Ve středu 20. března 2025 se v Praze odehrál další ročník setkání SEO Date #5. A stejně jako v předchozích letech, i nyní šlo o událost, která cílí na sdílení zkušeností, networking a konkrétní inspiraci pro praxi. Tentokrát byl spojující linkou všech témat přesah SEO do ostatních marketingových oborů, konkrétně PPC, UX a sociálních sítí.
Už podruhé měl SEO Date formát kulatých stolů (tzv. roundtablů), které umožnily menším skupinám účastníků ponořit se do diskuse na jednotlivá témata. Žádné přednášky z pódia, ale neformální a zároveň odborností nabitá atmosféra.
Tři témata, tři přesahy
Program SEO Date #5 nabídl tři specializované roundtablové bloky. Předtím než se účastníci odebrali do jednotlivých místností, se všichni sešli u úvodního slova, kterého se ujal David Bureš, SEO teamleader z Taste. Představil nám hlavní téma SEO Datu – spolupráce a propojení mezi kanály – a také vtipnou historii tématu „SEO je mrtvé“.

SEO je mrtvé snad jen proto, aby si SEO experti získali u svých článků lepší pozici ve vyhledávání. Zdroj: medium.com
🧠 PPC + SEO: Jak společně získat maximum z vyhledávání
- David Bureš (Head of SEO & UX, Taste)
- Jan Synek (Performance Team Leader, Taste)
SEO a PPC nemusí bojovat o rozpočet – když spolupracují, mohou z vyhledávání vytěžit maximum. Účastníci si odnesli praktické tipy, jak sladit obě disciplíny, zvýšit efektivitu kampaní a zároveň snížit náklady. Téma bylo cílené jak na SEO a PA specialisty, tak na stratégy, kteří řeší strategii vyhledávání napříč kanály.
🔍 Microsoft Clarity: Detektiv UX problémů
- Lukáš Lipovský (SEO konzultant)
- Oleksandr Dzjula (SEO specialista, Taste)
Frustrované klikání, rage clicks, heatmapy, nahrávky návštěvníků… Zní to jako UX laboratoř? Přesně taková byla tato session. Účastníci se naučili, jak z Microsoft Clarity vyčíst, co se na webu opravdu děje, kde uživatelé ztrácí trpělivost a jak tyto poznatky využít pro lepší UX, SEO i konverze.
📱 SEO pro sociální sítě / Sociální sítě pro SEO
- Vojtěch Bruk (Tvůrce webů a konzultant)
Jak spolu souvisejí SEO a sociální sítě? Víc, než si možná myslíte. Diskuse se věnovala propojení obsahu ze sítí s vyhledáváním (např. YouTube videa ve výsledcích Google), organickému dosahu i tomu, jak automatizovat práci s obsahem napříč kanály.
Co jste si z SEO Datu #5 odnesli?
Kromě konkrétních tipů a návodů i radost z formátu. Umožnil totiž otevřenou diskusi a přímé sdílení zkušeností. Zpětné vazby od účastníků potvrzují, že kulaté stoly měly smysl a přinesly know-how, které se dá okamžitě přenést do praxe.
Vybíráme vaše postřehy
„O Clarity jsem se chtěla dozvědět víc, a tak jsem šla na roundtable Saši a Luka. Získala jsem přehled o tom, jak tento nástroj efektivně používat. Rovnou na konkrétním webu půjčovny skútrů Orangerent.cz nám Luko se Sašou ukázali praktické rady a tipy. Řekli nám, co to jsou rage clicks a dead cliks. Ukázali jsme si heat mapy a videa, která zaznamenávají návštěvy webu jednotlivých uživatelů. Zkusili jsme si také sami navrhnout možná řešení problému, na který jsme narazili. Zajímavým zjištěním pro mě bylo i to, že Clarity nám pomocí AI může vytvořit shrnutí více návštěv. Do své praxe si z tohoto roundtablu odnáším hlavně to, jak efektivně pracovat s filtrací, aby člověk v Clarity netrávil hodiny, i přesto, že to může být zábavné.“
Lucka Šedivá, SEO specialistka Taste
„Kulatý stůl PPC + SEO splnil moje očekávání. Dozvěděl jsem se, s čím si jako SEO konzultant můžu na společných projektech s PPC vzájemně pomoci, kde klientovi ušetřit náklady a jak zefektivnit práci s daty.“
Ladislav Kos, freelance SEO konzultant
„Veľmi sa mi páči tento netradičný formát ‚prednášky‘ vo forme round table, kde sa jedná skôr o diskusiu než o nejakú formu intenzívneho vzdelania prednáškoidným spôsobom. […] Oceňujem takýto formát zdieľania know-how, len tak ďalej!“
Richard Klačko, Head of Business Development Taste
„Tento SEO date jsem si užil! Kromě toho, že jsem měl možnost potkat spoustu známých tváří, poznat nové lidi a vyměnit zkušenosti si také odnáším pár velmi zajímavých praktických tipů a nemůžu se dočkat až je reálně otestuji. Díky moc Taste za organizaci a těším se na další akce!“
Vojtěch Fiala, freelance SEO konzultant
„Z workshopu Luka a Saši jsem si odnesl, že kdo ještě nepoužívá Microsoft Clarity, jako by schválně přicházel o konverze. Tenhle nástroj je úplně zdarma a přitom nabízí hromadu funkcí pro pochopení chování uživatelů na webu – od heatmap až po záznamy návštěv. Pomůže odhalit UX chyby a vylepšit výkon webu. Takže pokud návštěvníci odcházejí moc brzy nebo nedělají to, co by měli, Clarity je první krok ke změně.“
Martin Paukert, PA specialista Taste
„Nejvíc na SEO DATE od Taste mě bavila otevřenost všech zúčastněných, ať už přednášejících, tak dalších kolegů ze světa SEO. Když k tomu přidáte zajímavý téma a pak dobrý pivo, tak za mě 9/10 protože 10/10 nedávám! 🙂 Vidíme se na dalším rande.“
Zbyněk Fridrich, freelance SEO konzultant
Na závěr pár obrázků a těšíme se na příště!