Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside Out #51: Kdo je lepší copywriter – ChatGPT 4o, Copilot, nebo Gemini?

Jan Synek
Jan Synek
1. 7. 2024

AI postupuje i v roce 2024 mílovými kroky dopředu. Neustále nám pod rukami přibývají nové pluginy a funkce, které mají ambici marketérům usnadnit práci v mnoha oblastech. Samotný ChatGPT ovšem vznikl primárně jako velký jazykový model. Jak se vlastně od svého vzniku posunul v této oblasti? Lze se na něj dnes už v oblasti tvorby reklamních textů plně spolehnout? A jaký je rozdíl v textech vygenerovaných z ChatGPT 4o oproti modelům Gemini a Copilot při použití totožného promptu? Právě to si ověříme v aktuálním vydání pravidelné rubriky AI Inside Out.

Pravidla copywritingu pro Meta Ads

Někomu se může zdát, že samotný text nad reklamou na Facebooku nebo Instagramu (v budoucnu snad i na Threads) nemá příliš zásadní vliv. Výzkumy ale ukazují, že pokud je textace správně vytvořená, může zvýšit míru interakcí s reklamou a její celkový výkon. Například z výzkumu společnosti AdEspresso vyplývá, že ideální počet slov v takovém textu je 19. Příliš dlouhý text může být kontraproduktivní v udržení pozornosti, zatímco příliš krátký text zase nebude obsahovat dostatek relevantních informací.

Obecně při tvorbě reklamních textů ve službách Meta Ads platí tato pravidla:

  • už zmíněná krátkost a výstižnost
  • silné CTA (call to action)
  • relevance k vizuálnímu obsahu
  • používání faktů a čísel
  • zaměření na USP (uniqe selling point)
  • umístění zásadního sdělení na začátek textu (kvůli pozornosti a Meta plánuje do budoucna ukazovat pouze první řádek)
  • aplikace emoji (ty mohou zvednou míru interakce až o 33 %).

Stejný prompt k testování

Abychom co nejlépe otestovali, jak psaní reklamních textů jednotlivé jazykové modely ChatGPT, Gemini a Copilot zvládnou, zadali jsme všem totožný prompt. Daný prompt jsme vybrali na základě dlouhodobého testování napříč účty, který byl doposud nejúspěšnější. Jako příklad nám poslouží e-shop s outdoorovým oblečením značky Fjällräven.

„Jsi seniorní specialista digitálního marketingu a spravuješ kampaně pro e-shop s oblečením značky Fjällräven (https://www.fjallraven-shop.cz/). Jedná se oficiální e-shop této značky. Její USP jsou kvalita a udržitelnost. Zaměřuje se primárně na outdoorové oblečení a doplňky. E-shop má aktuálně slevovou akci s názvem Den země (pozn. akce již není platná), v rámci které nabízí plošné slevy 20 % na její sortiment. Vytvoř až 5 variant primárních textů pro kampaně Meta Ads. Snaž se být kreativní a důvtipný, cílem je přimět lidi s příspěvkem interagovat. Neboj se použít emoji a nepřesáhni limit 125 znaků. Hlavní sdělení se snaž umístit na začátek textu.“

A jakých výsledků jsme se dočkali?

Výsledné texty od ChatGPT 4o

  • 🌍 Den země je tady! Využijte 20% slevu na kvalitní a udržitelné outdoorové oblečení Fjällräven. 🏞️ #Sleva #Udržitelnost
  • 🌱 Oslavte Den země s Fjällräven! Slevy 20 % na veškerý sortiment. Kvalita a udržitelnost v jednom. 🛒 #Outdoor #Eko
  • 🌿 Den země = 20% sleva na všechno! Objevte udržitelné outdoorové kousky Fjällräven. 🌲 #Kvalita #Sleva
  • 🌏 Den země ve znamení slev! Ušetřete 20 % na outdoorové oblečení Fjällräven. Kvalita, na kterou se můžete spolehnout. 🏕️ #Eko
  • 🌍 20% sleva na Den země! Udržitelná móda Fjällräven nyní dostupnější než kdy dřív. Vyražte do přírody stylově! 🌲 #Sleva

Výsledné texty od Gemini

  • **Oslavte Den Země s 20% slevou na Fjällräven! ** Objevte kvalitní a udržitelné outdoorové oblečení a doplňky za fantastické ceny. Nabídka platí do konce týdne! ‍♀️ #Fjallraven #DenZeme #SlevovaAkce
  • **Získejte 20% slevu na vše u Fjällräven! ** Využijte Den Země a pořiďte si outdoorové oblečení a doplňky, které vydrží roky. Nabídka je časově omezená! ⏳ #Fjallraven #Udržitelnost #Kvalita
  • Prozkoumejte svět v pohodlném a stylovém oblečení Fjällräven! ⛰️ Nyní s 20% slevou na celý sortiment! Nabídka platí pouze v Den Země! #Fjallraven #VenkovníAktivity #SlevovyKupon
  • Udělejte radost sobě i planetě s Fjällräven! ♻️ Využijte 20% slevu na udržitelné outdoorové oblečení a doplňky. Nabídka platí do konce víkendu! ☀️ #Fjallraven #DenZeme #EkoFriendly
  • **Vydejte se na dobrodružství s Fjällräven! ** Nyní s 20% slevou na vše! Nabídka platí pouze v Den Země! #Fjallraven #Outdoor #SlevovaAkce

Výsledné texty od Copilot

 

Reklama v Copilot

Copilot k odpovědi přiložil také reklamu.

