Sběr a využití dat o uživatelích je nezbytnou součástí úspěšného marketingu. A je fajn mít po ruce nástroje, které celý tento komplexní proces výrazně zjednoduší a zpřehlední. Vytvořili jsme proto šablonu pro Google Tag Manager (GTM), která vám umožní sbírat uživatelská data přímo z formulářů a následně s nimi pracovat. To vše v souladu s aktuálními požadavky na ochranu soukromí. (A můžete si ji stáhnout zdarma)
Co vám naše šablona GTM přinese?
Naši šablonu pro GTM využijí především marketéři a analytici, kteří chtějí v reklamních nebo analytických systémech pracovat s osobními údaji uživatelů, jako jsou e-maily, telefonní čísla a další, ale k získání těchto dat nemají možnost využít vývojáře. Šablona navíc sleduje, zda je na webu povolený souhlas s využitím osobních údajů (ad_user_data) a respektuje tak souhlasy uživatelů podle aktuálních legislativních požadavků.
Jak funguje sběr dat pomocí šablony GTM?
Funkcionalita šablony je relativně jednoduchá – implementuje se jako tag a měla by se spouštět typicky ve chvíli odeslání formuláře. Z toho potom automaticky vyextrahuje data, která si v nastavení tagu nadefinujete, a ta dále ukládá na místo podle vašeho výběru – localStorage, sessionStorage, cookie.
Podle vaší volby toho, kam si data uložíte, je můžete mít k dispozici i pro budoucí použití. Odtud už je můžete jednoduše dostat do Google Tag Manageru a dále je předávat kamkoliv uznáte za vhodné – do Google Ads pro využití v rozšířených konverzích, do Skliku, Facebooku aj.
Šablona také umožňuje volbu toho, zda se při uložení nových informací budou přepisovat všechna dosavadně uložená data, nebo pouze ta nově extrahovaná.
Jak šablonu implementovat do GTM?
Implementace šablony je velmi jednoduchá. Stačí stáhnout šablonu z repozitáře Google Tag Manager nebo Github a přenést ji do vašeho GTM kontejneru. Následně přidáte potřebné identifikátory formulářových polí, které umožní sběr dat.
Jako příklad můžeme uvést získání údajů z formuláře, například e-mailu. Zde stačí zadat ID nebo class formulářového pole. Reálně byste tedy jako identifikátor vyplnili hodnotu id=“mail“. Můžete extrakci dat omezit i na ID nebo class konkrétního formuláře, pokud jich na stránce máte víc.
Stejným způsobem lze sbírat i další údaje:
- jméno
- příjmení (v případě, že je odděleno od křestního jména)
- telefonní číslo
- ulice
- město
- PSČ
- země
Nechte data v GTM pracovat pro vás
Naše šablona pro GTM vám umožní plně využít sílu uživatelských dat a zvýšit účinnost vašich marketingových kampaní. Díky snadné implementaci a širokým možnostem použití ušetříte čas a získáte přesnější data pro rozhodování.
Stáhněte si zdarma naši šablonu na GitHubu. Další a aktuální informace budeme zveřejňovat na webu Taste na stránce určené této šabloně.