Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Poznámky z festivalu virtuální reality

V pražských Dejvicích se 20. června konal Czech VR Fest, který se věnoval využití virtuální a rozšířené reality v businessu i vzdělávání. Přednášky se tematicky velmi lišily – od cestování, po lékařství, k novým technologiím nebo případovým studiím. Z marketingového pohledu mě nejvíce zaujaly přednášky od Jana Tkáče a Víta Endlera.

Na co si dát pozor při využívání VR k prezentaci produktů a služeb

Lidé se na pobočkách operátorů při čekání na řadu nudí, případně si prohlížejí vystavené produkty anebo jsou na vlastním smartphonu. Přitom je to skvělá příležitost pro představení nabídky svým zákazníkům. V T-Mobile tedy spojily síly s PresentiGo a vytvořili VR svět, ve kterém seznamují zájemce s méně známými službami ze své nabídky a zároveň je během čekání zabaví.

Důležité poznatky pro tento typ prezentace jsou:

  • uživatelská přívětivost i pro někoho, kdo zkouší VR poprvé v životě,
  • stručně a jasně představit produkt nebo služby a jeho výhody,
  • silná kreativa, která zaujme a zabaví,
  • nepřehlcovat nadbytečnými vjemy a informacemi,
  • lépe vtáhnout do světa za pomocí zvuku a prohloubit tak zážitek z virtuální reality.

Kabinky v e-shopech

Virtooal představil AR zrcadlo, které umožňuje vyzkoušení produktů ještě před nákupem. E-shopům tak pomáhá snižovat náklady na vracení zboží. Výhody přináší i pro zákazníky, mj. zkoušení dekorativní kosmetiky nebo možnost kombinovat produkty od různých značek, které byste reálně v jednom kamenném obchodě nevyzkoušeli dohromady. Cílem je funkčnost přes smartphony a počítače, které jsou rozšířené mezi uživateli. Zkoušení brýlí, kosmetiky, hodinek a módních doplňků je už realizovatelné, ale full body plug-in zatím není. Ještě si budeme muset počkat, než půjde virtuálně vyzkoušet všechny vysněné variace (v současné době je zkouší avataři, kterým zadáme proporce).

Pro fanoušky nových technologií

Pokud jste nadšenci do VR a AR, tak se podívejte na:

Virtuální a rozšířená realita není žádnou novinkou, ale zájem o ni trvá. Předpokládá se, že postupem času se tyto technologie stanou součástí našich každodenních životů. Tato akce ukázala, že VR a AR budou přínosem i pro odborné kruhy.

Sdílejte článek

Související články