Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside Out #66: Vygenerujte si zpětnou vazbu na reklamu od AI

Určitě si vybavujete náš článek, jak využít AI v kreativním procesu naplno. Dokáže nám ale umělá inteligence dát relevantní zpětnou vazbu na námi vytvořenou reklamu? Zpětná vazba je velmi efektivní způsob, jak věci zlepšovat a posouvat na novou úroveň. Zkusili jsme proto, jak by se této role nezávislého hodnotitele zhostila AI, a rovnou jsme si od ní nechali vygenerovat tipy, co by mohlo fungovat lépe a proč.

AI Inside Out #66: Vygenerujte si zpětnou vazbu na reklamu od AI

 

Jak se správně zeptat AI?

Pro náš test jsme si vybrali ChatGPT. Nahráli jsme do něj níže uvedený reklamní banner a následně zadali tento prompt:

Reklamní banner Viessmann

Reklamní banner Viessmann

Posílám ti náhled reklamy. Vypracuj mi zpětnou vazbu ke grafické podobě této reklamy. Využij veškeré své znalosti o kreativní tvorbě účinných reklam a navrhni možné zlepšení, které zdůvodni.

Pro každou testovanou reklamu jsem založil nové vlákno. Odpovědi pak ChatGPT často generoval v rozdílných formátech. Musím ale přiznat, že vždy odpovídal relevantně.

Co jsme se od AI dozvěděli?

U této ukázky reklamního banneru pro akci Viessmann rozdělil odpověď do čtyř bodů. Vizuální hierarchii a strukturu pochválil, navrhl jenom dva body — a to výraznější kontrast a umístění loga ve spodní části banneru uprostřed z důvodu obavy z přehlédnutí.

V druhém bodě navrhl přidat ikony nebo piktogramy tepelného čerpadla a fotovoltaických panelů, aby bylo na první dobrou jasné, čeho se reklama týká i při letmém pohledu.

Třetí bod mi přišel trochu vtipný. Konkrétně, že ChatGPT genericky zhodnotil text jako generický. 😁 Každopádně point s CTA řeší reklamní systémy, které přidávají CTA tlačítka. Rozumím ale tomu, že to ChatGPT neví, a oceňuji, že to nabídl.  Výstup z ChatGPT

ChatGPT sice nezná celý kontext, ale mluví rozhodně k věci.

Návrh claimu od ChatGPT není úplně v souladu s tonalitou komunikace. Zase tam ale ChatGPT uvedl „něco jako“. V posledním bodě pak řešil barevnou paletu. Zde oceňuji, že ChatGPT uvedl jako pozitivní dominanci červené barvy v souladu s brandem Viessmann. Navrhl přidat rámeček kolem textů s odůvodněním, aby byly čitelnější, protože červená je náročná na oči při delším pohledu.

Jak hodnotím zpětnou vazbu od AI?

Stejný prompt jsem otestoval i na řadě dalších kreativ napříč klientskými segmenty. Získal jsem tím opravdu velké množství inspirace na úpravy, které mají potenciál zlepšit výkon kampaní. Jednalo se o konkrétní tipy na kompozici banneru, zapojení dalších vizuálních prvků, zlepšení čitelnosti, optimalizování CTA, zaměření se na produkt apod.

V jiném formátu odpovědi rozdělil výstup na dvě části, pozitiva a návrhy ke zlepšení. V případě jiného banneru ChatGPT ocenil například vizualizaci produktu v reálném prostředí, minimalistický design a kontrastní text a logo. Navrhl celkem šest zlepšení jako třeba rozložení textu, zvýraznění prodejních argumentů, kontext použití produktu a přesunutí loga, aby nepůsobilo tak izolovaně.

Při testování další reklamy mi ChatGPT nabídl zase jiný formát. Tentokrát popsal svůj celkový dojem, a poté nabídl šest návrhů na zlepšení, kde u každého popsal současný stav a přidal co by bylo možné vylepšit. Zajímavý byl poslední bod. V tom zhodnotil dobře zvolenou fotografii ženy, která působí přátelsky a vřele. Navrhl ale, že přímý pohled do fotoaparátu by mohl zvýšit zapojení diváků. Navrhl také zvýraznit klíčové slovo v claimu.

AI pomůže při zlepšování reklamy

Use case je užitečný v momentě, kdy zadáváme nové kreativy. Pomocí tohoto promptu můžeme získat zpětnou vazbu na stávající reklamní bannery, a tím se poučit při tvorbě nových. Tak se můžeme učit, jak správně a lépe zadávat kreativu.

Využít ho mohou grafici, kteří si po dokončení své práce mohou zjistit názor AI ještě před nasazením do kampaní. Podle mého názoru určitě není na místě vždy vše poslouchat a zapracovávat. Zajímavé nápady a rozdílný pohled na kreativu ale ChatGPT nabídnout umí, pokud grafik nemá k ruce kolegu.

I přes stejný prompt se výstupy velmi lišily v závislosti na odlišnosti bannerů. Nejednalo se o šablonovitou odpověď, ale individuální zhodnocení veškerých prvků každé kreativy.

Podobný nástroj, který se specializuje přímo na tento use case je Conjointly, který má i celou řadu dalších marketingových funkcí. Zkušenost s tímto nástrojem bohužel nemám, pouze z doslechu. Údajně často odpovídal, aby se zvětšilo logo a více zaměřilo na produkt. Navíc se jedná o placenou službu.

Kromě reklamních bannerů nám ChatGPT může pomoct také s tvorbou reklamních textů, který svými výsledky porazil jak Gemini, tak Copilota.

Sdílejte článek

Související články