TikTok stihnul za svou krátkou dobu působnosti vytvořit daleko větší počet celebrit než Instagram za celé roky. Jak je možné, že je TikTok tak skvělým nástrojem pro slávu a úspěch?
Budování fanouškovské základny na Instagramu
Vytvořit si fanouškovskou základnu na Instagramu totiž není vůbec jednoduchý úkol. Naopak, zabere opravdu hodně práce, úsilí i času. Na Instagramu je totiž potřeba vytvořit si strategii. Je nutné si vydefinovat cílovou skupinu a uzpůsobit svou komunikaci této skupině. Umět s těmito lidmi pracovat, vybudovat si u nich důvěru a pozorovat, jak a na co reagují. Je potřeba si také příspěvky dopředu plánovat, najít ten správný čas pro jejich publikaci a dodržovat ho. Nebo také najít ty správné hashtagy, které přivedou k vám na profil nejvíce lidí. Hodí se také umět psát poutavé copy, udržet si konzistentní feed a mít správně nastavené bio.
To je jen pár bodů, které musíte dělat na Instagramu správně, aby vám rostla čísla. Ale i přes tu všechnu snahu budou vaše organické dosahy minimální.
Raketový růst na TikToku
Zatímco na TikToku není potřeba téměř nic z toho. Ten má naprosto unikátní algoritmus, který umožní i člověku, kterého sleduje jen jeho vlastní psí účet, získat milióny zhlédnutí na svém videu. TikTok totiž vyhodnocuje videa podle toho, jak dlouho na ně lidé koukají a jestli s nimi interagují. Podle toho pak video ukazuje dalším a dalším uživatelům. Pak se může stát, že vaše úplně první video, které vytvoříte 5 minut po založení účtu, bude mít i 5 milionu shlédnutí.
Jediné, co je poměrně důležité pro úspěchu na TikToku, je konzistence. Ideální je vydávat jedno video denně. Tím zajistíte opravdu rychlý růst sledujících. Ani to ale není podmínkou. I s menším počtem videí vám budou sledující růst. Díky unikátnímu algoritmu je opravdu jednoduché se vyšplhat na desítky až stovky tisíc sledujících.
Liší se obsah i influenceři
Tak, jako se liší TikTok a Instagram svým obsahem a způsobem komunikace, liší se i jejich influenceři.
Největší rozdíly vnímám v tomto:
TikTok influenceři jsou často autentičtější a zveřejňují především content z domova
Na TikToku totiž lidé vyhledávají spíše otevřenost, autenticitu a osobnosti, které se nebojí bavit i o svých neúspěších a pádech. Mají rádi, když mohou najít komunitu, ve které lidé prožívají stejné problémy a baví se o tom společně.
I spolupráce brandů s influencery tedy často bývají daleko autentičtější než na Instagramu. Tam musí vše vypadat skvěle. Jsou za tím týdny práce, stylizace a úprav fotografií. Zatímco na TikToku je kampaň na vánoční ozdoby od Prady perfektním příkladem toho, jak spolupráce fungují.
@queena_chola
Získávání User Generated Contentu a brand awareness
Díky tomu, že TikTok nabízí kromě klasických liků, komentářů a uložení i možnost duetu, sešití či využití vašeho zvuku, je pro influencery mnohem jednodušší získávat organický user content a videoreakce. Všechny tyto reakce jsou pro značky velmi důležité, protože mohou raketově podpořit šíření povědomí o produktu. Nejednou se stalo, že díky TikToku byly v jednom měsíci vyprodány všechny zásoby produktu, který už byl na trhu několik let. Například tento sprej zmizel ze všech drogerií po virálních videích o pihách.
@jakewarden trying root spray as fake freckles #makeup #greenscreenvideo
Spolupráce na Instagramu už v České republice dělá každá firma
Influencer marketing už je pro každou značku známý pojem. I malé značky či startupy se snaží zapojit instagramové influencery do své komunikace ve snaze rozšířit povědomí o své značce. Konkurence je tedy opravdu vysoká a každý druhý microinfluencer propaguje nějaký produkt.
Zatímco do TikToku se ještě tolik značek nepustilo. Je to stále značně neprozkoumaná oblast a spoluprací na českém trhu tam najdete opravdu jen pár. Proto není od věci se při kampaních zamýšlet i nad influencery z této platformy.