Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

TikTok: Továrna na hvězdy

TikTok stihnul za svou krátkou dobu působnosti vytvořit daleko větší počet celebrit než Instagram za celé roky. Jak je možné, že je TikTok tak skvělým nástrojem pro slávu a úspěch?

Crypto Cryptocurrency GIF by Binance - Find & Share on GIPHY

Budování fanouškovské základny na Instagramu

Vytvořit si fanouškovskou základnu na Instagramu totiž není vůbec jednoduchý úkol. Naopak, zabere opravdu hodně práce, úsilí i času. Na Instagramu je totiž potřeba vytvořit si strategii. Je nutné si vydefinovat cílovou skupinu a uzpůsobit svou komunikaci této skupině. Umět s těmito lidmi pracovat, vybudovat si u nich důvěru a pozorovat, jak a na co reagují. Je potřeba si také příspěvky dopředu plánovat, najít ten správný čas pro jejich publikaci a dodržovat ho. Nebo také najít ty správné hashtagy, které přivedou k vám na profil nejvíce lidí. Hodí se také umět psát poutavé copy, udržet si konzistentní feed a mít správně nastavené bio.

To je jen pár bodů, které musíte dělat na Instagramu správně, aby vám rostla čísla. Ale i přes tu všechnu snahu budou vaše organické dosahy minimální.

This is like way too much.

 

Raketový růst na TikToku

Zatímco na TikToku není potřeba téměř nic z toho. Ten má naprosto unikátní algoritmus, který umožní i člověku, kterého sleduje jen jeho vlastní psí účet, získat milióny zhlédnutí na svém videu. TikTok totiž vyhodnocuje videa podle toho, jak dlouho na ně lidé koukají a jestli s nimi interagují. Podle toho pak video ukazuje dalším a dalším uživatelům. Pak se může stát, že vaše úplně první video, které vytvoříte 5 minut po založení účtu, bude mít i 5 milionu shlédnutí.

Jediné, co je poměrně důležité pro úspěchu na TikToku, je konzistence. Ideální je vydávat jedno video denně. Tím zajistíte opravdu rychlý růst sledujících. Ani to ale není podmínkou. I s menším počtem videí vám budou sledující růst. Díky unikátnímu algoritmu je opravdu jednoduché se vyšplhat na desítky až stovky tisíc sledujících.

Liší se obsah i influenceři

Tak, jako se liší TikTok a Instagram svým obsahem a způsobem komunikace, liší se i jejich influenceři.

Největší rozdíly vnímám v tomto:

TikTok influenceři jsou často autentičtější a zveřejňují především content z domova

Na TikToku totiž lidé vyhledávají spíše otevřenost, autenticitu a osobnosti, které se nebojí bavit i o svých neúspěších a pádech. Mají rádi, když mohou najít komunitu, ve které lidé prožívají stejné problémy a baví se o tom společně.

I spolupráce brandů s influencery tedy často bývají daleko autentičtější než na Instagramu. Tam musí vše vypadat skvěle. Jsou za tím týdny práce, stylizace a úprav fotografií. Zatímco na TikToku je kampaň na vánoční ozdoby od Prady perfektním příkladem toho, jak spolupráce fungují.

@queena_chola

#PRADA #BRAKING #ORNAMENTS @Prada #WHY 💔😩 #VIRAL #FYP

♬ Oh No – Kreepa

Získávání User Generated Contentu a brand awareness

Díky tomu, že TikTok nabízí kromě klasických liků, komentářů a uložení i možnost duetu, sešití či využití vašeho zvuku, je pro influencery mnohem jednodušší získávat organický user content a videoreakce. Všechny tyto reakce jsou pro značky velmi důležité, protože mohou raketově podpořit šíření povědomí o produktu. Nejednou se stalo, že díky TikToku byly v jednom měsíci vyprodány všechny zásoby produktu, který už byl na trhu několik let. Například tento sprej zmizel ze všech drogerií po virálních videích o pihách.

@jakewarden

trying root spray as fake freckles #makeup #greenscreenvideo

♬ original sound – Jake Warden

Spolupráce na Instagramu už v České republice dělá každá firma

Influencer marketing už je pro každou značku známý pojem. I malé značky či startupy se snaží zapojit instagramové influencery do své komunikace ve snaze rozšířit povědomí o své značce. Konkurence je tedy opravdu vysoká a každý druhý microinfluencer propaguje nějaký produkt.

Zatímco do TikToku se ještě tolik značek nepustilo. Je to stále značně neprozkoumaná oblast a spoluprací na českém trhu tam najdete opravdu jen pár. Proto není od věci se při kampaních zamýšlet i nad influencery z této platformy.

 

Sdílejte článek

Související články