Vlastní jazykové modely v ChatGPT už tu s námi nějakou chvíli jsou! Kam se ale za tu dobu posunuly a s čím nám mohou pomoci? Mrkneme se na to v dnešním článku, a to s ohledem na práci PPC specialistů.
Tip: Už jsme také napsali pár řádek o tom, jak custom ChatGPTs mohou využívat SEO specialisté.
Custom ChatGPT pro strategické rozhodování
Může custom ChatGPT pomoct PPC specialistům se strategickými rozhodnutími během optimalizace kampaní v Google Ads? Ten od Thomase Eccela rozhodně ano. Má dokonce už přes pět tisíc konverzací!
Tento custom ChatGPT rozhodně doporučuji každému, kdo hledá radu s nastavením Google Ads. Tento model perfektně rozumí typům kampaní a všem možnostem jejich nastavení na každé úrovni – od kampaně přes sadu reklam až po samotnou reklamu.
Můžete mu také klidně popsat svou situaci a on vám bez obav poradí. Nebo si můžete nechat navrhnout konkrétní řešení pro specifickou kampaň, kterou zrovna nastavujete. Jen nezapomeňte, že vaše prompty by samozřejmě neměly obsahovat žádné citlivé údaje.
Vytvoří i (ne)celou PPC kampaň
Při mém testování jsem si nechal vygenerovat celou PPC kampaň. Využil jsem pro to přístupný custom ChatGPT, pojmenovaný PPC Campaign Creator. Najdete ho v nabídce ChatGPT pod Explore GPTs v levém sloupci.
A jak si s celou kampaní poradil? Nepotřeboval jsem k tomu vůbec žádný prompt! Mým prvním promptem, kterým jsem celý chat vykopnul, byl pouze „copy & paste“ text domovské stránky webu klienta. PPC Campaign Creator se v obsahu velmi dobře zorientoval. Poznal, o jakého klienta se jedná a jaké produkty nabízí.
Vypsal mi čtyři návrhy na základ kampaně, na kterém jsem mohl stavět zbytek podkladů. Jeden jsem si vybral a pak už jsem jenom potvrzoval pomocí „Yes“, že si přeji pokračovat do dalšího kroku. Je ale samozřejmě možné se více doptávat, více rozvádět jednotlivá témata a nechávat si vše upřesňovat.
V druhém kroku mi PPC Campaign Creator vytvořil ideálního zákazníka, kterého popsal poměrně obecně podle demografie, zájmů a chování. V jeho odpovědi jsem ale našel zajímavé insighty, s kterými jsem mohl dále pracovat. Nic jsem tak nemusel vymýšlet od nuly!
Následně vygeneroval vhodná klíčová slova a textové inzeráty pro Google Ads i Facebook Ads. Tento výstup už ale nebyl příliš přínosný. Klíčová slova sice vhodná byla, ale bohužel ne příliš hledaná. Ten samý problém jsem měl se samotnými texty pro Google Ads. Dodržovala sice stanovený počet znaků, ale nebyla příliš přesvědčivá.
Poté pokračoval vygenerováním návrhu landing page, který hodnotím kladně. Web rozřadil do jednotlivých sekcí, ke kterým také přihodil obsah. Nezapomněl na části webu jako proč důvěřovat našim expertům, doporučení expertů, benefity, zákaznická podpora a FAQ.
V poslední části vytvořil scénář pro video, který se mi také líbil. Video je rozdělené na šest scén, každá po třech vteřinách. Video tedy celkem trvá osmnáct vteřin. U scén je hotový návrh vizuálu a voiceoveru. Stačí to jen natočit!
Custom ChatGPT nepřetahuje
Tipnul bych si, že velká část PPC specialistů začala využívat AI pro generování reklamních textů. Poměrně častým problémem ovšem je, že ChatGPT i přes všechny příkazy nedodržuje počet znaků a přetahuje. PPC Campaign Creator naopak počet znaků při tvorbě reklamních textů pro Google Ads dodržuje.
V našem článku o tvorbě reklamních textů jsou veškeré informace a prompty stále aktuální. Nyní jen přihodím jeden tip navíc, pokud vám ChatGPT nerespektuje počet znaků. Tip spočívá v zadání promptu do PPC Ads GPT.
Custom ChatGPT vs. univerzální model
Asi uhodnete, kdo tento duel vyhrál. Custom ChatGPTs jsou pro konkrétní účely vhodnější než univerzální modely. Jsou pro ně totiž speciálně vytrénovány. Proto doporučuji se vždy nejdříve podívat, jestli pro určitý use case už nějaký custom GPT neexistuje. Může vám to ušetřit spoustu času při vysvětlování kontextu.
A ještě přidám jeden tip: experimentujte a zkoušejte. Pokud se s ChatGPT naučíte dobře pracovat, může vám to dost zrychlit práci. I když se vám ze začátku může zdát, že výstupy nejsou kvalitní a jenom ztrácíme čas…