Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside Out #53: Který AI nástroj tvoří lepší insighty pro PPC kampaně?

Občas se jako PPC specialisté setkáváme s tím, že máme sami vymyslet placenou kampaň. Děje se to zvláště v menších firmách, kde se některé pozice do jisté míry překrývají. Souvisí to možná i se současným trendem PPC oboru, kdy se specialisté rozhodují o tom, kam nasměrují svou kariéru. Možností mají celou řadu. Mohou se vydat více strategickou cestou své práce, příp. analytickou, manažerskou nebo jinou.

AI nástroje dobré na insighty?

Tento článek píšu převážně pro ty z vás, které zajímá onen strategický směr. Zároveň se snažím navázat na jeden z předchozích článků, který snažil odpovědět na otázku, kdo je lepší copywriter: zda ChatGPT 4o, Copilot, nebo Gemini. Tyto nástroje jsem nyní použil znovu. Tentokrát jsem zjišťoval, který z těchto nástrojů mi vytvoří ten nejlepší insight pro PPC kampaň.

Insighty je ale správné mít podložené výzkumem. AI vám může do velmi omezené míry pomoct s kvalitativním výzkumem. Kvalitativní výzkum je vhodné potvrdit výzkumem kvantitativním. Bez toho se jedná pouze o testování, které může skončit finanční ztrátou v případě neúspěšné reklamní kampaně.

Jeden prompt pro generování insightu

Pro testování ChatGPT 4o, Copilot i Gemini jsme použili stejný prompt, abychom mohli výsledné výstupy porovnat mezi sebou. Jako příklad jsme vybrali e-shop, který prodává vybavení pro motorkáře.

Připravuji reklamní kampaň v Google Ads a Meta Ads pro e-shop, který prodává vybavení pro motorkáře, zvláště se chceme zaměřit na prodej motorkářských kombinéz.
Cílovou skupinou jsou muži ve věku 40-55 let, kteří o víkendech jezdí na projížďky po okrskových silnicích.
Na jakém insightu postavit reklamní kampaň pro zmíněné systémy?

A jaké výstupy jsme z AI nástrojů získali?

Vygenerovaný insight z ChatGPT 4o

GhatGPT 4o

Výstup GhatGPT-4o

Pocit svobody a dobrodružství, bezpečnost a ochrana, styl a identita, kvalita a odolnost. Jedná se o zajímavé insighty, na kterých nepochybně je možné stavět reklamní kampaň.

Vygenerovaný insight od Gemini

Gemini

Výstup Gemini

Svoboda a vzrušení z jízdy na motorce, bezpečnost a ochrana na cestách, pocit sounáležitosti a komunity, praktické vlastnosti a funkčnost motorkářských kombinéz. Některé výstupy z Gemini se překrývají s výstupy z ChatGPT-4o. Insighty jsou rovněž zajímavé a reklamní kampaně na nich lze stavět také.

Vygenerovaný insight od Copilota

Copilot

Výstup Copilota

Bezpečnost a ochrana, komfort a pohodlí, styl a design, zkušenosti závodníků. Některé insighty se opět opakují, některé jsou ale zcela odlišné.

Celkové hodnocení insightů z AI

Výstupy by nyní měly být podrobeny kvantitativnímu výzkumu, který by rozhodl o výsledcích. Ten bohužel nyní není k dispozici, můžeme ale kvalitativně porovnat jednotlivé nástroje mezi sebou pomocí subjektivního hodnocení podle nastavených kritérií.

Vzhledem k tomuto způsobu vyhodnocení výstupy očistíme o duplicity. Každý nástroj navrhl téma bezpečnost a ochrana, proto toto téma odebereme. Pro zbývající výstupy jsme nastavili kritéria, která nám s hodnocením pomohou. Jedná se o tyto kritéria:

  • relevance pro cílovou skupinu
  • emoční dopad
  • důvěryhodnost

Výstupy jsme subjektivně hodnotili pomocí bodů mezi sebou v rámci jednoho nástroje, pro jednoduchost od 1 do 3. Čím více bodů, tím lépe.

Bodové hodnocení výstupů od ChatGPT-4o

Relevance Emoce Důvěryhodnost
Pocit svobody a dobrodružství 3 3 2
Styl a identita 2 1 2
Kvalita a odolnost 2 1 3

Relevance získává 7 bodů, emoce získávají 5 bodů a důvěryhodnost získává 7 bodů. Celkový součet bodů pro ChatGPT-4o je 19.

Bodové hodnocení výstupů od Gemini

Relevance Emoce Důvěryhodnost
Svoboda a vzrušení z jízdy na motorce 3 3 2
Pocit sounáležitosti a komunity 2 2 2
Praktické vlastnosti a funkčnost 2 1 3

Relevance získává 7 bodů, emoce získávají 6 bodů a důvěryhodnost získává 7 bodů. Celkový součet bodů pro Gemini je 20.

Bodové hodnocení výstupů od Copilota

Relevance Emoce Důvěryhodnost
Komfort a pohodlí 2 2 2
Styl a design 2 1 2
Zkušenosti závodníků 1 2 2

Relevance získává 5 bodů, emoce získávají 5 bodů a důvěryhodnost získává 6 bodů. Celkový součet bodů pro Copilota je 16.

Insighty vhodné do PPC kampaní

Za nejvíce relevantní v dané cílové skupině pokládám svobodu, dobrodružství a vzrušení z jízdy na motorce. Tyto insighty se dají velmi dobře pojmout také emocionálně. Kvalita, odolnost, praktické vlastnosti a funkčnost vnímám jako dobře uchopitelné v rámci důvěryhodnosti. Je ale otázkou, jestli jsou tyto hodnoty opravdu relevantní. Kvantitativní výzkum by možná ukázal něco úplně jiného.

Nejlepší AI nástroj na insighty

Na pomyslném žebříčku získal první místo Gemini, druhé ChatGPT-4o a třetí Copilot. Vyhodnocení těchto nástrojů je ale hodně subjektivní. Body v tabulkách bychom pravděpodobně každý přidělili trochu jinak a s výsledky by to poté dost zamávalo. Přesto nyní můžeme poblahopřát k vítězství právě nástroji Gemini.

Kombinace AI nástrojů vyhrává

Pro úspěšné PPC kampaně bych k tomuto výsledku ale příliš nepřihlížel. Pokud bych vám měl doporučit ideální strategii, kombinoval bych využívání všech zmíněných AI nástrojů. Překopírovat prompt do zbývajících platforem není složité. Zároveň ne všechny výstupy jsou vždy tolik hodnotné. Obsah je možné probrat a přebrat si z toho to, v čem vidíme největší potenciál napříč AI nástroji.

Sdílejte článek

Související články