Magazín ze světa digitálního marketingu
Pozadí vlevo Pozadí vpravo

AI Inside Out #68: Predikujte potenciál kreativ s AI

Dnešní článek volným navázáním na předchozí článek o získávání zpětné vazby od AI na kreativní stránku reklamy. Zjistili jsme tipy, jak můžeme kreativu vylepšit, aby byla efektivnější. Poté co máme všechny varianty kreativ odladěné, provedeme další experiment s AI. Odpovíme si na otázku, jestli AI dokáže predikovat, která kreativa bude úspěšnější. Můžeme už dopředu vědět, jak dopadne výsledek A/B testu? Bude potřeba ještě A/B testy vůbec realizovat? 

Při vymyšlení tohoto use casu navrhl kolega Honza Synek, který spravuje klienta Fjällräven, že by to mohl rovnou vyzkoušet. Pojďte se tedy se mnou podívat na výsledek v praxi.

Důležitý je správný prompt

Vzhledem k tomu, že nás zajímá bezprostřední projevení zájmu o reklamu, zvolili jsme jako klíčovou metriku pro vyhodnocení úspěšnosti kreativ CTR.

A takhle už vypadal prompt, který jsme do ChatGPT vložili. Společně s promptem jsme do ChatGPT také nahráli dvě zmíněné kreativy jako přílohy.

Kreativa č. 1 a kreativa č. 2

Kreativa č. 1 a kreativa č. 2

Posílám ti dvě reklamní kreativy určené pro A/B testování. Cílem je zjistit, která z nich bude úspěšnější z hlediska CTR. Využij všechna dostupná data, marketingové znalosti a podložené informace, které máš k dispozici, abys určil, která kreativa bude pravděpodobně úspěšnější, a uveď důvody svého tvrzení.

Co nám z AI vypadlo?

Výstup jsem nechal několikrát přegenerovat. Každý byl jiný a každý generoval různé kategorie. Obecně lze ale říct, že ChatGPT nejprve analyzoval obsah obou kreativ, poté odhadl výkonnost a přidal doporučení k využití kreativ.

Analýza kreativ

ChatGPT pracovně pojmenoval kreativy jako „Bunda“ a „Batoh“. Vždy uvedl, co je obsahem obou kreativ. V každém případě vždy uvedl rozdíl mezi tím, že zatímco první kreativa je více emocionální, druhá kreativa je produktově orientovaná. Zmínil poté ještě komentář k vizuálním prvkům, umístění loga, CTA a další kategorie, které se mezi výstupy mírně odlišovaly.

Odhad výkonnosti

ChatGPT odhadl ve všech případech jako potenciálně úspěšnější z hlediska CTR první kreativu „Bundu“. A to především kvůli úsměvu, který je spojený s pozitivními emocemi a mohou tak zaujmout širší publikum.

V různých výstupech také doplnil, že lidé mají tendenci více klikat na emocionálně přitažlivé reklamy a že emoce jsou klíčové ve spojení se značkou. Podotkl ale také, že nevýhodou může být nízká konkrétnost reklamy, že zákazník nemusí ihned pochopit, co přesně se prodává.

V kontrastu s tím uvedl, že druhá kreativa může být vhodnější pro publikum, které hledá konkrétní produkt. Atmosféru zde ChatGPT ale zhodnotil jako méně energickou, což může snížit zájem širšího publika. Pokud je nicméně cílem propagovat konkrétní produkt a přilákat outdoorové nadšence, může být úspěšnější tato kreativa.

Doporučení

Doporučení také byla vždy různě formulována, ale všechny výstupy se shodly na výsledku. Záleží na publiku, kterému budeme reklamu zobrazovat. Pokud budeme cílit na nové a široké publikum, vyšší CTR bude mít kreativa „Bunda“.

Kreativu „Batoh“ můžeme následně použít na remarketing uživatelů na webu s tím, že budeme cílit na úzké publikum hledající konkrétní produkt.

Hodnocení výstupu AI

Využití AI k A/B testování kreativ se může zdát jako dost pohodlný způsob. Nemusíme na to čerpat rozpočet, ani nemusíme čekat na výsledek, který se dozvíme okamžitě.

Jak dopadl test v praxi? Cílení bylo na podobné publikum, tedy na široké publikum. Skutečně měla lepší CTR první kreativa s bundou. Nicméně to, že měl v tomto případě ChatGPT pravdu, rozhodně negarantuje stejnou úspěšnost v dalších případech!

Hlavní problém je, že to byl pouze odhad. Odhadnout jsme to mohli i sami bez AI. I když je tedy pravda, že AI má k dispozici velké množství dat, o které se při svých predikcích může opírat. Důkaz o úspěšnosti kreativy získáme ale až po realizování A/B testu. Testování kreativ v tom pravém slova smyslu to bohužel nenahradí, maximálně provizorně zastoupí.

Co mě ale přijde užitečné, že jsme chtěli zjistit potenciál kreativ a získali jsme rovnou něco navíc. Získali jsme rovnou doporučení, které kreativy jsou vhodné pro jaké cílení s ohledem na obsah kreativy.

Sdílejte článek

Související články