teď už je to všechno jenom na vás a vaší kreativitě.

See you on TikTok. 😉

Zlatý bludišťák

Sdílejte článek

Související články