Na den sv. Valentýna jsme byli pozváni na konferenci s trefným názvem Marketing with love. Program nabízel zajímavá jména českého marketingu. A tak jsme se zase jednou vydali nasávat novinky z oboru mimo kancelář. Chcete vědět, jaké poznámky jsme si zapsali?
Nejvíce jsme byli zvědaví na Martina Jaroše. Ale na začátku konference jsme se bohužel dozvěděli, že Martin dal přednost prázdninovým radovánkám s rodinou. Za sebe musím říct, že z konference si odnáším opravdu velkou dávku inspirace. Mezi ta nejzajímavější sdělení, patřila tato:
- V roce 2022 bude vyšší investice do Facebooku než do všech TV. Jedná se o data z britského trhu, ale směr, kterým se bude reklama na sociálních sítích ubírat, je zřejmý.
- Získání plné pozornosti pro vaše sdělení zvyšuje krátkodobou návratnost z reklam.
- Největší reklamní pokrytí obrazovky má televize se svými 100 %. Následuje Youtube (30 %) a Facebook (10 %).
- Inspirovat se u konkurence je OK. Nemá smysl vymýšlet něco, co už známe.
- Digitální marketing už dnes nestačí. Je potřeba na marketing nahlížet mnohem komplexněji.
- Zlepši se každý den o 1 % a na konci roku budeš TOP. To znamená 365× lepší. 😉
- Kreativita potřebuje data a data potřebují kreativitu.
- Marketing je jen jeden, mění se pouze společnost. Reklama tady vždy byla. Mění se pouze prostředky.
- I nepříjemné komentáře se dají zvládnout s nadhledem. Zde byl uveden příklad Škoda Auto. Chcete se inspirovat jak na hatery?
- Pozornost delší než 5 sekund je klíčová.
- Nepodceňujte branding ve spotu. Zákazník si vždy musí kreativu spojit s brandem.