14. července jsme se v hojném počtu sešli na (polyamorním) SEO rande, tradičně v Holešovicích v našem oblíbeném podniku Město Moře.
SEO (PPC/Social/Data) Date je akce, která nemá ambice stát se velkou vzdělávací akcí. Cílem je se potkat s lidmi z oboru, popovídat si, rozšířit si obzory, a kdyby ještě někdo používal vizitky, tak si je povyměňovat. Nechybí gril, drinky a hudba. Označení Date nám na tenhle formát akce prostě sedí.
Protože ale život není jen zábava, dali jsme v rámci večera prostor i třem řečníkům, kteří se s námi podělili o něco zajímavého ze své práce. Tentokrát to byli: Michal z našeho oblíbeného Ahrefs, Anička a Petr z agentur Effectix a eVisions. My z Taste jsme se tentokrát ujali jen rolí hostitelů, moderátorů a DJů (já jsem navíc mohla držet losovací mísu). Prezentace řečníků a fotky z akce najdete na webu SEO Date.
Našich řečníků jsme se zeptali na 2 otázky, které přiblíží akci i těm, kteří nedorazili:
- Kdyby si lidé měli odnést jednu myšlenku nebo doporučení z tvé přednášky, která by to byla?
- Jak se ti líbila akce SEO Date?
- Michal Pecánek (Ahrefs) – Nejzajímavější SEO poznatky ze tří let v Ahrefs
1) Vyslovuje se to Ahrefs, ne Ahrefs. Jinak řídit svoje rozhodnutí podle dat je základ, ale pro konzistentně dobré výsledky je k tomu třeba zapojit i selský rozum.
2) Bylo to skvělý – od organizace až po různorodost publika. A Taste by klidně zvládli i dělat cateringový akce a nemuseli by ani měnit název.
- Anna Schumacher (Effectix) – Jak na effectivní crawlování
1) Nebojte se vlastní konfigurace ve Screaming Frogu!
2) Líbila se mi moc! Byla to moje třetí přednáška a měla jsem radost, jak jste mě mezi sebe přivítali a že se pak i lidé ptali na další doplňující otázky. 🙂
- Petr Hlaváč (eVisions) – SERP je mrtvý, ať žije SERP
1) Cílem prezentace bylo ukázat, že SERP se mění a stejně tak by se mělo měnit naše uvažování nad ním a nad tím co, kde a jak optimalizovat a že podle lokálních dat jsou SERP features nevyužitá příležitost.
2) SEO Date se mi moc libíl, baví mě zejména formát akce, poznal jsem zase pár nových tváří a rád opět někdy dorazím.
Co jsme ještě během večera stihli?
- Vyhlásit vítěze soutěžního kvízu o vstup na SEO Restart.
- Anketní souboj ve výslovnosti [Ahrefs] vs [Ejčrefs] (ahrefs!).
- Několikrát zmoknout.
- Grilovat nekonečnou zásobu masa a zeleniny.
- Odměnit nejlepšího sdíleče na sociálních sítích.
S pokročilým večerem se poměr v drincích měnil ve prospěch alkoholické složky a zábava tak mnohým vydržela až do brzkých ranních hodin. A vzhledem k tomu, že už to bylo druhé SEO rande, i to, že jste se třeba neprobudili doma, je v pořádku.
Děkujeme všem, kdo přišli a těšíme se brzy na třetí rande. Zatím se na něj můžete připravit studiem doporučených odborných materiálů:
- Hodíte se k sobě? Poznáte to na 3. rande (Odborná skripta z oboru výzkumu vztahů, doporučujeme podrobně prostudovat zejména kapitolu „Problém jménem ex“)
- Set na třetí rande (Studijní i praktické pomůcky doporučené na 3. rande)
- Třetí rande a NIC (Odborná diskuse nad tématem „Jednou jsme byli na kafi, dvakrát kino a večeře a NIC“)
Už v srpnu se můžeme potkat na Data Date #2 nebo na prvním rande s manažery všeho druhu Project Date #1!