Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

7 důvodů, proč mít TikTok

Slovo TikTok se na vás teď pravděpodobně valí ze všech stran. Už se mu nedá uniknout a stále rychleji se stává budoucností sociálních sítí. Pokud ale pořád nejste přesvědčení a nechápete, proč byste na této síti měli být, dáme vám k tomu hned 7 důvodů.

Proč být na TikToku?

Určitě nejen proto, že jsou tam všichni. Pokud se rozhodnete na TikToku být, musíte to dělat pořádně a musí to dávat smysl. TikTok s sebou přináší obrovské množství výhod, pokud mu věnujete dostatečnou péči a pozornost. Osobně vnímám jeho největší výhody v těchto 7 bodech:

1) Má unikátní algoritmus

Algoritmus TikToku je důvodem jeho úspěchu. Umí se perfektně přizpůsobovat aktuálním zájmům, umí vyhodnocovat pozornost uživatele i témata, která s ním rezonují. A právě díky tomu dokáže vaše video ukázat těm nejsprávnějším uživatelům. Pokud vyhodnotí, že tuto cílovou skupinu video baví, pak už algoritmus jen rozšiřuje okruh lidí, kterým video ukáže.

2) Organický dosah funguje

TikTok je v této době téměř jedinou sítí, kde není organický dosah mrtvý. Je tedy naprosto možné do reklam nevložit ani korunu a stále získávat statisíce zhlédnutí a interakcí.

Mnohem důležitější je na této síti totiž kreativa. Pokud je dostatečně kvalitní, pak se vám sledující i lajky pohrnou bez jakékoliv investice. A navíc – ukazuje se, že nejefektivnější strategií je právě využití organických postů ve spojení s promovanými příspěvky. Tedy je přímo žádoucí, abyste část svých videí nechávali běžet bez reklamní podpory.

3) Slouží i jako vyhledávač

Samotný Google se cítí v ohrožení tím, jak často mladší generace (tedy lidé do 25 let) využívá TikTok jako vyhledávácí platformu. Ve své zprávě zveřejnil, že až 40 % těchto lidí již nevyhledává nové restaurace či obchody na Googlu, nýbrž na sociálních sítích, a to především na TikToku.

Využití SEO ve svém TikTokovém profilu je tedy další z jeho skvělých předností, obzvlášť pokud je vaší cílovou skupinou právě mladší generace.

@keeansocial

Tiktok SEO and how to rank for SEO on TikTok in 2022. #tiktokseo #SEO #tiktokkeywords #keeansocial #keywordsearch #searchengineoptimization #rankforSEOonTikTok #tiktokseohacks #SEOtiktok #SEOonTikTok #whatisseo #seooptimization #seomarketing #seokeywordsearch What is SEO? How do i rank for SEO on TikTok? How to rank for tiktok SEO. How to rank for seo on TikTok. How to get more views with SEO. Seo keyword research on tiktok. SEO marketing tips

♬ Fallen down – Slowed – 「Incørrect」

4) Buduje vztahy se zákazníky

Autenticita, na které je tato síť postavena, je základním kamenem vztahu značky a zákazníka. Čím dál tím více lidí vyhledává u značek právě autenticitu a pocit, že značka sdílí jejich hodnoty a názory. Hluboký vztah má velký vliv i na prodeje – 77 % lidí raději nakoupí u značky, která má stejné hodnoty jako oni.

TikTok je nejlepší sítí pro budování těchto vztahů se zákazníky. Nejen, že celým základem této sítě je autentický content, ale lidé ho zde i aktivně vyhledávají. Své oblíbené značky znají a viděli všechny jejich nastylizované fotky na Instagramu. Teď chtějí na TikToku vidět, jakou má značka opravdovou povahu a charakter.

TikTok právě proto nabízí obrovské množství features, díky kterým se můžete velmi efektivně a snadno spojit se svými zákazníky. Od challenges přes duety až po odpovědi na otázky. Umožňuje tak ukázat lidskou tvář značky a přiblížit ji zákazníkům.

5) Zvyšuje konverze

Ačkoliv se většina uživatelů chodí na TikTok pobavit a zasmát, tato platforma skrývá i neuvěřitelný konverzní potenciál. Z dat TikTok Business vyplývá, že:

  1. Uživatelé TikToku 1,5x častěji nakoupí produkt, který právě v aplikaci objevili, oproti ostatním sítím.
  2. 2,4x častěji než uživatelé jiných platforem vytvoří příspěvek a označí značku poté, co si koupili produkt.
  3.  47 % uživatelů TikToku koupilo něco, co viděli na této platformě. A 67 % uživatelů TikToku se inspirovalo k nákupu, i když to neměli v plánu.

Populární hashtag #TikTokMadeMeBuyIt je tomu jasným důkazem.

Tento hashtag zvyšuje sledovanost obsahu značky a výrazně zvyšuje konverze. Na začátku tohoto roku byly „legíny TikTok“ – odkazující na kalhoty z virálních TikToků – nejvyhledávanějším výrazem na Amazonu. V jediný den zaznamenali až 13 milionů návštěv. (ChatDesk)

@jadebeguelin

Replying to @nmg0902 are these some of your faves as well? #tiktokmademebuyit #beauty #makeup #skincare #4amskin

♬ original sound – Jade Beguelin

 

6) Levnější reklama

V porovnání s ostatními sociálními sítěmi jsou ceny za reklamy na TikToku bezkonkurenční. Obecným benchmarkem pro CPM je cca 10 korun. Z našich zkušeností ale víme, že je možné se dostat i níž. Kromě toho získáte za zaplacenou reklamu nejen všechna zhlédnutí doručená právě reklamou, ale zaplacené interakce s videem vám také opět naboostují organické šíření videa. A tak dostanete nejen zaplacené výsledky, ale i další vlnu výsledků zdarma.

7) Správná forma reklam pro Gen Z

S každou generací tolerance reklamy klesá. Není tedy překvapením, že dle dat 74 % příslušníků generace Z a mileniálů uvedlo, že se jim nelíbí, že jsou prostřednictvím svých kanálů na sociálních sítích oslovováni reklamou a dokonce 57 % respondentů uvedlo, že je reklamy objevující se v jejich kanálech natolik znechucují, že některé platformy sociálních médií přestali používat úplně.

To ale platí jen pro klasické reklamy. Nákupní chování Gen Z totiž ukazuje, že jsou naopak velmi nakloněni těm správným typům reklam. Jako jsou ty prostřednictvím TikToku. Právě autenticita a nenucenost této sítě odstraňuje ten otravný pocit ze sledování reklamy. TikTok totiž funguje na jiném principu lidé tam sledují obsah, který je baví a občas se stane, že zrovna jedno z videí je reklama. Ale ve formě neupraveného, nedokonalého videa.

Meta dokonce v jedné ze svých studií zjistila, že příslušníci Gen Z už jsou unaveni dokonalostí. A proto reklamy, které byly po domácku vytvořené, bez žádných štábů či herců, performují daleko lépe.

V této studii také zjistili, že je 84% pravděpodobnost, že kreativa natočená vlastními silami a pro mobilní zařízení překoná kreativu natočenou ve studiu v počtu zhlédnutí obsahu, a je 63% pravděpodobnost, že přinese více výsledků ve spodním tunelu, jako jsou nákupy a instalace aplikací. A TikTok je tou nejlepší platformou právě pro tento typ videí.

 

A už máte ten TikTok? Nejvyšší čas dostat na TikTok i váš brand.

Přinášíme TikTok Bootcamp!

Praktické prezenční školení. Tři po sobě jdoucí večery po dvou hodinách.

Sdílejte článek

Související články