TikTok – to je ta platforma, na které děti tancují? Tak zní odpověď spousty lidí, když se jich zeptám, co o TikToku vědí. Ale to je jeden velký omyl.
TikTok je sice návyková, ale velmi inspirativní sociální síť, na které stačí strávit pár minut a jste lapeni. Kreativitě se meze nekladou, a proto si zde svůj obsah najde opravdu každý. Už dávno neplatí, že by zde vystupovali pouze umělci z bývalé platformy Musica.ly, kterou společnost ByteDance, která TikTok vlastní, koupila. Najdete zde zajímavé profily, které vám například poskytnou výtah toho nejdůležitějšího z moudrých knih nebo vysvětlí historické události tak, že hned neusnete (jako tomu bylo na střední).
Své si tady najde opravdu každý a ke každému se postupem času dostane to, co ho zajímá. Jak? Díky skvělému algoritmu, kterým tato aplikace disponuje. Ten přesně pozná, co se vám líbí, s čím jste interagovali nebo co jste si uložili. Může to znít trochu děsivě, ale přesně kvůli tomuhle se TikTok stal v roce 2021 nejnavštěvovanější stránkou.
Měl bych na TikToku začít prezentovat i svoji značku?
Pokud vás nepřesvědčila poslední věta, mám pro vás ještě pár čísel, která by měla. Celkový počet českých uživatelů pomalu ale jistě dosahuje 2 000 000! A nejsou to dva miliony nezletilých dětí. Nejsilnější věkovou skupinu tvoří uživatelé od 18 do 24 let. Následuje kategorie 25–34 a až poté teenageři.
Jak začít s komunikací?
Možnosti máte dvě: buď se můžete spojit s některým z tvůrců, kteří jsou vaší značce blízcí, a svěřit se do jeho rukou. Nebo do toho půjdete sami. Pokud zvolíte druhou možnost, rozhodně nejdříve navnímejte, jaké trendy fungují, a najděte vlastní styl komunikace, kterým se budete prezentovat.
Například Albi je ukázkou, jak může vypadat váš profil, když ho svěříte do rukou tvůrců.
Zářným příklade toho, že i nadnárodní korporace může (a já bych řekl, že dokonce musí) upravit svůj styl komunikace, je společnost Ryanair, která se nebojí vytvářet zábavný content.
Finální resumé
Pokud jste TikToku ještě nedali šanci, tak ho zkuste. Dejte mu týden a já věřím, že začne bavit i vás. Následně bych ale doporučoval nastavit si časový limit, který budete chtít sledováním strávit, protože se může snadno stát, že utečou tři hodiny a vy o tom ani nebudete vědět.
A jestli přemýšlíte, jak začít s propagací své značky, prozkoumejte trh, zkuste najít styl komunikace, který bude vaší značce sedět, a hurá do toho!
Pokud vás zajímají i další články ze světa sociálních sítích, najdete je zde.