Vyhodnocení textů od AI

Jak nám tedy výsledky jednotlivých jazykových modelů odpovídají best practice tvorby reklamních textů v Meta Ads? Pojďme si je detailně rozebrat.

Počet znaků a slov

Co se týče počtu slov nejlépe dopadl ChatGPT 4o. Délku inzerátů se snažil udržet okolo žádaných 19 slov (bez uvedení této podmínky v promptu). Ani jeden z dalších dvou jazykových modelů nedokázal vyhovět zadání nepřekročit limit 125 znaků. Počet slov v jejich výsledcích se pohyboval okolo 25 až 35 slov na inzerát. Je potřeba také zmínit, že Copilot jako jediný nesplnil požadavek vygenerovat 5 různých variant. Dostali jsme od něj pouze jednu variantu.

Silné CTA

Silné anebo alespoň nějaké CTA se do svých výsledků pokusily přidat všechny 3 testované jazykové modely bez přílišných rozdílů. Zde hodnotíme všechny výsledky stejně.

Umístění klíčového sdělení

Všechny modely se snažily umístit na začátek hlavní sdělení, tedy slevu 25 % v rámci akce Den země. Za nás tedy také v pořádku. 

Využití USP

Jak ChatGPT 4o, tak Gemini pochopily, jak mají v reklamních textech trefně využít USP značky. Naopak Copilot v reklamním inzerátu uvedl pouze „Zachraňme planetu spolu!“, což je v daném kontextu zavádějící a jedná se řekněme minimálně o přehnané tvrzení.

Volba a četnost emoji

ChaptGPT 4o i Copilot emoji umístili elegantně a esteticky přívětivě na začátek textů a můžeme využití emoji označit jako relevantní k obsahu reklamy. Zde naopak pokulhával Gemini, který emoji zasadil pouze do některých variant a ani samotné zvolení emoji nebylo nejšťastnější. Místo volby poutavých emoji Gemini zasadil úvodní sdělení z nějakého důvodu mezi 2 znaky hvězdiček (**), což pro účel primárních textů v Meta Ads nedává smysl.

Dvě zajímavosti u Copilota

Výsledky, které nám poskytl Copilot, obsahovaly oproti ChatGPT a Gemini 2 zásadní odlišnosti. Zaprvé vygenerovaný text obsahoval reklamu Microsoft Advertising pravděpodobně z kampaně Audience Ads nebo Performance Max na jinou platformu. To, zda je PPC nebo Social Ads specialista tvořící reklamu ideální cílovou skupinou pro jiný e-shop nebo platformu v dané kategorii, stojí minimálně za zvážení. Tím spíš, že umístění reklamy v Copilotu je výhoda, kterou se snaží Microsoft aktuálně výrazně propagovat.

Nicméně vložit do reklamy odkaz na konkurenční e-shop je praktika, za kterou bychom jako PPC nebo Social Ads specialisté určitě nesklidili velký potlesk. Pod reklamou pak Copilot uvedl odkaz na jednu z kamenných prodejen tentokrát už správné značky. To je sice zajímavá funkce, ale při tvorbě reklamních textů pro Meta Ads ne příliš využitelná.

A zadruhé Copilot dokázal do reklamního textu vložit slevový kód dané akce. Zajímavý je hlavně fakt, že daný slevový kód odpovídal přesně kódu, který slevová akce využívala. Tato akce už ovšem na webu není platná a dopadová stránka s kódem je skryta. Zda je to náhoda nebo se Copilot dokázal ke kódu dostat díky historickým datům bohužel nevíme.

Kdo je lepší AI copywriter?

Z tohoto porovnání nám vychází, že nejvíce best practice dodržel jazykový model ChatGPT 4o. Jeho primární texty jsou chytlavé, vhodně dokázal zpracovat a dodržet zadání v promptu a šly by teoreticky okamžitě využít.

Hned za ním pak stál model Gemini, u něhož by sice bylo potřeba drobných úprav nebo jiná formulace promptu, ale zadání ve skrze dodržel a jeho návrhy by byly využitelné. 

Na posledním místě se pak podle našeho názoru umístil Copilot. Ten sice překvapil zajímavými funkcemi, ale neposkytl nám výsledek odpovídající zadání a hlavně (a to je zásadní) samotnému účelu. Uvidíme, jak se budou jazykové modely v budoucnu dále vyvíjet a jak nám jako specialistům budou šetřit čas a úsilí.

Sdílejte článek

Související články