Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

PPC camp podesáté. Stál jubilejní ročník za to?

Jubilejní desátý PPC camp se konal od 21. do 23. února 2020 v penzionu Pod Drátníkem na Vysočině. Protože pořadatelé z uLabu předem avizovali, že letošní ročník bude opravdu obsahově nabitý, očekávání účastníků byla velká. Zvládli organizátoři lákavé sliby naplnit?

Organizátoři PPC campu

Markéta Kabátová a Petr Bureš z uLab.

Den první

Úvodní páteční den odstartovala prezentace Zuzky Kapitánové, Tomáše Hanáčka, Karla Rujzla a Dalibora Klíče o optimalizaci kampaní na marži. Spíkři publikum kromě optimalizačních tipů zasvětili také do toho, jak importovat marži skrze konverzní kódy, posílat ji zvlášť nebo místo tržeb do Google Analytics, importovat ji z CRM do Google Ads nebo ji posílat backendem do reklamních systémů.

Následoval blok Tomáše Havlíka, Jirky Maříka a Lídy Svitálkové, který účastníkům ukázal, jak optimalizovat DSA a feed. Dozvěděli jsme se, jak pomocí DSA získávat long term klíčová slova, co dělat, když ve feedu chybí EAN nebo názvy produktů, a že nás čeká nový nástroj pro smart shopping.

V rámci třetího pátečního bloku, který pojednával o PPC v širším kontextu, se Radek Hudák a Samuel Ondrišák rozhovořili o tom, co testovat, abychom šli za hranice našich i Google možností.

Páteční program uzavřela Peťa Větrovská prezentací o auction insights, které nám mohou pomoci k odhalení špatného cílení v aktivitách konkurence i nás samotných.

Den druhý

Sobotu otevřel Jan Zdarsa výčtem možností display kampaní v Google Marketing Platform, výhodami DV360 a využitím analýz skrz Ads Data Hub.

Poté přišla na řadu prezentace, kterou jsme připravily společně s Verčou Brindzovou. V tématu Jak postavit strategii online kampaní na brandových kanálech jsme představily několik případových studií, u kterých byly pro růst konverzí přínosné i akviziční kampaně. V nich je potřeba dodržet význačné prvky značky, konzistentnost a kontinuálnost.

Přednáška PPC camp

Naše přednáška na téma Jak postavit strategii online kampaní na brandových kanálech.

Petr Bureš mnohé překvapil tím, jak snadné je udělat analýzu akvizice a retence u uživatelů webu. Analýza nám následně může dopomoct k tomu, abychom kampaně neodtáčeli pouze na stávajících zákaznících, ale získávali i nové zákazníky.

Jak na kreativitu a testování sdělení v oblasti B2B nám ukázal Karel Pařízek v několika tipech, jak na lead generation kampaně. Michal Pařízek z Rohlik.cz představil, jak firma postupuje při onboardingu zákazníků s jak se jí v jednotlivých aktivitách daří.

Karel Dytrych mluvil o tom, jak jsou důležité procesy, jejich řízení a kde lidi nejvíc chybují v používání nástrojů jako Freelo nebo Basecamp. Lukáš Krejča nám odpověděl na mnoho otázek kolem práce s klienty i uvnitř týmu. A dodal, že řešením problematických situací, které vyvolávají stres, je odstranění nejasností.

Poslední prezentace sobotního dne, o kterou se postaral Honza Mayer, vyvolala velké vášně a diskuze. Honza v ní krásně znázornil, jak je vývoj všeho prediktibilní, že e-shopy se vyvinou do marketplace a že PPC specialista bude mít příležitost v marketingu, business analytice nebo stále v PPC u služeb a B2B klientů.

Den třetí

Závěrečný den zahájil Petr Havlík s představením Google nástrojů pro experimenty, které nám dají možnost uchopit nespočet slepých míst v kampaních. Pavel Trojánek s námi prošel checklist pro nastavování FB reklamy, který odolá i přímé palbě ostrou municí.

PPC camp

Z PPC campu si každý odveze spoustu skvělých zážitků a inspirace.

Výhody a nevýhody inzerce na agregátorech nabídek, jako jsou Favi, Biano nebo Glami, nám ukázal Kamil Kotraba. Ten potenciál agregátorů spatřuje především v tom, že dokáží získávat velké množství návštěvnosti za relativně nízké náklady. Poté Jakub Uhlíř představil case study interního projektu Pozdrav od Ježíška. Jeho výsledkem bylo 25 000 objednávek za měsíc a půl, během nichž se velmi osvědčily Social Ads kampaně.

Na závěr PPC campu nám Honza Kvasnička objasnil využívání OKR (Objective Key Results) a to, jak dopomáhají k odstranění problémů v růstu firem. K růstu se také nesmíme zapomínat ptát na to, jak velký růst dokáže firma ustát a jak budeme přistupovat k celkové strategii na úrovni checklistů, publikačních plánů a procesů.

Splnila akce má očekávání?

Nebudu vás napínat. PPC camp je akce, kterou jako specialista chcete zažít. Je plná nových poznatků, skvělých lidí a sdílení zkušeností. A je téměř jisté, že vám, stejně jako mně, dodá inspiraci, elán a odhodlání do nových výzev.

Detailnější informace z 10. PPC campu i z předchozích ročníků si můžete přečíst na blogu uLab.

Sdílejte článek

Související články