Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

4,5 hodiny unikátních rozhovorů se školiteli Marketing Festivalu

Těsně před zahájením Marketing Festivalu jste mohli nasát jeho atmosféru díky našemu exkluzivnímu rozhovoru s Jindrou Fáborským, ředitelem festivalu, a Honzou Makovičkou, CEO digitální agentury Taste, která byla jedním z partnerů této legendární akce. Přinesli jsme vám v něm spoustu pikantností ze zákulisí festivalu, které by si jinak Jindra nechal pro sebe.

To byl ale pouze začátek! V průběhu Marketing Festivalu jsme na stánku Tastu natočili ještě dalších 12 obsáhlých rozhovorů s vybranými školiteli. Získali jsme tak celkem 4,5 hodiny unikátních odpovědí o digitálním marketingu, které nikde jinde neuslyšíte!

Ať už jste se Marketing Festivalu zúčastnili, nebo jste ho nestihli, můžete si právě teď pustit všechny rozhovory zcela zdarma. Uslyšíte v nich neformální náhledy na marketingovou budoucnost např. od Honzy Tichého, Petry Dolejšové, Martina Pastiera a mnoha dalších.

Jako ochutnávku vám přinášíme krátké shrnutí tří z těchto rozhovorů:

Honza Tichý nejen o cookie apokalypse

Honza Tichý měl na svém workshopu na Marketing Festivalu snad nejdůležitější téma roku 2024. Workshop nazvaný Cookie Apokalypsa vol. 2024 se věnoval konci podpory cookies 3. stran ze strany Google. Tento zásah kompletně rozbourá dosavadní reklamní ekosystémy. Honza v rozhovoru zdůrazňuje: „Ta hrůza přijde sice až na podzim, ale už teď je potřeba se začít připravovat a zavést spoustu nových metod.“

Jedním dechem ale podotýká, že ani sebelepší data nejsou všechno. I když je data-driven marketing pro online byznys důležitý, nesmíme zapomínat na softové věci. Ty jsou totiž podle Honzy pro úspěch v onlinu možná ještě důležitější. „Data, ale nakonec ani AI, vám nepomůžou v tom, abyste měli unikátní komunikaci, vizuální identitu nebo positioning, které vás odliší od konkurence. Tohle vám stroje prostě nevymyslí.“

PS: Pokud vám k tomuto tématu nebude stačit náš rozhovor, doporučujeme webinář o Consent lištách s Petrou Dolejšovou a Honzou Tichým. Je zdarma, a už teď má přes 5000 shlédnutí! 👍

Autorské dílo z AI podle Petry Dolejšové

Petra vedla na Marketing Festivalu workshop Jak (s)právně promptovat a nepokoušet u toho osud. V našem rozhovoru podotýká, že spousta firem a agentur začala masivně využívat AI, ale trochu zapomněla na to, že generovaný obsah nespadá pod autorské právo a nelze tedy licencovat. „Všichni se v marketingu střemhlav vrhli do tvorby AI obsahu, ale mají více otázek než odpovědí.“

Předně je důležité mít smlouvy. Pokud máte smlouvy, měli byste si v nich odsouhlasit, za jakých podmínek můžete využívat obsah generovaný pomocí AI. Když se i na tomhle dohodnete, je dobré ještě znát hranici, za jakých podmínek můžete považovat generovaný obsah za autorský. Petra říká, že i obsah generovaný AI může být autorským dílem: „Ano, je to možné! Pro autorské dílo ale musíte podle zákona splňovat 3 prvky a jeden z nich říká, že ho musí vytvořit člověk.“ Konkrétní příklady autorského díla z AI nástrojů uslyšíte od Petry právě v našem rozhovoru.

Michal Pastier o přínosu AI v kreativě

Michal si na Marketing festivalu střihl podle účastníků velmi zábavný workshop Nefinancujte konkurenci! Jak efektivně připravit značku pro účinnější komunikaci. Řešil v něm odlehčenou formou důležité otázky, například jak růst do dalších kategorií a trhů nebo co má největší dopad na budování značky a dlouhodobou ziskovost.

Michal v našem rozhovoru vyzdvihuje přínos AI nástrojů nejen pro svou kreativní práci. Tím, že je kreativec, podnikatel a investor v jedné osobě si uvědomuje obrovský dopad na zrychlení práce. „Už v roce 2015 či 2016 jsme věřili tomu, že budoucnost je integrace přes jazyk dat a člověka. Předběhli jsme tehdy extrémně dobu, strašně nám to už tehdy pomohlo a prodali jsme díky tomu firmu za stovky milionů.“

12 rozhovorů na YouTube zdarma

Nalákali jsme vás naší ochutnávkou? Zde je seznam všech 12 rozhovorů se školiteli na Marketing Festivalu:

Budeme rádi, když jim dáte svůj čas. 🎧

Sdílejte článek

Související články