V červnu se v Holešovické tržnici neprodávaly jen kytky a fancy káva. Servírovala se tam dávka podnětů pro byznys i marketing. Mimo Forbes Business Fest hostila tržnice i prezentaci vidiny blízké budoucnosti pod taktovkou AI. Google si připravil pro své partnery akci nazvanou Think AI, kterou už při úvodním slovu Zdeněk Štrupl (Country Director Googlu) přejmenoval na Live AI. Program totiž přinášel novinky, které se aktuálně objevují napříč googlími službami a produkty. A brzy budou dostupné i v českém prostředí. Co nás čeká?
Jak se ve světě AI mění chování uživatelů?
Uživatelské chování se vyvíjí. Už nevydržíme věnovat pozornost jedné věci. Oblíbenou kratochvílí uživatele je kombinovat „4S” – tedy tyto specifické aktivity:
- Searching
- Streaming
- Scrolling
- Shopping
Což značně ztěžuje klasickou práci marketéra. Musíte řešit, obsloužit a měřit několik touchpointů najednou. Lidé nečekají, až se „dostanou do fáze nákupu“. Místo toho scrollují inspirací na sociálních sítích, streamují videa s recenzemi a doporučeními, hledají odpovědi na otázky, které je právě napadly, a nakupují, když je něco zaujme – často rovnou během těchto aktivit.
Pro marketéry to znamená jediné: být přítomní ve všech čtyřech momentech a chytře kombinovat obsah, formáty i data. Jinak vás někdo proscrolluje, aniž byste si toho vůbec všimli.

4S – Streaming, Scrolling, Searching, Shopping
Podle Googlu je jeho ekosystém jediným způsobem, jak pokrýt všechny 4 fáze zákaznického chování, protože 83 % globálního zákazníků reportuje využívání Google nebo YouTube na denní bázi.
Novinky pro Searching fázi
AI Overviews v minulých týdnech vytapetovaly nejenom výsledky vyhledávání, ale i feedy médií zaměřených na digitál a marketing. Mimo jiné se o nich můžete dočíst i v AI Inside Out #84: 10 nejčastějších otázek na AI Overviews v Česku. Podle Googlu se jedná o nejvýraznější zásah do výsledků vyhledávání za posledních 20 let. A v čem je ta revoluce?
- AI dokáže zkomponovat odpověď na složitější dotazy z vícero zdrojů
- To vede lidi k vyhledávání specifičtějších problémů – uživatel zadává 2-3x delší query
- A Google a marketéry to vede k pochopení toho, proč uživatel hledá to, co hledá
- Důsledkem je 10% nárůst vyhledávání se spuštěním AI Overviews napříč světovými trhy
- Fun fact: Největší podíl vyhledávání mají uživatelé z generace Z (takže Google není jenom pro starý)
- 79 % Gen Z používá Google pro svoje nákupy
Vyhledávání obrázků
Ne zase tak nově se díky Google Lens otevřela uživatelům možnost vyhledávat podle obrázku. Podle dat Googlu má 1 ze 4 vyhledaných vizuálů nákupní záměr. V propojení s Gemini to zkracuje cestu od zvědavosti k nákupu.
Jak se prosadit ve vyhledávání?
Power Pack je nový těžkotonážní balík od Googlu, který má marketérům pomoct zvládnout AI věk vyhledávání a multimodálních zážitků. V překladu do lidské řeči jde o kombinaci Performance Max, novinky AI Max for Search a formátu Demand Gen – tedy o svatou trojici, která má táhnout výkon napříč searchem i YouTube.
Co to znamená v praxi? Kampaně řízené umělou inteligencí, která zvládá nejen bidding, ale i tvorbu kreativ, testování variant a doručení správného sdělení ve správný moment. Pro marketéry je to upgrade klasického performance marketingu. Víc dat, víc automatizace, víc výsledků, pokud tedy AI správně nakrmíte. Google slibuje až o 27 % více konverzí.

3 pilíře AI Max pro vyhledávání
Novinky v analytice
Dosud velká část obecných marketérů číslům nerozuměla a spoléhala na práci a výstupy webových a datových analytiků. To se prý velice brzy změní. Čeká nás totiž příchod AI Agenta pro GA4. Co bude umět? Zatím nevíme. Mohlo by to ale být třeba:
- Proaktivně identifikovat problémy: Například upozornit na náhlý pokles konverzí u konkrétního zdroje návštěvnosti.
- Doporučovat akce: Navrhovat konkrétní kroky k optimalizaci, například „Spusťte remarketingovou kampaň pro uživatele, kteří opustili košík.“
- Provádět složité analýzy: Na základě dotazů uživatele provést hlubokou analýzu dat a prezentovat výsledky v srozumitelné formě.
- Monitorovat výkon a identifikovat příležitosti: Neustále sledovat data a hledat nové příležitosti pro růst nebo efektivitu.
- Plnit pokyny bez odmlouvání a na počkání. 🙂
Ať už s AI Agentem, nebo bez, bude analytika stále žít tématy, která tu na stole už nějakou dobu máme:
- Marekting Mix Modeling
- Atribuce
- Inkrementalita
Umění kombinovat tyto přístupy bude pomáhat vyhrát závod efektivity v získávání zákazníků.
Novinky v kreativě a kampaních
Mezi nejzábavnější věci, které se na nás v rámci Google Ads chystají z kreativní oblasti, patří:
- Imagen 4 – vylepšený model generování obrázků
- Veo 3 – generování nativního audia
- Lyria 2 – poslední model generování hudby
- Live dabbing na YouTube – na dva kliky si video přepnete do jakéhokoliv jazyku. A váš oblíbený youtuber nebo moderátor zahraničních zpráv v okamžiku začne mluvit vaší řečí. S kvalitním lip syncem, emocemi i barvou hlasu původního mluvčího.
- Creator Partnership – možnost propojovat se s Creatory na YouTube.
- Insight Finder – vyhledávání insightů, které mohou pomoct pro pochopení a efektivnější cílení kampaní.
Novinky v produktivitě zaměstnanců
Chystá se spuštění Google Agentspace. Což je platforma navržená k odemykání podnikových znalostí pro zaměstnance. Jejím cílem je přeměnit nadšení z generativní AI v produktivitu zaměstnanců. Agentspace poskytuje propojení vyhledávání s interní databází firem. Přihazuje možnost porozumění, jednání, shrnutí, generování a produkování akcí.

Google Agenspace
Jako první vás asi napadne, jestli to je sofistikovaná cesta, jak získat vaše data. Odpověď je MOŽNÁ. Zároveň se ale Google zavazuje k data privacy:
- Zákazník vlastní data, ne Google.
- Chráníme data před přístupem nezasvěcených osob.
- Společnost Google nikdy neprodává data zákazníků třetím stranám.
- Vaše data nejsou používána k trénování modelů společnosti Google.
- Společnost Google nepoužívá data zákazníků pro reklamu.
- Vaše data nejsou používána k trénování modelů pro jiné zákazníky.
Co si z Google Think AI odnést?
Sumasumárum padla spousta slibů. Ale pokud všechno klapne, tak se blíží doba, kdy se práce marketérů výrazně zefektivní, propojí se systémy, mezi kterými teď přeléváme data a pokyny, a budeme mít možnost víc si vyhrát s konzistentností našich sdělení napříč všemi kanály. Vyjde to? Uvidíme!