Nejdříve si pojďme upřesnit názvosloví. New Google Analytics 360 jsou vlastně placené Google Analytics 4. Proč se Google rozhodl pro takový název nevíme, ale je potřeba v tom mít jasno. Vychází z předchozí verze Google Analytics 360, která je placenou obdobou současných pomalu končících Universal Analytics.
Google Analytics 4
New Google Analytics 360 vycházejí ze stávajících Google Analytics 4. Nabízí však mnohem víc než neplacená verze. A to je jeden z důvodů, proč zbystřit.
Jako prémiový produkt samozřejmě odemyká zajímavé funkce. Umožňuje Roll-Up reporting (obdoba Roll-Up property) a Sub-properties (obdoba výběru dat v GA 360 i Universal Analytics). Zajímavostí je, že oproti Universal Analytics už nejsou neplacené Google Analytics 4 limitovány počtem hitů (UA mají limit 10 milionů hitů měsíčně). Jsou ale limitovány jinými funkcemi.
Výhody upgradu z Google Analytics 4 na New Google Analytics 360 vycházejí z priorit, které jednotlivé firmy od svých dat potřebují.
Limity
Nejvýraznějším rozdílem ve sběru dat mezi vlastnostmi Google Analytics 4 a novým GA 360 je omezení informací, jako jsou eventy, počty uživatelů v properties a konverze. S novým sledováním na základě událostí mohou být standardní limity pro většinu organizací snadno překročitelné a tím pádem nedostatečné.
Přesnější analýza GA 360 vs GA 4
Bezplatná verze služby Google Analytics 4 nyní nabízí nesamplované hlavní přehledy, a to i při přidání srovnání nebo dimenzí. Při vytváření vizualizací, trychtýřů, přehledů o překrývání segmentů a trasování uživatelů už sampluje. Pro přesnější přehled v Google Analytics 4 se samplování spustí nad 10 milionů událostí na dotaz. U New GA 360 se samplování spustí až při více než 1 miliardě událostí na dotaz.
Co se týká reportů, tak ty jsou v Google Analytics 4 aktualizovány několikrát za den. Oproti tomu placená verze je průběžně aktualizovaná, dá se říct skoro v reálném čase.
Uchovávání dat
Velký rozdíl je v placené a neplacené verzi v délce uchovávání dat. V Google Analytics 4 lze uchovávat data jen po dobu 2 a 14 měsíců. U New GA 360 je možnost vybrat si dobu 2, 14, 26, 38 a 50 měsíců.
Denní export do BigQuery
I když si můžete v GA 360 prodloužit dobu uchovávání dat, budete si je chtít exportovat jinam. Výhodou obou řešení je poměrně snadná možnost exportu dat do BigQuery. Rozdíl je ale v limitech. V New GA 360 můžete exportovat denně 20 miliard událostí oproti 1 milionu událostí v Google Analytics 4.
Právní aspekty
Pro mnoho firem může být problém, že data v Google Analytics 4 nepatří jim, ale Googlu. Přechází tak často na konkurenci od Adobe. V New GA 360 patří všechna data vám, a to včetně BigQuery, Firebase a BQ Daily Export. Samozřejmě to platí i pro jejich placenou předchozí verzi GA 360.
Shrnutí
New GA 360 se od standardních Google Analytics 4 liší možností zpracování velkých dat, analýzou bez samplování, robustní správou, garancí základního NDA a SLA i implementační a technickou podporou. Záleží, jak velký projekt spravujete. Pokud potřebujete poradit, jaká varianta je pro vás vhodná, tak nám neváhejte napsat.
A co cena?
Cena se vždy odvíjí od konkrétního projektu a objemu dat. Pokud vás zajímá přesná cena nebo chcete více informací o New Google Analytics 360, zejména možnostech o jejich využití pro váš byznys, ozvěte se nám. Jsme oficiální reseller a dokážeme vám pomoci jak s implementací a konzultacemi, tak i s technickou podporou.