Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

Proč přejít na placené Google Analytics 4?

Nejdříve si pojďme upřesnit názvosloví. New Google Analytics 360 jsou vlastně placené Google Analytics 4. Proč se Google rozhodl pro takový název nevíme, ale je potřeba v tom mít jasno. Vychází z předchozí verze Google Analytics 360, která je placenou obdobou současných pomalu končících Universal Analytics.

Google Analytics 4

New Google Analytics 360 vycházejí ze stávajících Google Analytics 4. Nabízí však mnohem víc než neplacená verze. A to je jeden z důvodů, proč zbystřit.

Jako prémiový produkt samozřejmě odemyká zajímavé funkce. Umožňuje Roll-Up reporting (obdoba Roll-Up property) a Sub-properties (obdoba výběru dat v GA 360 i Universal Analytics). Zajímavostí je, že oproti Universal Analytics už nejsou neplacené Google Analytics 4 limitovány počtem hitů (UA mají limit 10 milionů hitů měsíčně). Jsou ale limitovány jinými funkcemi.

Výhody upgradu z Google Analytics 4 na New Google Analytics 360 vycházejí z priorit, které jednotlivé firmy od svých dat potřebují.

Limity

Nejvýraznějším rozdílem ve sběru dat mezi vlastnostmi Google Analytics 4 a novým GA 360 je omezení informací, jako jsou eventy, počty uživatelů v properties a konverze. S novým sledováním na základě událostí mohou být standardní limity pro většinu organizací snadno překročitelné a tím pádem nedostatečné.

Přesnější analýza GA 360 vs GA 4

Bezplatná verze služby Google Analytics 4 nyní nabízí nesamplované hlavní přehledy, a to i při přidání srovnání nebo dimenzí. Při vytváření vizualizací, trychtýřů, přehledů o překrývání segmentů a trasování uživatelů už sampluje. Pro přesnější přehled v Google Analytics 4 se samplování spustí nad 10 milionů událostí na dotaz. U New GA 360 se samplování spustí až při více než 1 miliardě událostí na dotaz.

Co se týká reportů, tak ty jsou v Google Analytics 4 aktualizovány několikrát za den. Oproti tomu placená verze je průběžně aktualizovaná, dá se říct skoro v reálném čase.

Uchovávání dat

Velký rozdíl je v placené a neplacené verzi v délce uchovávání dat. V Google Analytics 4 lze uchovávat data jen po dobu 2 a 14 měsíců. U New GA 360 je možnost vybrat si dobu 2, 14, 26, 38 a 50 měsíců.

Denní export do BigQuery

I když si můžete v GA 360 prodloužit dobu uchovávání dat, budete si je chtít exportovat jinam. Výhodou obou řešení je poměrně snadná možnost exportu dat do BigQuery. Rozdíl je ale v limitech. V New GA 360 můžete exportovat denně 20 miliard událostí oproti 1 milionu událostí v Google Analytics 4.

Právní aspekty

Pro mnoho firem může být problém, že data v Google Analytics 4 nepatří jim, ale Googlu. Přechází tak často na konkurenci od Adobe. V New GA 360 patří všechna data vám, a to včetně BigQuery, Firebase a BQ Daily Export. Samozřejmě to platí i pro jejich placenou předchozí verzi GA 360.

Shrnutí

New GA 360 se od standardních Google Analytics 4 liší možností zpracování velkých dat, analýzou bez samplování, robustní správou, garancí základního NDA a SLA i  implementační a technickou podporou. Záleží, jak velký projekt spravujete. Pokud potřebujete poradit, jaká varianta je pro vás vhodná, tak nám neváhejte napsat.

A co cena?

Cena se vždy odvíjí od konkrétního projektu a objemu dat. Pokud vás zajímá přesná cena nebo chcete více informací o New Google Analytics 360, zejména možnostech o jejich využití pro váš byznys, ozvěte se nám. Jsme oficiální reseller a dokážeme vám pomoci jak s implementací a konzultacemi, tak i s technickou podporou.

Sdílejte článek

Související články