Ve čtvrtek 12. září jsme se zúčastnili již třetího ročníku konference pro PPC specialisty pořádané Seznam.cz. V holešovickém DOX+ se před 400 posluchači na pódiu vystřídala řada profíků s tipy na vylepšení i novinkami v Skliku.
Seznam.cz – to ještě někdo používá?
Konferenci zahájil Tomáš Pergler, ředitel divize vyhledávání. Přiznal, že podíl Seznamu na vyhledávání v ČR klesá. Z 50% podílu z uplynulých let zaujímá nyní zhruba 25 % trhu. Je samozřejmé, že se s tímto vývojem odmítají v Seznamu smířit. Tomáš nám představil, jaké zbraně ve vyhledávání nasazují – ať už se jedná o chytré karty, A/B testy produktových inzerátů a další.
Nemáme málo času, jen jej neumíme využít efektivně
Bára Váňová, seniorní PPC specialistka z Skliku, přinesla na podium tipy, jak si usnadnit práci s Sklikem a velkými účty. Kladla nám na srdce výhody aktualizačního režimu, doporučila používání filtrů včetně pár šikovných příkladů i využití kopírování entit v rozhraní.
Ani vytváření či aktualizace produktových inzerátů nemusí být takové peklo, když si k ruce vezmete skripty. Jak takový skript použít a na co si dát pozor nám představil freelancer Karel Rujzl.
S chybami ve feedu se jako PPCčkaři potýkáme nepříjemně často. Jak chyby ve feedu diagnostikovat a jak se jich vyvarovat představila Lucie Hvězdová, konzultantka Zboží.cz. S chybami nám poradí nápověda, výpis stavu feedu v administraci Zboží.cz nebo validátor feedu.
Cílit jako profík
Druhá část konference byla věnovaná obsahové síti. Martin Jandora, specialista DMP ze Seznamu, se věnoval cílení na tzv. brandlovery, B2B cílení či cílení na základě sledování pořadů Televize Seznam. Co se vlastně skrývá pod cílením brandlover? Dle chování uživatelů algoritmus vyhodnocuje, zda daný uživatel projevil o danou značku v uplynulých 30 dnech alespoň jednou zájem, například filtrací dle značky v kategorii na Zboží.cz.
Naše tastí dynamické duo Lucka (Lucie Suchopárová) s Májou (Marie Kaisrová) představily case study, ve které porovnávaly výkon RTB a Sklik brandingu v remarketingu i v akvizici. Zatímco RTB si vedlo lépe v akvizici nových uživatelů na web, Sklik se osvědčil v dotahování konverzí skrze remarketing. Jako nejlepší se tedy v tomto konkrétním případě ukázala kombinace Sklik s RTB, každý pro jinou fázi nákupního procesu.
Následovala přednáška Jakuba Louly, seniorního konzultanta výkonnostní reklamy. Na příkladu inzerenta Robotickévysavače.cz vtipnou formou prezentoval, jak si lze s kombinovanou reklamou krásně pohrát. Neměli bychom se omezovat jen na homepage Seznamu, pohrát si s cílovými skupinami a připravit emotivní sdělení v kreativě i na dopadové stránce na míru. Výsledky nás mohou mile překvapit.
Ze zákulisí Skliku
Veronika Janušková, teamleaderka Skliku, nás seznámila s nejčastějšími prohřešky inzerentů, s nimiž se při kontrole inzerce ve svém oddělení potýkají. Nezapomněla zmínit zajímavá čísla, abychom měli o rozsahu jejich práce větší představu. Denně jim rukama projde přes 62 tisíc reklam, což ročně dělá 15 milionů. Automat zkontroluje na 360 milionů reklam, z nichž neschválí přibližně 15 %.
Konferenci zakončili David Velechovský, manažer Sklik konzultace, a Zdeněk Líbal, produktový manažer UI. Představili nám nejvýznamnější novinky, jaké pro nás v Skliku v současné chvíli vyvíjí. Můžeme se těšit na HTML5 bannery i nedávno spuštěné dynamické bannery pro dynamický prospecting, který jsme za naši agenturu měli možnost testovat už v rámci beta testování. Brzy se můžeme těšit také na šablony pro úpravu podoby dynamického remarketingu.
Z metrik brzy budeme v Skliku moci využívat win-rate (podíl aukcí, do nichž reklama vstoupila oproti počtu vyhraných aukcí) nebo report zásahu reklamy. A co se chytá do budoucna? Za zmínku stojí například cílení podle věku nebo možnost meziročního srovnání v grafu.