Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

5 věcí, na které se připravit jako začínající projekťák

To se takhle holka z influencer marketingu rozhodne dělat projekťáka v digitálním marketingu. Jak na to? Co od toho očekávát? Chcete se taky pustit do téhle jízdy a máte pocit, že na to máte předpoklady? Tak si dejte kafe a přečtěte si 5 věcí, které očekávat, pokud se na tuhle dráhu pustíte.

1. Informace, informace, informace

To, že budete na začátku přehlcení, je normální v každé nové práci. Pokud ale máte najednou porozumět pomalu každému oddělení, které budete řídit, to je teprve pecka. Navíc během prvních schůzek pochytíte od specialistů jen pár slov. Ty, kterým rozumíte, jsou především hesla jako: potřebuju nebo nevím, kde to najdu.

Rada zní, dejte si čas. Pokud vám ten čas samozřejmě bude dopřán i ze strany nadřízeného. Pomoc by vám určitě mohly i “onboardingy” s každým oddělením. Tam vám teamleader představí své oddělení, pokusíte si sladit společné požadavky a zjistíte, co ještě nevíte, nebo jste spíš rádi, pokud vůbec něco víte.

2. Nádech, zadrž, výdech

Breathe Chill Out GIF by CSDRMS - Find & Share on GIPHY

Stresu a informací je dost. Nejen ze strany klientů, ale i ze strany kolegů. Hned první týden tedy zjistíte, kolik kafí se dá za den vypít, jaké meditační/dýchací techniky někdo z týmu používá nebo to, že projít se do Žabky pod office je vlastně hodně uklidňující aktivita.

Důležitou pomůckou se stává tužka a papír. Piště si všechno. Čemu nerozumíte i tomu, čemu jo. Protože pokud jste jako já, tak stejně po náporu informací zapomenete i to, co jste si mysleli, že víte. Nebojte se, že budete vypadat jako nerd. Já osobně doporučuju psát si všechno do počítačových poznámek. Mám to pak i v mobilu a hned po ruce. Jen, pokud jste zrovna na meetingu, tak vysvětlete, že neodepisujete kamarádům, kdy půjdete na party, ale píšete si, co zrovna znamená zkratka ROI, USP a GSC.

3. A osobnostní test máte?

Jste superhero? Tak vás bereme. Aneb všude se dočtete, jaké vlastnosti by měl mít skvělý projektový manažer. Musí být odolný, empatický, komunikačně zdatný, přirozený vůdce, diplomatický, odvážný, zodpovědný, flexibilní, měl by uvažovat analyticky, mít selský rozum a businessové cítění. Přijde vám to málo? Nebojte se, ještě si přidáme. Důležité je perfektně zvládat stres a tvářit se, že máte všechno pod kontrolou (to se občas hodí i v osobním životě).

Přitom máte pocit, jak by řekl můj kolega, že jedete na kole. To kolo hoří. Vy současně projíždíte stodolou. A ta hoří taky. Na druhou stranu, na všem se dá pracovat neboli všechno se dá uhasit. Pokud máte kolem sebe skvělý tým lidí a máte rádi práci s lidmi obecně, tak si myslím, že máte z půlky vyhráno.

4. Jekyll and Hide neboli klienti versus tým

Rozpolcenost je součástí projekťácké práce. Snažíte se mít pod kontrolou vlastní tým a do toho uklidňovat klienta na druhé straně. Klient má vždycky pravdu. Ale tvůj tým přece také. My jsme to nemohli udělat, protože… Kdy to bude a proč to není?

Dostáváte se do smyčky, která se utahuje, ale většinou z ní dokážete vybruslit tím, že zachováte klidnou hlavu, vyslechnete si všechny a umíte si obhájit věci, které věříte, že nejsou vaše chyba. Na druhou stranu, někdy musíte sklopit hlavu a omluvit se za problémy, které nastaly. A nastanou, věřte mi.

5. Od přeplaceného helpdesku k řediteli zeměkoule

Někdy vyplňujete dokumenty, jindy uzavíráte velké projekty za spoustu peněz, vybruslujete z průšvihů nebo se potkáváte s lidmi a dostáváte se na akce, na kterých jste vždycky chtěli být. A to je super.

Prostě a jednoduše. Musíte umět chodit po špičkách, tancovat na tenkém ledě, mít ostré lokty a neustále zachovávat klidnou hlavu s úsměvem na tváři. Občas je to výzva, ale taková, která stojí za to.

Tak co, zkusili byste to taky?

Sdílejte článek

Související články