Jubilejní desátý PPC camp se konal od 21. do 23. února 2020 v penzionu Pod Drátníkem na Vysočině. Protože pořadatelé z uLabu předem avizovali, že letošní ročník bude opravdu obsahově nabitý, očekávání účastníků byla velká. Zvládli organizátoři lákavé sliby naplnit?
Den první
Úvodní páteční den odstartovala prezentace Zuzky Kapitánové, Tomáše Hanáčka, Karla Rujzla a Dalibora Klíče o optimalizaci kampaní na marži. Spíkři publikum kromě optimalizačních tipů zasvětili také do toho, jak importovat marži skrze konverzní kódy, posílat ji zvlášť nebo místo tržeb do Google Analytics, importovat ji z CRM do Google Ads nebo ji posílat backendem do reklamních systémů.
Následoval blok Tomáše Havlíka, Jirky Maříka a Lídy Svitálkové, který účastníkům ukázal, jak optimalizovat DSA a feed. Dozvěděli jsme se, jak pomocí DSA získávat long term klíčová slova, co dělat, když ve feedu chybí EAN nebo názvy produktů, a že nás čeká nový nástroj pro smart shopping.
V rámci třetího pátečního bloku, který pojednával o PPC v širším kontextu, se Radek Hudák a Samuel Ondrišák rozhovořili o tom, co testovat, abychom šli za hranice našich i Google možností.
Páteční program uzavřela Peťa Větrovská prezentací o auction insights, které nám mohou pomoci k odhalení špatného cílení v aktivitách konkurence i nás samotných.
Den druhý
Sobotu otevřel Jan Zdarsa výčtem možností display kampaní v Google Marketing Platform, výhodami DV360 a využitím analýz skrz Ads Data Hub.
Poté přišla na řadu prezentace, kterou jsme připravily společně s Verčou Brindzovou. V tématu Jak postavit strategii online kampaní na brandových kanálech jsme představily několik případových studií, u kterých byly pro růst konverzí přínosné i akviziční kampaně. V nich je potřeba dodržet význačné prvky značky, konzistentnost a kontinuálnost.
Petr Bureš mnohé překvapil tím, jak snadné je udělat analýzu akvizice a retence u uživatelů webu. Analýza nám následně může dopomoct k tomu, abychom kampaně neodtáčeli pouze na stávajících zákaznících, ale získávali i nové zákazníky.
Jak na kreativitu a testování sdělení v oblasti B2B nám ukázal Karel Pařízek v několika tipech, jak na lead generation kampaně. Michal Pařízek z Rohlik.cz představil, jak firma postupuje při onboardingu zákazníků s jak se jí v jednotlivých aktivitách daří.
Karel Dytrych mluvil o tom, jak jsou důležité procesy, jejich řízení a kde lidi nejvíc chybují v používání nástrojů jako Freelo nebo Basecamp. Lukáš Krejča nám odpověděl na mnoho otázek kolem práce s klienty i uvnitř týmu. A dodal, že řešením problematických situací, které vyvolávají stres, je odstranění nejasností.
Poslední prezentace sobotního dne, o kterou se postaral Honza Mayer, vyvolala velké vášně a diskuze. Honza v ní krásně znázornil, jak je vývoj všeho prediktibilní, že e-shopy se vyvinou do marketplace a že PPC specialista bude mít příležitost v marketingu, business analytice nebo stále v PPC u služeb a B2B klientů.
Den třetí
Závěrečný den zahájil Petr Havlík s představením Google nástrojů pro experimenty, které nám dají možnost uchopit nespočet slepých míst v kampaních. Pavel Trojánek s námi prošel checklist pro nastavování FB reklamy, který odolá i přímé palbě ostrou municí.
Výhody a nevýhody inzerce na agregátorech nabídek, jako jsou Favi, Biano nebo Glami, nám ukázal Kamil Kotraba. Ten potenciál agregátorů spatřuje především v tom, že dokáží získávat velké množství návštěvnosti za relativně nízké náklady. Poté Jakub Uhlíř představil case study interního projektu Pozdrav od Ježíška. Jeho výsledkem bylo 25 000 objednávek za měsíc a půl, během nichž se velmi osvědčily Social Ads kampaně.
Na závěr PPC campu nám Honza Kvasnička objasnil využívání OKR (Objective Key Results) a to, jak dopomáhají k odstranění problémů v růstu firem. K růstu se také nesmíme zapomínat ptát na to, jak velký růst dokáže firma ustát a jak budeme přistupovat k celkové strategii na úrovni checklistů, publikačních plánů a procesů.
Splnila akce má očekávání?
Nebudu vás napínat. PPC camp je akce, kterou jako specialista chcete zažít. Je plná nových poznatků, skvělých lidí a sdílení zkušeností. A je téměř jisté, že vám, stejně jako mně, dodá inspiraci, elán a odhodlání do nových výzev.
Detailnější informace z 10. PPC campu i z předchozích ročníků si můžete přečíst na blogu uLab.