Chození na marketingové akce už dávno není jen o tom, že se chcete něco přiučit. Jasně, čekáte, že se dozvíte něco zajímavého, ale taky víte, že se bude pravděpodobně většinu času mluvit o tom, co už za ta léta praxe dobře znáte. Ale stejně na tu akci jdete. Zas a znova. Protože tím druhým hlavním důvodem, proč tam jdete, je networking. A ten se v marketingu vyplatí snad víc než v jakémkoliv jiném oboru.
Když se řekne Social Date, většina lidí, kteří naši akci neznají, si představí něco jako real life Tinder. Prostě seznamku. A my se ji z toho vlastně částečně snažíme udělat, protože víme, jak cenné vzájemné kontakty v našem oboru jsou. Jen nám nejde tak úplně o to, jak se účastníci přitahují vizuálně nebo jakého jsou pohlaví. Když je místnost plná lidí podobného pracovního zaměření a naladění, byla by přece škoda je vzájemně neseznámit.
Na Social Datu máme vždy připravenou jednoduchou, ale zároveň velmi efektivní hru, v rámci které se ihned po vyhlášení pauzy začnou vytvářet skupinky lidí, kteří se při příchodu vůbec neznali a společně se tak snaží získat drinky zdarma. To prostě funguje. Na baru pak zůstanou společně a navzájem se seznámí.
Kromě toho, že si účastníci poslechnou trojici přednášek na různá oborová témata, se ještě dobře najedí, napijí a seznámí s tolika lidmi, s kolika budou chtít. Nakonec je vlastně jedno, jestli to bude mít pracovní nebo osobní podtext. A to jsou naše Daty. Pravidelná marketingová rande z různých oblastí.
O něco formálnější jsou pak naše Restarty – větší celodenní konference se špičkovými spíkry zaměřené na jednotlivá zákoutí marketingu. O tom, jak vypadal loňský Social Restart, jste si na Digichefu už mohli přečíst.
Hodilo by se ještě říct, že je celkem fajn networking dotáhnout do konce. Nezaložte vizitku do diáře, abyste ji za měsíc vytáhli a marně přemýšleli, o koho vlastně jde. Napište tomu druhému hned druhý den po akci. Propojte se na sociálních sítích. Zjistěte ještě víc o tom, co dělá, a zařaďte si ho tam, kde by se vám jednou mohl hodit.
Přece jen už jste seznamování věnovali nějaký čas, tak to dotáhněte. Nikdy nevíte, kdy nastane příležitost, v níž se vám bude právě tenhle člověk hodit. Ať pro nový pracovní projekt, nebo třeba jen doporučení někomu blízkému, kdo zrovna bude potřebovat poradit.