Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Ono se řekne strategie značky – ale k čemu?

Každá firma svou značku buduje, i když si toho sama nemusí být vůbec vědoma. Není to jen o spuštění marketingové kampaně nebo založení profilu na Facebooku. Jde třeba i o chování zaměstnanců k zákazníkům, výběr správných témat pro komunikaci na webu nebo podpis v e-mailové patičce. Každý detail posunuje vnímání značky určitým směrem. Tento směr je ale potřeba řídit, jinak může výsledkům podnikání spíše uškodit. 

Komunikace, která je tak trochu „každý pes, jiná ves“, je totiž pro zákazníky nepřehledná a tím pádem i nedůvěryhodná. Pro ujasnění toho, na čem má být značka vůbec postavená a jakým způsobem má komunikovat dovnitř firmy i ven, dobře slouží strategie značky. Ta funguje především jako praktický nástroj ke každodennímu rozhodování, který by měli alespoň klíčoví zaměstnanci mít pořád po ruce.

Můžete si říct, že přece všechno máte načrtnuto v hlavě. Z naší zkušenosti ale víme, že myšlenky hozené na papír získávají mnohem větší důležitost a pomohou vám si všechny informace utříbit. Zpracování strategie značky není nic složitého a při správném vedení si ji dokážete dát dohromady sami. A my vám s tím rádi pomůžeme na našem workshopu v Taste Academy.

Zaměříme se na praktický přínos a konkrétní situace, ve kterých vám bude strategie nezbytným pomocníkem. Každá její část má totiž svou přesnou funkci a často i několik. Je schopna plně nahradit obsahovou strategii nebo třeba manuál komunikace pro zákaznický servis. Jde jen o to, vědět, jak s ní pracovat.

V praktických úkolech, kterým se nikdo nevyhne, si sami vyzkoušíte nejdůležitější části strategie definovat a popsat. Nakonec vám představíme jednoduchý nástroj, který vám pomůže uvést vše do praxe. Dostaňte nově nastavenou firemní značku k lidem co nejdříve. A uvidíte zázraky. Jak u zákazníků, tak i u svých zaměstnanců. 

 

Jsem původně grafička, takže odjakživa zkoumám vizuální prezentaci značek. Protože ráda koukám na věci v souvislostech, dostala jsem se od grafiky k marketingové strategii a nakonec i tvorbě značek, které jsem se už věnovala například v síti restaurací Ambiente. Jako konzultantka Taste Lovebrandu se starám o to, aby firmy správně vnímaly značku a budovaly její úspěch na pevných základech.

« Zpět na odborné články

Související články

Komentáře k článku

Napsat komentář

Dejte vědět ostatním, co na článek říkáte. Nebo máte otázky? Sem s nimi! Vaši e-mailovou adresu nikomu nedáme, nebojte.

Odeslat komentář